Toon posts:

[ftp] Probleempje met ftp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in een frame een ftpsite staan. (ftp://blalalala)

Maar als ik in dat frame op een mapje klik, opent hij die map in het volledige venster.

Ik weet dat sp@m niet mag, maar hier staat hij:

http://www.webbasedftp.cjb.net
Hier vind je de hele source van mijn frameset. (dit is nog maar een beta, er zitten nog wat schoonheid foutjes an)

Ik kom er niet uit, ik kan geen oplossing vinden :(

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

en wat is nou je probleem?

[offtopic]
zou je denken dat mensen daar gebruik van gaan maken?
ik heb het gevoel dat wanneer ik m'n ftp-login intyp en verstuur dat ie gelijk geregistreerd wordt in een DB...waarna de DB eigenaar lekker aan de gang kan..

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 21:35 schreef Hangloozz het volgende:
en wat is nou je probleem?

[offtopic]
zou je denken dat mensen daar gebruik van gaan maken?
ik heb het gevoel dat wanneer ik m'n ftp-login intyp en verstuur dat ie gelijk geregistreerd wordt in een DB...waarna de DB eigenaar lekker aan de gang kan..
Tjek alles maar na.
Mijn probleem is dat hij als ik op een mapje klik, dat hij dan de inhoud van de map over het HELE venster doet, en niet mooi in het framepje.

Als je mij niet trust, type dan 213.10.131.95 in dat scherm. Das mijn eigen server. Check alles maar na, desnoods stuur ik je alle files toe. Hij is 100% safe.

Tis toch alleen maar voor n00bs die steeds mijn kop afzeiken hoe je je site upload :( Dan geef ik ze urls als cuteftp, leechftp, flashfxp, maar nee hoor, dat snappen ze niet. Daarom ff dit gemaakt.

Die n00bs denken toch niet zo ver met DB's enzo.

En ik doe het ook grotendeels voor mezelf, voor internetcafe's waar je geen prog's mag instaleren inzo...

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

dus mensen snappen niet hoe WS_ftp enzo werkt?
vaag, dat heb ik bij jouw dingetje.

Daarnaast krijg ik bij alles wat ik aanklik de melding:
'het uitvoeren van een systeemopdracht op dit item kan onveilig zijn.Wilt u doorgaan?'

Niet dus!

sorry, schaar mij maar onder de paranoia maar ik vindt het niks.

next.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Ik ben het wel met Hangloozz eens dat het een beetje een tricky pagina is.

En daarbij komt dat een browser helemaal niet geschikt hoeft te zijn om ftp sites te kunnen laden. Daarom zal een ftp pagina in IE denk ik ook niet in een frame kunnen, omdat er voor die ftp browser een heel ander stuk programma gebruikt.

Verwijderd

Tja, ik wil niet mijn FTP username/password weggeven natuurlijk he.

Verwijderd

Tja ftp blijft een heel anders iets dan http. Support verschilt ook per browser. Oplossing lijkt me door een scriptje de contents van die ftp server te laten zien dmv html, en de bestanden direct linken. Als er geen dynamische shit op staat kun je het ook met een gewoon statisch html pagina(s) doen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Zal wel (terechte) beveiliging zijn van IE. Anders kan je vanuit het andere frame mogelijk je FTP venster manipuleren..

Maar goed.. ik ga net als bovenstaande NOOIT zomaar mn username/password opgeven. Lijk nogal op een hoax om achter usernames/passwords te komen.. zoals er al zoveel zijn op internet.

Verwijderd

zet als target _self?
werkt dat niet?

Verwijderd

humz sure, als de meeste een beetje in de source kijken zien ze gelijk al dat er nix aan de hand is,
code:
1
<form name=login>

gaat naar het script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin
function Login(form) {
var username = form.username.value;
var password = form.password.value;
var server = form.server.value;
if (server) {
var ftpsite = "ftp://" + username + ":" + password + "@" + server;
document.location = ftpsite;
menu = "menuftp.html";
parent.frames['wbf'].location.href = menu;
}
else {
alert("Please enter your username, password, and FTP server's address.");
   }
}
//  End -->
</script>

en goh hij verwijst nergens naar een ander script... Gek he?
Pagina: 1