[drive-in] Subwoofer, welke?

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:04

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu een drive-in show en die is nu behoorliijk aan het groeien, we draaien nu steeds met twee Raveland speakers van Conrad waar ik zelf niet meer tevreden over ben, ze kunnen genoeg hoge en middetonen produceren, maar de bas lukt simpelweg niet..

1. Nu dacht ik om bij Conrad twee subwoofers te kopen van 800watt en dan ook een nieuwe versterker.

http://www.mivoc.com/htmlfiles/e_RLmega.htm das de woofer die ik wilde hebben. (X 5528-I)

2. Nu kom mijn tweede optie en dat is twee hele vette woofers kopen, of vier kleine woofers en dan zelf van MDF hout een kist gaan bouwen.
Wat voor een woofers zou ik dan nemen? ik heb gehoord dat het merk Zeus goed is en niet al te duur.

Dan komt nu dus de vraag, als ik voor op[tie twee zou kiezen:
Een grote woofer per kast? of twee kleinere woofers per kast en deze serieel schakelen?
Bijv twee van deze? http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0206020821023558610&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=12817&TK_PAR[MEDIUM]=]

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0206020821023558610&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=12818&TK_PAR[MEDIUM]=

er zit 1db verschil tussen de twee woofers, maakt dat veel uit?

Ik weet hier lopen allemaal audiofielen en die gaan zeiken over geluidskwalitiet, maar mensen het is een drive-in!! en ik ben pas 15.

Verwijderd

Hoe wil je dat met versterkers doen dan. een aparte versterker voor het hoog en het laag? Want anders kraken die Raveland dingen nog vrolijk mee als je er alleen een sub op aan sluit. Ik zou zelf actieve p.a. speakers kopen van Behringer/ H.k. audio enz. maarja dan ben je oom zo een paar rooitjes kwijt.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 19:52 schreef djcrossfire het volgende:
Hoe wil je dat met versterkers doen dan. een aparte versterker voor het hoog en het laag? Want anders kraken die Raveland dingen nog vrolijk mee als je er alleen een sub op aan sluit. Ik zou zelf actieve p.a. speakers kopen van Behringer/ H.k. audio enz. maarja dan ben je oom zo een paar rooitjes kwijt.
de versterker heb die laat ik de hoge en middetonen leveren.

dan koop ik een nieuwe versterker voor de subs

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Er lopen maar weinig audiofielen hier hoor, Meer wannebe audiofielen :P

Als eerste raad ik je aan neem geen RaveLand luidsprekers
Dit komt als eerste heel onprofessioneel over en ten 2de klinkt het voor geen meter "hard gaan is niet moeilijk maar hard gaan en ook nog mooi blijven is al gauw een stuk moeilijker"

Ik zou zeggen ga opzoek naar 2de hands laagkasten, misschien een paar leuke glijbanen of een paar mooie front gemonteerde speakers.

Maar kijk uit voor rommel, kijk hoe de staat van de luidspreker is en of er een merk op de kast te vinden is,
Dan kan je ingeval van twijfel altijd specs opzoeken.

Ook van belang koop een goede cross-over zodat je de ingangssignalen kan scheiden voordat ze de versterkers ingaan.

En ook voor versterkers raad ik je aan om op zoek te gaan naar 2de hands is altijd beter als RaveLand.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 20:02 schreef Big-Foot het volgende:
Er lopen maar weinig audiofielen hier hoor, Meer wannebe audiofielen :P

Als eerste raad ik je aan neem geen RaveLand luidsprekers
Dit komt als eerste heel onprofessioneel over en ten 2de klinkt het voor geen meter "hard gaan is niet moeilijk maar hard gaan en ook nog mooi blijven is al gauw een stuk moeilijker"

Ik zou zeggen ga opzoek naar 2de hands laagkasten, misschien een paar leuke glijbanen of een paar mooie front gemonteerde speakers.

Maar kijk uit voor rommel, kijk hoe de staat van de luidspreker is en of er een merk op de kast te vinden is,
Dan kan je ingeval van twijfel altijd specs opzoeken.

Ook van belang koop een goede cross-over zodat je de ingangssignalen kan scheiden voordat ze de versterkers ingaan.

En ook voor versterkers raad ik je aan om op zoek te gaan naar 2de hands is altijd beter als RaveLand.
Ik vind dat mijn bestaande ravelands wel goede hoge tonen kunnen maken..

maar nu, waar haal ik in godsnaam een stel 2de hands woofers+versterker?

• Big-Foot
Kijk eens op www.heuff.nl of www.licht-geluid.nl of op www.geluid-licht.nl zelfs www.2dehands.nl heeft PA advertentie's staan.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 20:08 schreef Big-Foot het volgende:
Kijk eens op www.heuff.nl of www.licht-geluid.nl of op www.geluid-licht.nl zelfs www.2dehands.nl heeft PA advertentie's staan.
heuff zit bij mij inde buurt en daar huur ik vaak een stel speakers, maar die gasten verkopen Syrincs en Fohn en dat is niet te betalen!

Verwijderd

Ik ben ook altijd aan het draaien geweest met goedkope spullen.Boxen zelfbouw,Phonic mengpaneel dat werk.
En dan kom je bij anderen,en je ziet dat het ook anders kan.
Voor een drive in van kleine omvang
een klasse avond of een buurt discoavond ofzoiets
Heb ik de oplossing.
Die zwarte Bose boxen op een standaard
De 90 nogwats ik weet het typenummer niet meer
Dat is volgens mij de perfect oplossing.
Niet te groot en dus handig te vervoeren.
Dan heb je ook gelijk die subwoofer niet meer nodig.
Misschien is daar wel goed 2e hands aan te komen.
Een hobby kost altijd geld.
Maar dat is dan goed besteed
Sukses

Verwijderd

Tsja, die Bose-boxen adviseer je dus? Lijkt me voor een klein zaaltje best heel oké, of een klein cafeetje (kijk hier in Amersfoort maar is in De Blauwe Engel) maar voor een schoolaula of een andere toch wat grotere ruimte? Ik zou het niet aandurven.Komt inderdaad wel aardig geluid uit, maar het is lang niet genoeg om er een goede disco mee te geven in een schoolaula. Voordat ik het nu verkeerd begrijp, je bedoelt zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.bose.com/products/on_stage/images/ps3.jpg

En bij de weg, je betaald er vrij veel voor, vooral voor iets waar je echt iets mee kan. Iets wat je in de toekomst dus ook nog kan gebruiken. Investeer dus iets meer in goede tweedehands spullen, bel een paar drive-ins bij je in de buurt of ze nog wat spullen hebben staan en bekijk dat. Of struin internet af, en kijk op bijv. www.djgear.nl en de bovengenoemde links. Daar staat vaak wel aardig wat aan tweedehands PA-speakers. Raveand is zowiezo niet goed, ik ken zoveel mensen die er een paar hebben gekocht en die nu zo'n spijt hebben. Ik wilde ze zelf ook is kopen, maar heb dat uiteindelijk niet gedaan vanwege de reacties van mensen in dit topic: [topic=166269/1/25]
Suc6 met je zoektocht en ook met je drive-in show

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
ik zit nu ook te denken om zelf twee speakers te bouwen.

dan dacht ik aan 2 baskisten als eerste te maken en in elke kist 2x 25cm woofers te plaatsen en dan nu nog tijdelijk mijn ravelands voor de hoge en midde tonen te gebruiken.
Ik kan het namelijk gewoon niet betalen, om in een keer veel te kopen.

Dan komt nu de vraag, van welk merk zal ik een stel woofers kopen?

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Misschien een bashoorn bv:
http://www.visaton.de/cgi/VisatonFramed.asp?Sprache=english&Artikel_ID=574

Helaas geen subbas < 50 Hz, maar daarboven max 125 dB.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Big-Foot
Je hebt bij een Drive-in helemaal niks aan subbas kost je alleen onnodig versterker vermogen.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 11:48 schreef Big-Foot het volgende:
Je hebt bij een Drive-in helemaal niks aan subbas kost je alleen onnodig versterker vermogen.
ik wil toch wel een beetje bas in de muziek hebben!

zonder bas gaat alle trance, dance e.d. allemaalk verloren..

• Big-Foot
Sub Bas alles onder de 50hz heb je eigenlijks niet zoveel aan. Kost veel vermogen en de meeste laagkasten halen daar geheel geen rendement.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 13:09 schreef Big-Foot het volgende:
Sub Bas alles onder de 50hz heb je eigenlijks niet zoveel aan. Kost veel vermogen en de meeste laagkasten halen daar geheel geen rendement.
maar ik wil een woofer hebben die boven de 60hz geluid maakt, ik wil niet onder die 60 gaan, dan maak je alleen maar een aardbeving mee..

Ok nu ga ik met een hele moeilijk vraag komen.

Je hebt hier bij de lokale zaak (van hove) speakers van Zeus, klink imho goed.

Nu heb je dus de 8ohm versie en de 4ohm versie.

Ze hebben de zelfde specs alleen de 8ohm is voor HiFi en PA en de 4ohm voor in een Auto, wat is nou het grote verschil tussen die twee woofers?

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Stel ik neem 4x 4ohm speakers en zet deze per twee in een kast..

dan heb ik dus een weerstand van 8ohm, maar verdubbelt het wattage ook, of blijft dat gelijk?

dus ik neem per kast twee woofers van 250w rms en schakel deze in serie, krijg ik dan 500w rms of gewoon 250w rms?

maar wat is nou het wezelijke verschil tussen autospeakers en HiFi of PA speakers? ze zijn namelijk veel goedkoper!
Pagina: 1