Terratec DMX 6Fire LT geeft geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Vandaag heb ik deze geluidskaart binnen gekregen. Maar bij installatie crashed WinXP met een BLUESCREEN en dat gebeurd bij de dll: crlds3d.dll dit gebeurt met de drivers van de CD en met de nieuwste van 17/05.

Ook als ik alleen de videokaart en de geluidskaart erin hang heb ik dit probleem.

Overige Specs:
MSI KT3-333 Ultra ARU
XP 1900+
Asus Geforce 4 Ti4400

Weet iemand waar dit crashen aan kan liggen, of heeft iemand andere oplossingen om deze kaart onder XP fatsoenlijk aan de gang te krijgen?

Kan dit een DOA zijn?

Mother, will they like this song?

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
mhh ik merk nu als ik CRLDS3D.DLL niet mee laat installeren (door de .inf te editen), dan installeert ie wel compleet.

Hij staat ook probleemloos in mijn hardwaremanager, geluid speelt ook af in mediaplayer, alleen ik hoor niks :? Ook als ik de bijgeleverde Controlpanel wil runnen, dan zegt ie dat ie niet goed geinstalleerd is (logisch, mist die dll).

Simpelweg die dll kopieren naar windir\system32 werkt niet.

Het is versie 4.12.1.2002 van die .dll.

Is er misschien iemand met een nieuwere/oudere versie van deze dll die ik kan kopieren over de meegeleverde, zodat ik daarna ZONDER problemen de install kan runnen?

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
Op zaterdag 08 juni 2002 22:37 schreef TheLunatic het volgende:
mhh ik merk nu als ik CRLDS3D.DLL niet mee laat installeren (door de .inf te editen), dan installeert ie wel compleet.

Hij staat ook probleemloos in mijn hardwaremanager, geluid speelt ook af in mediaplayer, alleen ik hoor niks :? Ook als ik de bijgeleverde Controlpanel wil runnen, dan zegt ie dat ie niet goed geinstalleerd is (logisch, mist die dll).

Simpelweg die dll kopieren naar windir\system32 werkt niet.

Het is versie 4.12.1.2002 van die .dll.

Is er misschien iemand met een nieuwere/oudere versie van deze dll die ik kan kopieren over de meegeleverde, zodat ik daarna ZONDER problemen de install kan runnen?
na het manueel overkopiëren naar de System32 map, ga es naar uitvoeren en typ daar:
regsvr32.exe CRLDS3D.DLL
wedden dat het werkt? ;)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Bij het (pogen tot) registreren van die dll krijg ik deze melding:

crlds3d.dll was loaded, but the DllRegisterServer entry point was not found.
This file can not ber registered.

Wat is nou het probleem dan ?? Hij is nu wel helemaal geinstalleerd zoals het hoort, dus ook zonder beperkingen enzo van die .dll, maar reggen gaat niet en er komt GEEN geluid uit, nog geen brom !

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Okay, soundcard weggegooid bij de hardware en gereset. PC is btw ondertussen geformatteerd. XP ziet de hardware weer, en ik installeerd vanaf de CD. GEEN problemen nu meer (ook al zoiets vaags).

WinAmp speelt een MP3 probleemloos af, WMP ook, en midi's worden ook gespeeld. Maar ik hoor niks !

Ik heb een versterker staan, aangesloten op de uitgang van de geluidskaart die het dichtst bij het moederbord zit (da's de enige uitgang volgens het boekje), maar ik HOOR gewoon nix.

Als ik de kabel er uit trek als de versterker aan staan dan hoor je wel dat 'normale' wat je dan altijd zou horen. Maar geluid, ho maar!

Iemand dat wel eens meegemaakt? Zo ja, ervaringen en oplossingen plz !

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
in config Scherm > Geluiden en apparaten:

-Staat dempen aangevinkt?
-Staan al je volume sliders op maximum?
-Bij luidsprekerinstellingen> geavanceerd > heb je je juiste speakersetup geselecteerd?
-Onboard sound uitgeschakeld? (als je dit hebt)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
All checked, all done.

Het vreemde is, dat WinAmp (en elk ander programma, maar WA als voorbeeld) gewoon alles speelt. Ook bij films wordt niet gezeurd over 'Er is geen hardware beschikbaar'. De equalizer doet het, dus de MP3 speelt gewoon af. Alles staat goed, niets ge-mute, alle volume op max, kabel is goed, uitgang is de goede, versterker staat aan, volume staat goed, kanaal staat goed, alles is eigenlijk gewoon goed.

En toch werkt het niet :(

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik ben heel boos op Terratec !! Hij werkt, en dat ligt NIET aan hun slimheid... in het boekje staat aangegeven wat precies de in- en wat de uitgangen zijn.

In volgorde van buitenkant naar mobokant:

1. Analoge stereo audio-ingang
2. Analoge stereo audio-ingang 'Front'
3. Analoge stereo audio-ingang 'Rear'
4. Analoge stereo audio-uitgang 'Center-LFE'

We hebben dus 1 uitgang, en dus geen keuze waar die kabel inmoet. In 4 dus.

Kijk ik net nog eens goed naar die kaart voor de 100e keer, en wat zie ik : 2 & 3 zijn UITgangen, en niet INgangen. Kabeltje in de frontuitgang, en et voila, the sound is there !

Wel jammer dat 'ie nu niet zo ver open kan ivm ouders >:)

Ikke blij in ieder geval!!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 14:40

Jaymz

Keep on moving !

Titelchange op verzoek :)

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Dank ! En beter laat dan nooit he, zo hebben andere mensen er misschien nog wat aan !

Pagina: 1