Toon posts:

remote (+aan kabel) om je pc aan te zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey people. Ik wil m'n divx films op m'n tv bekijken, en dat is geen probleem met m'n tv out.. maar tis best wel vervelend op hele tijd heen en weer te rennen naar de zolder om bijvoorbeeld de film op pauze te zetten of whatever..

Dus een ir afstandbediening voor de pc zou handig zijn. Alleen het probleem is dat m'n pc op de zolder staat, en ik denk niet dat de ir remote het doet wanneer ik beneden in de woonkamer probeer te 'zappen' met dat ding. Maar ik heb inmiddels gelezen dat er ook remotes zijn met een lange kabel eraan, zoals deze :

http://remote-controlled.org/pics/36%20doosje&kabel%203.jpg

Bestaat er ook iets als hierboven maar dan om je pc aan en uit te zetten? (zo hoef ik helemaal niet naar boven te gaan als ik een film wil kijken ;) )

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:04

Snow_King

Konijn is stoer!

de MouseRemote van Marmitek! rond de 80 euro bij Conrad

Verwijderd

Ik heb ook mijn pc boven staan en de rest beneden. Als je een stuk van de kabel van ps2 naar de zender van een logitec cordlessdesktop langs de audio kabel naar beneden legt dan krijg je interferentie. Ik kan dus gewoon mijn cordless desktop naar beneden nemen en deze werkt gewoon. Super cool. en kost niks (als je al een cordless desktop heb dan.)

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 10:51
een IR sensor voor bv je serial port maken, die aan een lang touw doen zodat ie via een gat o.i.d. naar de kamer gaat waar jij lekker divxjes zit te kijken? zodat je daar lekker kunt zappen *D

Arrows are made to fly, so are aeros.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 00:13 schreef ScrewDriver2k1 het volgende:
een IR sensor voor bv je serial port maken, die aan een lang touw doen zodat ie via een gat o.i.d. naar de kamer gaat waar jij lekker divxjes zit te kijken? zodat je daar lekker kunt zappen *D
Yep very true, maar dat wist ik al (lees m'n post :) ) .

Ik ben op zoek naar zoiets om de pc aan en uit te zetten ;)

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
zou het niet mogelijk zijn om een iets gemodificeerde serial IR te maken zodat er een wake on modem getriggered wordt (door pin 9 (ring indicator) laag te maken ofzo) als je n toets indrukt op je remote ?
Volgens mij moet dat wel te doen zijn :)

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 15:20 schreef Lone Gunman het volgende:
zou het niet mogelijk zijn om een iets gemodificeerde serial IR te maken zodat er een wake on modem getriggered wordt (door pin 9 (ring indicator) laag te maken ofzo) als je n toets indrukt op je remote ?
Volgens mij moet dat wel te doen zijn :)
hear hear! well ik zou niet weten of dit mogelijk is, kan je misschien wat keywords geven waarmee ik kan zoeken naar meer info?

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
k heb t ff geprobeerd, en door een spanning op pin 9 (ring indicator) aan te bieden als de pc uitstaat gaat ie aan :) (wake on modem moet wel ingeschakeld zijn in de bios)

Opzich zou het dus geen probleem moeten zijn om dit op een of andere manier te verwerken in de ir receiver. Uiteraard is een schema dat je dan nodig hebt afhankelijk van de ir receiver die je wilt bouwen.

Als je het schema gebruikt van remote-controlled.org, ben je ws al klaar door een inverter tussen de uitgang van de tsop en pin 9 van je seriele poort te plaatsen. Daarmee zorg je dat pin 9 een spanning krijgt zodra er een willekeurige toets op je afstandsbediening indrukt. Je zult wel gebruik moeten maken van een externe voeding itt het gebruiken van de spanning die de serieele poort levert. Vraag het anders eens in OCM, daar zitten vast wel mensen die zo een werkend schemaatje kunnen maken :)

K ga zelf over een paar weekjes iig ook iets dergelijks maken, gebaseerd op de universal infrared receiver.

mzzl, lone

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Verwijderd

3 woorden: ati remote wonder
Pagina: 1