[OC] AMD 1800 XP...

Pagina: 1
Acties:

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:04
Ik heb net mn 1800 xp overgeclockt en ben niet helemaal tevreden.

Wat ik heb begrepen moet hij toch wel makkelijk op 2100XP lopen... daz dus een FSB van 150mhz. Maar daar heeftie echt geen zin in... hij loopt dan bij het starten van windows al vast :(

Nu wil ik dus even advies;
hoe krijg ik hem toch sneller?!?!

ik gebruik nu dus ocbios omdat je met mijn mobo normaal niet hoger dan 133mhz kon... ik mis mijn abit nu toch wel met zn softmenu, daar kon ik wel heel easy ook de Vcore veranderen enzow

verder: CPU is idle al 57 graden :'(

systeem:

amd 1800 xp >:)
ecs k7s5al mobo :s
Titan cooler -> 8 CM met een biggie heatsink eronder (model nr: TTC-D5TB(2) ) :)
Mem: Infineon DDR 2100 CAS 2 :7

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Sja, dat moederbord is ook absoluut niet geschikt voor OC'en, en is daar ook niet voor bedoeld (verder wel een heel lekker bord, maar gewoon niet voor OC'ers) Ik denk dat je niet veel verder dan 1900+/2000+ gaat komen.

Tip: haal de heatsink van je northbridge af (zit letterlijk vast met een soort dubbelzijdig plakband), en smeer daar even wat fatsoenlijke pasta tussen en eventueel een fan dr op, dan kom je misschien nog net wat hoger.

(maak je overigens niet te druk over die temp, check wel even of alles goed zit (goed contact maakt enzo), maar verder moet je je niet teveel van die temps die hij aangeeft aantrekken, dikke kans dat dat zowieso niet klopt...(die temp sensors zijn niet altijd even gezond)

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
En doe wat aan je temperatuur, dat wil ook wel helpen ;)

Edit: Ik vind die temp toch net iets te hoog hoor, ook al wijkt die sensor misschien af.

"It certainly appears so..."

• sKitZo
ik vond die temp dus ook al te hoog.... maar die cooler is volgens mij niet eens zo slecht...

misschien te weinig rpm?? zal zo ff kijken hoeveel die nu draait

edit:

ok ehm... 3276 RPM is da te weinig?

• sKitZo
Op zaterdag 08 juni 2002 20:16 schreef caesartje het volgende:
Sja, dat moederbord is ook absoluut niet geschikt voor OC'en, en is daar ook niet voor bedoeld (verder wel een heel lekker bord, maar gewoon niet voor OC'ers) Ik denk dat je niet veel verder dan 1900+/2000+ gaat komen.

Tip: haal de heatsink van je northbridge af (zit letterlijk vast met een soort dubbelzijdig plakband), en smeer daar even wat fatsoenlijke pasta tussen en eventueel een fan dr op, dan kom je misschien nog net wat hoger.

(maak je overigens niet te druk over die temp, check wel even of alles goed zit (goed contact maakt enzo), maar verder moet je je niet teveel van die temps die hij aangeeft aantrekken, dikke kans dat dat zowieso niet klopt...(die temp sensors zijn niet altijd even gezond)
ik weet het... ook al gezeur gehad met geheugen int begin :( mja...

ik zal dat plakband dr is afgooien dan ja... hoe plak ik het daarna vast dan? ik heb wel silver pasta liggen... maar da plakt dus echt niet :p

ik zit btw nu al aan de 2000+ .... 143 mhz FSB

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-02 11:06
denk dat het idd het MaMabord is

Ik heb wel es eerder ergens gelezen dat dit bord niet egt de beste is om te overclocken...

Misschien ander MaBo en anders moet je maar ff leven met een snelle pc die misschien wel iets sneller kan

• sKitZo
Ik ga zeker even een andere koeler op mn mobo chipset zetten... dat lijkt me wel verstandig... en verder is andere koeling op mn cpu ook geen overbodige luxe... en een paar casefans doek dan ook maar meteen :)

MAAAAr...

ik heb nu dus die titan d5tb koeler... kan ik die heatsink laten zitten en dan gewoon een delta fan erop zetten? of is gelijk een hele nieuwe koeler beter??

En voor case fans? zijn die fans van YS-tech een beetje goed?
ik doel hier op deze dit model:

YS-tech 120mm Silent
The ultimate low-noise 120mm fan. (fd 1212252b-2f)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30
meestal wordt mobo gebruikt ipv mabo maar iig.

heb je al geheugentimings anders gezet? Misschien ligt het probleem daar.

• sKitZo
Op zondag 09 juni 2002 11:32 schreef Catch22 het volgende:
meestal wordt mobo gebruikt ipv mabo maar iig.

heb je al geheugentimings anders gezet? Misschien ligt het probleem daar.
wat mabo?!?!?!

nja... zal wel :s

timings:
DRAM timing: Fast
CAS latency: 2T
RAS active time: 6T
RAS Precharge time: 4T

is volgens mij prima zo

Verwijderd

Ik denk niet dat je geheugen het trekt. Zet je timings is op zn sloomst en kijk dan of je iets verder komt :)

Hoever komt infineon pc2100 normaal trouwens? :o

• sKitZo
settings op zn sloomst?!?!?!?!
MET A-MERK GEHEUGEN CAS 2?!?!

Verwijderd

euhm, mag je nog A-merk hebben 150 cas2 is voor die DDR al een pak moeilijker, het is ook PC2100 hé. Dus met geheugen op z'n sloomst zal ie wel een pak verder geraken. Daarna, als je weet hoeveel je CPU haalt, kan je uitzoeken dmv geheugenbecnhmark of je best een hoge FSB met trage timings of een iets lagere FSB met strakkere timing neemt...

Die K7S5A die overclocked zeker niet zo slecht, mijn duron doet op dat bordje exact evenveel als hij op m'n KT7A deed....

• sKitZo
owja daz waar.. ik d8 al.. da zou wel erg slecht zijn voor A merk.. maar OEM geheugen had natuurlijk nog slechter gelopen nu...

SORRY siqkness

• M v Akkeren
  • Laatst online: 21-02 11:54
Op zondag 09 juni 2002 14:05 schreef sKitZo het volgende:
owja daz waar.. ik d8 al.. da zou wel erg slecht zijn voor A merk.. maar OEM geheugen had natuurlijk nog slechter gelopen nu...

SORRY siqkness
Jah Evil_SiqKNeSS heeft gelijk, dit geheugen trekt het niet, je mobo waarschijnlijk ook niet en je temps zijn ook te hoog. Conclusie: Nieuwe koeler en evt unlocken van je athlon XP kan een boel doen. Door de multiplier om laag te doen kun je een veel hogere fsb halen. En wat betreft je geheugen, helaas dit geheugen overclocked niet echt goed. Ik vrees dat je nog redelijk wat moet investeren om zover te kunnen oc-en met jouw systeem. Succes ermee.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Heb je overigens al de OC bios dr in staan? Zoals gezegd die timings slomer zetten, en wat betreft het vastzetten van die heatsink op je chipset: daar heb je, hoe heet dat nou, Arctic... nogwat voor, is een soort zillverlijm, ook gelijk je koelpasta, maar wees gewaarschuwd: dat krijg je er dus _niet_ meer af ;)

Verwijderd

Kep een 6330 mobo met een TB1400 MHZ overgeklokt tot bijna 1600mHZ en stabiel mobo kan maar max 1400 aan! Dus niet :)

• sKitZo
Op zondag 09 juni 2002 14:26 schreef Esmer het volgende:
Kep een 6330 mobo met een TB1400 MHZ overgeklokt tot bijna 1600mHZ en stabiel mobo kan maar max 1400 aan! Dus niet :)
??

goede... ehm... tip :? |:(
dank je

• sKitZo
hmmz..
ik ben er nu achter dat de grote reden van de temp de airflow in mn kast is... ik heb net ff mn beide zijpanelen van me kast eraf gehaald en de temp 'schoot' omlaag..

het ging van de 59 graden (Idle :s) naar 49 (and still dropping)

dat wordt dus een leuke blowhole voor en een paar casefans achter :)

Verwijderd

Ik kom met m'n ECS K7S5A ook niet verder als FSB van 138 MHz... :(
Ga binnenkort een Epox plank halen denk ik.
Iemand nog suggesties welke ik het beste kan halen voor een XP2000+ met PC2100 geheugen? :?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 17:35 schreef Pascal81 het volgende:
Iemand nog suggesties welke ik het beste kan halen voor een XP2000+ met PC2100 geheugen? :?
EPOX 8K3A+ Via KT333 DDR / Raid/+ Audio €155,00 bij Exile.nl

:) vind ikke wel relekst bordje :)

• sKitZo
Op zondag 09 juni 2002 17:35 schreef Pascal81 het volgende:
wat heb je verder? ook 1800 xp?

Want op 2000+ krijg ik hem dan weer wel... fsb van 147 nu (maar ik wil eigluk naar de 150 EN dat met de zijpanelen op mn kast)

• Acidfire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

Acidfire

Burning Universe

koop een 8kha+ ofzo, die krijgt zelfs een brakke ouwe duron op 153fsb :)

als je daar geen zin in hebt koop je waterkoeling en doe je een voltmod

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 19:15 schreef sKitZo het volgende:

[..]

wat heb je verder? ook 1800 xp?

Want op 2000+ krijg ik hem dan weer wel... fsb van 147 nu (maar ik wil eigluk naar de 150 EN dat met de zijpanelen op mn kast)
D'r zit nu een XP2000+ op met 512 mb PC2100 geheugen, die krijg ik maximaal op 1725 MHz :(. Er is ook al een waterkoelset onderweg :9~ , maar ik ga toch kijken voor een epox-plank

Verwijderd

Foutje...

• sKitZo
Op zondag 09 juni 2002 22:08 schreef Pascal81 het volgende:

[..]

D'r zit nu een XP2000+ op met 512 mb PC2100 geheugen, die krijg ik maximaal op 1725 MHz :(. Er is ook al een waterkoelset onderweg :9~ , maar ik ga toch kijken voor een epox-plank
fsb van 138 is wel HEEL erg weinig :( kut voor je goser

Verwijderd

hey, jonges.. misschien heb ik het wel verkeerd maare is het verhogen van je FSB niet hardstikke slecht voor je systeem?? zoals.. PCI kaarten enzo en natuurlijk de levensduur..

• sKitZo
nja... ehm... 'slecht' vink wel erg ver gaan >:)

tiz niet echt de bedoeling van de pc makers... maar als je alles goed koelt en alles goed in de gaten houd kan hij het makkelijk aan hoor :)

Verwijderd

ja, maar hoe weet je nou hoe ver je kan gaan want voor je het weet beschadig je iets permanent

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

hey, jonges.. misschien heb ik het wel verkeerd maare is het verhogen van je FSB niet hardstikke slecht voor je systeem?? zoals.. PCI kaarten enzo en natuurlijk de levensduur..
Juist, Levensgevaarlijk nooit doen!
Zijn we bij margriet online ofzo
GoT
Gathering of Tweakers
Het gaat er juist om zo hard mogelijk tegaan, uiteraard proberen we alles heel te houden maar heel soms loop je tegen grenzen aan. Grenzen ontdekken? Zelf proberen en GoT als je gids op die weg gebruiken. <dit zou een mooie signature zijn btw>

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• sKitZo
Op zondag 09 juni 2002 23:05 schreef ESFIcE het volgende:
ja, maar hoe weet je nou hoe ver je kan gaan want voor je het weet beschadig je iets permanent
gewoon rustig aan beginnen en als je het niet meer weet de GoT-ers hier om hulp vragen :) dat geven ze altijd wel :)

enja... iets beschadigen kan gebeuren... mja.. dat risico zit er nou eenmaal in. Moet je gewoon niet teveel over na denken :p hehe

• sKitZo
Op zondag 09 juni 2002 23:10 schreef Spice het volgende:

[..]

Juist, Levensgevaarlijk nooit doen!
Zijn we bij margriet online ofzo
GoT
Gathering of Tweakers
Het gaat er juist om zo hard mogelijk tegaan, uiteraard proberen we alles heel te houden maar heel soms loop je tegen grenzen aan. Grenzen ontdekken? Zelf proberen en GoT als je gids op die weg gebruiken. <dit zou een mooie signature zijn btw>
JUIZT >:)

Verwijderd

haha, heb je gelijk in.. maar als het stuk is weet GoT opeens van nix

• sKitZo
ok...

ik heb nu nog even deze vraag:

Wat is beter volgens jullie:

Koelblok van Titan + Delta 80HP

OF

een goedkopere 60 mm Delta + Alpha combo
(bv Alpha PEP66T + Delta AFB-60HP)

edit:

OF

Thermaltake Volcano 7+

OF

Coolermaster HHC-001

Verwijderd

een alpha 8045T, fan maakt niet uit. Beste heatsink die er is, voor een aanvaardbare prijs...
Pagina: 1