Ik heb een probleem met Access. Voor m'n werk ben ik een apllicatie aan het maken waarmee werkdagen ingepland kunnen worden. Deze werkdagen worden opgeslagen in de tabel Planning, met als PK PlanningID en een AgentID om de werknemer aan te geven. De derde kolom is Datum. Ik wil dus aan verschillende Agents een Planningrecord toekennen, en mbv het ActiveX kalenderbesturingselement de datum ingeven. Probleem is dat het element niet weergegeven wordt zodra ik als besturingselementbron Datum ingeef. Dit komt omdat ik het fromulier op gegevensinvoer heb staan en er dus geen gegevens naar de kalender gestuurd worden.
Wat ik dus zou willen is dat ik mbv het kalenderbesturingselement nieuwe records toe kan voegen, oftewel dat het element sowieso weergegeven wordt, en dat ik een datum aan kan klikken die dan ingevoerd wordt in de tabel. Ik heb al geprobeerd een INSERT query in elkaar te draaien, maar ook dat werkte niet.
MSCAL.Calendar.7 is de naam van het kalenderelement in VB, Value is de methode die de actuele waarde geeft.
Iemand een idee hoe ik dit oplos?
Wat ik dus zou willen is dat ik mbv het kalenderbesturingselement nieuwe records toe kan voegen, oftewel dat het element sowieso weergegeven wordt, en dat ik een datum aan kan klikken die dan ingevoerd wordt in de tabel. Ik heb al geprobeerd een INSERT query in elkaar te draaien, maar ook dat werkte niet.
code:
1
2
| INSERT INTO Planning (Datum) VALUES ([Forms]![Planning]![MSCAL.Calendar.7.Value]) |
MSCAL.Calendar.7 is de naam van het kalenderelement in VB, Value is de methode die de actuele waarde geeft.
Iemand een idee hoe ik dit oplos?