Toon posts:

Iemand ervaring met DFI SCSI?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan voor zo'n € 100,00 een SCSI-2 controller kopen, een DFI SHA-1500P.

Heeft er iemand ervaring met deze SCSI-controller? Ik ben een complete newbie op SCSI gebied, maar ik zou hier graag een boot hd op aansluiten. Waar moet ik op letten?

Is dit een goeie koop?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:29

_nethack

We're all MAD here

Niet doen, zeker niet voor dat geld.
Die kaart is zo te zien een simpele (narrow) SCSI-2 controller, met dus een doorvoersnelheid van maximaal 10 MB/sec.

Alle recentere scsi harde schijven zijn bovendien wide-scsi schijven, dus zou je met converters aan de gang moeten om die aan te kunnen sluiten.

Dan kun je beter bijv. een nieuwe Advance 2941UW Kit van € 105,- kopen (Ik noem maar een willekeurige kaart in die prijsklasse - in dit geval verkrijgbaar bij alternate)
Je hebt dan voor hetzelfde geld een Ultra Wide controller (Max 40 MB/sec) waar je max. 15 apparaten op kunt aansluiten.
Maar ook dan heb je eigenlijk al een verouderde controller, dus als je echt met scsi wilt blijven werken kun je misschien beter investeren in een u160 controller, maar die zijn een heel stuk duurder (230 euro voor een Advance controller - heb ik zelf goede ervaring mee (met de U2W variant))

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Duidelijk verhaal! :)

Toch maar even sparen voor een andere dan *D