[Newb] Heb ik IDE of SCSI?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Okay, ik zit met een probleem, ik wil een IBM HD van 80Gb kopen (129,- vermeld Pricewatch). Maar ik weet niet zeker of ik IDE of SCSI heb. SCSI is ultra duur en heb ik in m'n Compaq Proliant zitten. Niks bijzonders.

Maar mijn workstation heeft momenteel 40GB disk (2 Patrtities, een win partitie). Daar wil ik een 80GB 'naast kwakken'. Zodat ik 3Schijfen heb (C: 38GB, D: 3GB, G, H I (oid): 80GB).

Maar ik weet dus echt niet of ik IDE heb of SCSI, voordat ik m'n kast opentrek en erachter kom dat ik een SCSI heb :P

In Windows kan ik niets ontdekken. Search ook niet, FAQ ook niet.

PS: Hiervoor heb ik alleen maar Broodjes RAM & 3D kaarten in m'n kast(en) gepleurd. Een keer HD, had ik uit oude gesloopt, toen kwam ik erachter dat 't stekkertje anders was dan de bak waar ik 'm in wou slopen :)

Waarschijnlijk snapt niemand een bal van dit verhaal :Y)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
je kunt toch gewoon je kast opentrekken en kijken of het IDE of SCSI is :?

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:58
kijk gewoon bij apparaatbeheer/controllers of er een scsi controller geinstalleerd is

Verwijderd

shocker: dat kun je in ieder geval zien in het Bios, aan de kabels van de schijven en met Sisoft Sandra.

xion: werkt niet altijd. Oa. een raid controller word als een scsi apparaaat getoond ;)

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
@ Xsion ja, heb ik al gedaan. Maar bij m'n bak met SCSI HD staat bijna 't zelfde. Met IDE ATA/ATAPI Controllers.

Er staat wel iets van SCSI/RAID-Controllers, maar da's Nero Image Drive.

Verwijderd

Check gewoon de kabel van je hdd .. als die anders is als IDE (stekker met 40 pooltjes en kabel met 40 óf 80 aders) dan is het SCSI. Deze laatste heeft kabels met 50, 68 of 80 aders.

Verwijderd

Dit is toch echt wel zelf uit te zoeken lijkt me.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.