Ik heb een hoofd class: Database. Daarin doe ik bijvoorbeeld errors weergeven of de errors wegschrijven in een bestand. Als ik de errors weg wil schrijven in een bestand wil ik dit het liefst aan het einde van het script doen dus niet per error. Alleen wanneer weet ik wanneer dat is? Moet ik hiervoor een extra functie maken die aan het einde aangeroepen moet worden? (jammer dat destructors niet ondersteund worden)
De PostgreSQL klas is de extentie op Database. Er moeten dus meerdere extenties gemaakt kunnen worden met dezelfde functies zodat het switchen van database makkelijker wordt.
De $connectionString in de constructor van Database wil ik gaan gebruiken bij connect () pas wanneer er een query uitgevoerd moet worden, dus niet onnodig connecten.
Het probleem is hoe moet ik query's gaan uitvoeren? Op de database moeten er meerdere query's uitgevoerd kunnen worden en op die query's moeten weer meerdere functies uitgevoerd worden zoals getQueryNumRows, getQueryResult etc. Ik kan nu in de functie doQuery om een naam van de query vragen zodat die bij getQueryNumRows als invoer gebruikt wrodt en dat ik in de postgresql class een array maak waar ik de connection id's in opsla met de namen van de query's.
Is dit een goede manier? Of zouden voor alle query's nieuwe objecten gemaakt moeten worden en dat daar ook de functies inzitten om numrows enzo te doen? Dat lijkt mij eigenlijk wel een mooie manier maar hoe maak ik zoiets? Ik wil dan nog wel dat die kan samenwerken met de class PostgreSQL.
Is het te doen door een class te maken die niet geextend is uit de class postgresql: Query. Als ik dan in de query constructor de postgresql object variabele als reference door geef dan zou de query class de postgresql klas kunnen gebruiken en zouden er meerdere objecten van de query class kunnen zijn.