Toon posts:

Hoofdtelefoon op Trust Soundwave set.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag heren,

Een kleine vraag, is het mogelijk om een koptelefoon op een Trust Soundwave 10 setje te zetten, zonder dat de speakers van mijn philips koptelefoon eruit vliegen. De koptelefoon is een simpele Philips, die een jaar of 15 geleden iets van 100 piek kostte geloof ik, verder zijn eigenlijk de gegevens die erop staan Philips SBC483

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Prik gewoon je hoofdtelefoon in je "line out" uitgang van je soundkaart, beter geluidskwaliteit doordat je geluid niet doorgelusd wordt via de speakers, geluidsregeling moet je maar doen in het spel zelf of via windowsvolumeregeling, je kan ook een regelingsbakje maken en dat tussen je draad van de hoofdtelefoon solderen, heb je regelbaar volume. Vraag nu niet welke componenten je daarvoor juist nodig hebt, als je de best mogelijke geluidskwaliteit wilt moet je line out doen zonder andere omweg.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar het probleem van de geluidskaart is, het te weinig vermogen hebben om een koptelefoon goed uit te sturen. in Winamp b.v. moet ik alle registers opentrekken om een acceptabele geluidsterkte te krijgen, wat resulteerd in 60% vervorming :? en 40% geluid. En ik had nog twee van die trust luidsprekers op de plank staan, maar weet eigenlijk niet meer, hoe ik dat nu af kon tappen en niet tegelijkertijd met twee weggeblazen speakertjes van een koptelefoon te zitten op mijn hoofd ;) het is echt 15 jaar geleden, dat ik me nog met audio bezig hield, en op hte internet kon ik ook niets vinden, om een knappe aftakking te maken zonder nadelige gevolgen voor een hoofdtelefoon.

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Is een zo'n versterker voor een koptelefoon dan niks? is ergens ook een topic over...

Verwijderd

Topicstarter
Is een zo'n versterker voor een koptelefoon dan niks? is ergens ook een topic over...
Mhhm, nu je het zegt, dat is dus iets waar ik nog nooit aan gedacht heb. Ben van "gewone" audio versterkers uitgegaan.
Ga eens even neuzen dan, bedankt.