Small Bussiness Server & dynamisch ipadres

Pagina: 1
Acties:

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Hoi,

Ik ben momenteel wat aant experimenteren met Small Bussiness server 2000. Alles draait netjes en volgend jaar ga ik mij een internetlijntje op m'n studentekot aanschaffen.
Vermits deze lijn niet superveel mag kosten kan ik me denkelijk geen lijn met vast ipadres aanschaffen.
Nu is mijn vraag hetvolgende:
-is het mogelijk bvb domeinnaam robbeke.be te registreren, en dit door m'n provider te laten linken aan mijn account met dynamisch ip
-kan ik alles draaiend krijgen met behulp van een dynamische dnsserver dienst zoals dyndns ofzo, of moet ik echt een vast ip hebben?

Verder heb ik ook een klein connectieprobleempje met Exchange 2K met SP2 en outlook 2K sp2 en een connectie van +30sec.
:9 hoop vraagjes, ben er zeker van da jullie mij even uit de nood kunne helpen. :)

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zaterdag 08 juni 2002 19:47 schreef Robbeke het volgende:
Verder heb ik ook een klein connectieprobleempje met Exchange 2K met SP2 en outlook 2K sp2 en een connectie van +30sec.
:9 hoop vraagjes, ben er zeker van da jullie mij even uit de nood kunne helpen. :)
zou je iets duidelijker kunnen zijn? 'klein connectieprobleempje' dekt niet de hele lading...

A wise man's life is based around fuck you

• Robbeke
[b]
zou je iets duidelijker kunnen zijn? 'klein connectieprobleempje' dekt niet de hele lading...
Ik heb een 100Mbits lokaal netwerk. Telkens ik outlook open en m'n exchange profiel laad duurt dit 40 of meer seconden. Ik gebruik windows integrated logon en zie niet in wat het probleem zou kunnen zijn.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op zaterdag 08 juni 2002 19:47 schreef Robbeke het volgende:
Hoi,

Ik ben momenteel wat aant experimenteren met Small Bussiness server 2000. Alles draait netjes en volgend jaar ga ik mij een internetlijntje op m'n studentekot aanschaffen.
Vermits deze lijn niet superveel mag kosten kan ik me denkelijk geen lijn met vast ipadres aanschaffen.
Nu is mijn vraag hetvolgende:
-is het mogelijk bvb domeinnaam robbeke.be te registreren, en dit door m'n provider te laten linken aan mijn account met dynamisch ip
-kan ik alles draaiend krijgen met behulp van een dynamische dnsserver dienst zoals dyndns ofzo, of moet ik echt een vast ip hebben?

Ik zie in je profiel dat je uit België bent :)

Ivm met mail. Je moet een mx record hebben dat is te doen met een dynamisch probleem maar let op. Inkomende mail gaat via SMTP das poort 25 en die moet openstaan kan je niet op een andere poort draaien. Deze is op de gewone abbonementen dicht. Dus bij ADSL GO bij Skynet, Wanadoo zeker, XS4all staat nog open bij de andere weet ik het niet. Bij Telenet is zo wie zo alles beneden de 1024 dicht. En je provider gaat je niet helpen :).

Tweede probleem kan ik je niet echt mee helpen: kijk is in de event-log van de server. Staat alles van DNS en WINS goed ingesteld ?

Welkom op GoT maar lees de FAQ 's es
Op zaterdag 08 juni 2002 19:52 schreef Robbeke het volgende:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:11 schreef Robbeke het volgende:
niemand meer die nog ideetjes heeft?
Schoppen doe je maar na 24 en zeker in PNS aangezien dat een relatief rustig forum is en de topics bovenaan blijven staan.

Wil je gewoon iets toevoegen is er deze knop: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zaterdag 08 juni 2002 19:52 schreef Robbeke het volgende:

[..]

Ik heb een 100Mbits lokaal netwerk. Telkens ik outlook open en m'n exchange profiel laad duurt dit 40 of meer seconden. Ik gebruik windows integrated logon en zie niet in wat het probleem zou kunnen zijn.
is vaak gerelateerd aan je name resolutions (dns,wins,host file)

maw: hoe is je nameresolution ingericht op je netwerk?

A wise man's life is based around fuck you

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:41

Predator

Suffers from split brain

[forum=24] -> [forum=19]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Robbeke
is vaak gerelateerd aan je name resolutions (dns,wins,host file)

maw: hoe is je nameresolution ingericht op je netwerk?
De Server die exchange host is eveneens DNSserver. Op de cliënt staat deze als dns ingevuld (10.0.0.1). Wins is uitgeschakeld, hostfiles zijn nog steeds standaard.

• Robbeke
Je moet een mx record hebben
Een welk? Bedoel je niet gewoon een URL? Zo nee wat is een mxrecord of waar vind ik meer info? :o
dat is te doen met een dynamisch probleem maar let op.
bedoel je hier een dynamische dnsdienst? robbeke.be hosten op een gewone adsl go op uplijn is dus niet haalbaar? Met Wanadoo adsl is dit haalbaar, dat weet ik. Telenet valt blijkbaar al af dus, jammer dat overwoog ik net.
Schoppen doe je maar na 24 en zeker in PNS aangezien dat een relatief rustig forum is en de topics bovenaan blijven staan.
:o sorry

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:41

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 09 juni 2002 00:00 schreef Robbeke het volgende:

[..]

Een welk? Bedoel je niet gewoon een URL? Zo nee wat is een mxrecord of waar vind ik meer info? :o
[..]
Een MX record dient om een mailserver aan te duiden voor een domein in een DNS server
bedoel je hier een dynamische dnsdienst? robbeke.be hosten op een gewone adsl go op uplijn is dus niet haalbaar? Met Wanadoo adsl is dit haalbaar, dat weet ik. Telenet valt blijkbaar al af dus, jammer dat overwoog ik net.
[..]

:o sorry
De meeste Belgische ADSL providers schermen geen poorten af...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Robbeke
Een MX record dient om een mailserver aan te duiden voor een domein in een DNS server
Dat is dan wel in orde denk ik.

Nu is mijn vraagje ivm een domeinnaam aanvragen en deze te hosten op een dynamisch ip nog niet beantwoord. Lukt dit?

Pagina: 1