mailbox -> maildir format?

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ik heb op dit moment een debian servertje draaien met exim.
Alle mail komt binnen in mailbox formaat in /var/spool/mail.

Wat is de makkelijkste manier om mijn eigen inkomende mail weg te schrijven in Maildir formaat? Dus in ~/Mail.

Zou het met een paar slimme procmail rules kunnen?
Ik wil deze wijziging niet systemwide doen omdat sommige gebruikers gewoon willen blijven poppen.

Verwijderd

gebruik je imap? zo ja dan kan je bij je mbox files met wu-imapd en je maildir files met je normale imap server. log met bijv. foutlook in op beide imaps en sleep de mail van de ene naar de andere. zo heb ik al mijn email naar een andere server verplaatst, lekker snel en makkelijk.

• QuarK
Dat is dus voor een eenmalige conversie.

Ik wil eigenlijk dat al mijn email voortaan meteen wordt omgezet naar maildir formaat. De email blijft voorlopig gewoon in mijn mailbox in /var/spool/mail binnenkomen.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
.forward in je $HOME en dan forwarden naar procmail, maildrop etc.

• QuarK
K, eenmalige conversie mailbox->maildir en vervolgens door maildrop laten bezorgen werkt in zoverre dat alles nu in ~/Mail/new gezet wordt..

Ik heb nog niet echt met maildirs gewerkt, hoe wordt dit nou gelezen in een IMAP-mailclient (bijvoorbeeld foutlook)?

Even wat extra info: ik gebruik nu dus WU-imapd en heb nu dus al mijn email in maildir formaat staan.
In foutlook komen de nieuwe emailtjes niet tevoorschijn in 1 van die folders daar (Inbox ofzo).

• epias
  • Niet online
gebruikt wu-imap nog de oude mbox?

• QuarK
Ah kut... dat is het..
Mmm eens kijken of hij standaard de maildir kan pakken.

[update]
Okee, ik kan dit debian package niet configureren.

Wu-imapd lijkt de maildir gewoon niet te slikken terwijl hij wel support ervoor heeft.
Is wu-imapd gewoon primair bedoeld voor mailbox formaat ofzo?
Zo ja, dan moet ik maar op Courier overschakelen denk ik.

• epias
  • Niet online
wu-imap heeft in het verleden volgens mij al wat security issues gehad. Sowieso misschien verstandig om een andere imap server te gebruiken.

• QuarK
Okee met courier-imap werkt het wel.
Al met al wat imap/maildir ervaring opgedaan, nu nog kijken of ik het echt wil blijven gebruiken ;)
Pagina: 1