Toon posts:

Q3: vaag! in 3 verschillende res. 3x dezelfde fps!

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok guys,

ik heb dus sinds gisteren me Hercules Prophet II MX (oem) en alles zag er ok uit.. totdat ik een beetje Q3 ging tweaken en fps ging meten. Ik heb dus net ff alles opnieuw gedaan door de Detonator 6.31 te installeren, Q3 te reinstallen (gloednieuwe cfg dus) en eens 3x timedemo1 gedaan in max. detail en 32 bits kleuren,enz. in 640x480, 800x600 en 1024x768....
wat denk je? 3x gemiddel rond de 30 fps!! hoe kan dat???? zowiezo is het voor 640x480 en 800x600 en erge lage gemiddelde fps, maar in alledrie de verschillende resoluties dezelfde fps klopt écht niet! :(
wat doe ik in hemelsnaam fout?

Verwijderd

welke drivers gebruik je

ik raad je aan de 6.18 van ASUS

Verwijderd

Topicstarter
'welke drivers gebruik je?'

jzs, staat er gewoon in! 6.31 van Nvidia, van de www.teakers.net, stond bij 't nieuws..

ps. AAAAAARGHHHH jzs, man, KANKER asus-site, ik kan niet op de ftp komen, krijg 404 error als ik drivers via de website wil downloaden, ik KAN die 6.18 van Asus niet eens downloaden :(:(:(:(
ps.2 AH, eindelijk op die ftp, ik probeer ze nu te downloaden...... :P

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Toevallig geen langzame cpu? draai je Win 9x, wat is je mobo? Via chipset?

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Chaintecht 5600 Mobo met Sis chipset
Intel PIII 450 Mhz proc
2x 64 MB Ram (100 mhz)

meer weten?

ps. ik kan de 6.18 drivers niet van de Asus ftp downloaden :(

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Proc. is dus snel zat.
Het enige wat ik kan bedenken is andere drivers en/of agp drivers van je mobo installen.
Probeer anders ff op www.reactorcritical.com andere detonators, asus mirror's weet ik zo gauw niet.
Toevallig geen vreemde fouten bij app. beheer?
Draaien andere games wel goed?

Niet op voorraad.

Verwijderd

lo.. het lijkt er op dat je proc veel te traag is (verklaart zelfde fps in verschillende res.).. misschien cache uit staan oid?

anders v_sync ff uitdoen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff de drivers van de cd-rom die erbij zat geïnstalleerd, dat is 5.32, maar die gaven alleen nog maar minder fps, in 640x480x32, alles max. haalde ik nu 28.6 fps in timedemo1 en in 800x600x32 nu 25.4, VAAG!!!!!!!
ik zal eens met die agp aan de gang ja, denk toch niet dat 't aan die detonators ligt, want het verschil tussen de resoluties blijft onverklaarbaar klein :(:(

ps. ik snap dat AGP-'gedoe' niet zo goed... waar staan die drivers hiervoor? en die zijn dus voor je mobo-chipset? en heeft dit ook iets te maken met 1x/2x/4x AGP??
ps.2 Edgix, cache uit? hoe/wie/waar/wat?

plz help me out!!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja zeker, dat heeft dat iets met je agp1x/2x/4x te maken:)
chaintech ken ik wel, maar de Sis chipset is mij onbekend, heeft deze geen agpdrivers op z'n website staan?

Niet op voorraad.

Verwijderd

WAUW
SIS...die maakten vroeger 3d(nou jah 3d..) chipsets
ik heb er nog een op mijn diamond speedstar A50 waardeloze dingen
en die chipsets van hun zijn ook geen wonderdingen
ik denk toch echt dat dat het probleeem is

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 15:09
Zoiets had ik ook in CS, in res. van 1024x768 en 1280x1024(oid), die waren ook beide hetzelfde :) qua fps.

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06-2025
Hier staan ze:

http://www.viatech.com/drivers/

Die te lage fps had ik ook...na de install van die drivers was het stukken beter (in combinatie met de 6.26 drivers)

Als je VIA chipset moederbord hebt die nemen...en met Intel de intel versie.

Gewoon installen in de TURBO versie zodat agp 4x ook ondersteund wordt....rebooten en als het goed is is je fps dan stukken beter.

Oppie

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Maar hij zegt toch dat hij een Sis chipset heeft?!

Niet op voorraad.

• Oppie
  • Laatst online: 17-06-2025
Moeten ook vast wel drivers voor zijn....site zou ik niet weten, maar na die driver update schiet je fps ook omhoog...

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
Denk dat je CPU te traag is, had het hier ook. GeForce 2 GTS en P3 450mhz, in 640x480 - 800x600 - 1024x768 gaf hij 3x hetzelfde aan ongeveer. Nu een 800mhz Athlon en de verschillen worden al anders :)

Flickr | Lego collectie

• B@MB@M
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 13:32

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

probeer eens je snelheid op die van kabel tezetten en zet je cl_maxfps eens wat hoger of packets wat meer allemaal kleine dingen die het kunnen verbeteren....

/cl_maxfps doet het het beste.... zet die maar een end de lucht in ! net zoals in Q2...!!!!!

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ok guys, bedankt voor de replys, ik zal eens verder zoeken naar die SiS-drivers voor AGP en wat tweaken in Q3, al denk ik dat dat laatste niets zal helpen. Aangezien in alledrie de resoluties de fps hetzelfde zijn, moet er iets anders aan de hand zijn (max fps in q3 staan zowiezo al boven 60 want daar schiet ie wel eens overheen!).

verder baal ik er behoorlijk van, maar al ZOU ik een nieuwe mobo en proc moeten kopen, kan iemand dan ff een prijsschatting maken als ik een goedkope mobo met de laagste Duron proc. (ivm geldgebrek!)?? :P

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Voordat je iets anders koopt, misschien dx 7.0 opnieuw? win idem? heb je geen cd met agp drivers voor de Sis?

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop nog nix hoor, ik probeer echt nog wel door met deze config totdat ik echt niet anders kan :P maar ik heb toch geen geld voor nieuwe mobo+proc :(

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik heb weer meer info gevonden! Ik heb dus de Chaintech CT-6SSA2 mobo met een Sis5600 chipset en die support maar tot 2x AGP (is dat misschien een probleem??)!

PLZ HELP ME!

ps. dit staat er:

Accelerated Graphics Port (AGP)

Supports AGP 1X and 2X AGP cards

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nee, dat verschil is verwaarloosbaar, heb je je agp aperture size in je bios trouwens al op min. 64 mb staan, misschien dat 128 ook gaat?
En heb je die agp drivers nou al gevonden?
Misschien nog andere bios instellingen?

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan op de Chaintech site nog niet echt iets vinden? Heten die agp drivers ook gewoon agp drivers? of hoe kan ik die makkelijk vinden?
Ja! Ik moet eens naar die setting kijken, of ik idd niet van 64 naar 128 kan.... eens kijken zo..
alvast bedankt, maar 't probleem is nog (lang) niet verholpen :(

• SICK
  • Laatst online: 14-03 20:07
Hey locutus hoe performed die geforce mx in andere games bij jou dan? ook zo kut?
En mischien is dit dom om te vragen: hoe hoog staat je com_maxfps ?
En welke prophet mx heb je ome of retail?

Verwijderd

hmmmm dit word wel een beetje vaag.
Ik dacht dat je met je moederbord updaten klaar was als je je bios flashte, maar moet je ook speciale agp-updates voor je chipset hebben?
ennum ik heb ook ergens vaag gelezen dat je video-bios ook kunt flashen, klopt dit?
Omdat ik een niet al te stoer systeempje heb vind ik het toch fijn om alle performance uit me hardware te kunnen halen dmv updates.
Kan iemand me misschien helpen door een lijstje toe te gooien met een summary van alles wat je aan je systeem (vooral de vid-card & mobo) up kunt daten dmv drivers/flashing/etc?

bvd

• Speedy
Je AGP speed heeft er niks mee te maken, hij stond hier ook op 2, en op mijn nieuwe moederbord ook nog (waar wel die verschillen te merken zijn). Nogmaals mijn idee, je CPU kan die videokaart gewoon niet bijbenen (test em maar is op een 750+ systeem, zal je verschil wel zien denk ik). voor 600 piek heb je wel een moederbord en Duron, toch maar ff sparen ;).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
ok,

ik heb dus nieuwe AGP-drivers gevonden op de Chaintech site voor me mobo en die geïnstalleerd. nou FIJN, nu loopt ie helemaal te flippen! Als ik de pc opstart krijg ik 3 piepjes uit de kast te horen en doet ie nix, hij start niet door naar 't bios :(:( Dan reset ik en start ie wel door, maar hangt ie vét vaak in Q3 :(:(:( Dus ik zou graag weer andere agp-drivers willen proberen, maar ik zou bij god nu niet meer weten WELKE of HOE???!!!!! Kan iemand me AUB helpen!! :P

EN JA HOOR!! :(:( waarom ook niet! Me bureaubladinstellingen lopen nu ook vast als ik naar 't scherm wil gaan van me Geforce2 MX instellingen :(

'Er is een fout opgetreden tijdens het werken met het Configuratiescherm: C:\WINDOWS\SYSTEM\DESK.CPL

FIJN! :(:(

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 16:13

Gallus

Cheesy

Processor is echt de bottleneck.
Mijn timedemo resultaten met p3-450 en Geforce 256 DDR

640x480 62,3
800x600 61,5
1024x768 54,7
1280x1024 38

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Topicstarter
ow Gallus? Waarom heb jij dan 60 fps en ik 30???

• DeadKennedy
  • Laatst online: 26-08 10:31
ligt gewoon aan je proc... je proc is de bottleneck niet je videokaart, je geforce wil best tot 80fps gaan maar je proc is het daar nie mee eens,...

oja dat van die drie piepjes heb ik ook..
3 piepjes,,.. eff w88..... RESET... alles werkt weer :)

(p2 450 met geforce 2 gts heb ik)

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Topicstarter
FIJN! En wat kan ik daar in hemelsnaam aandoen? :( een nieuwe kopen, maar daar heb ik dus geen geld voor.

Ok, maar ik heb dus wel SeePU in me Bios zitten en daarmee heb ik al geprobeerd me proc. hoger dan 450Mhz te zetten, maar hij verrekt 't gewoon, want ik safe me bios dan wel, maar dan start ie net zo makkelijk weer in 450Mhz op :(:( iemand tips/hulp?

• Jake Blues
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Hoe doe jij dat overklokken dan? Ik neem aan de Front Side Bus en NIET de multiplier. De laatste is namelijk in de processor gelocked, dus maakt het geen donder uit wat je in je BIOS neerzet.

Verwijderd

Topicstarter
aha, das dus 't probleem denk ik! hoe doe ik dat andere dan die multiplier dan? front side bus?

• Speedy
Waarschijnlijk met jumpers op je moederbord, pak je handleiding erbij, daar staat het wel in.
En anders...tevreden zijn met je framerate

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
ja dag!! :( heb ik 200 piek voor zowat nix uitgegeven, had ik net zo goed die Viper V770 kunnen houden :(
Dat wordt dan dus sparen voor nieuwe mobo met Duron600, en dan moet ik snel zijn voordat die Duron er niet meer is....

ps. das dus iets van 400/450 piek?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry toch nog even, nou weet ik nog steeds niet waarom Gallus wél 60 fps heeft?

• Jake Blues
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 oktober 2000 11:45 schreef [nM.Locutus] het volgende:
Sorry toch nog even, nou weet ik nog steeds niet waarom Gallus wél 60 fps heeft?[/quote]Misschien omdat hij in Q3A niet alle grafische 'geintjes' aan heeft staan? Hij zegt niet op welke stand hij meet (fast, normal of high).
Wellicht omdat hij geen brakke SIS- of VIA-chipset heeft. Die zijn namelijk vaak een bron van ergenis als het AGP betreft.

Verwijderd

wat is dat nou voor bullshit dat je p3 450 te langzaam zou zijn?
He zelf ook een P3 450 met een Geforce DDR en haal gewoon strak 54 FPS in Timedemo 1 op 1280X1024x16 alles high
en in lagere resoluties schiet de framerate echt wel omhoog hoor!!!
durf er gewoob goud om te wedden dat het die brakke sis chipset is
maat van mij met Athlon 700 en okk GeForce DDR haalde op 1280X1024X16 39FPS
ik zeg ff nieuwe AGP drivers instaleren
Hoppa ook 54 FPS
Zo zie je trouwens ook dat de cpu helemaal niet de bottleneck is in Q3
HARDWARE T&L Dames!!!
P# 450 en AMD 700 presteren met dezelfde DDR GeForce hetzelfde!
wat is de bottleneck?

geheugen bandbreedte GeForce?

Probleem hier is gewoon die brakke SIS chipset met blijkbaar niet eens support voor nieuwe GOEDE drivers.

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 18:37

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

mana_man je kan inderdaad het bios van je vkaart flashen, maar let op. Het is eigen risico. Niet je pc uitzetten tijdens fleshen oid. Dat is niet zo goed :(

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Verwijderd

\r_ext_compressed_textures 1
voer deze regel in het quake 3 menu
(tilde~ als je niet wist hoe je het te voorschijn moest toveren)

je processor is niet de bottleneck,
als het goed is moet ie het hierna beter doen

Verwijderd

Topicstarter
Ik had idd al zo'n vermoeden dat het niet mijn Intel PIII450 proc. kon zijn die de fps in elke resolutie hetzelfde houdt, dat vond ik al erg raar, maar kan ik dan daadwerkelijk niets met die SiS chipset doen??
Ik zal r_ext_compressed_textures 1 proberen, kijken of het helpt.

ps. wat is een goed en VOORAL goedkoop mobo alternatief voor een PIII450 proc.??
ps.2 Ik heb \r_ext_compressed_textures 1 geprobeerd, maar die stond al op 1, dus dat verandert niets... (sorry)

Verwijderd

een moederbord van asus of chaintech of abit of msi met een BX chipset

• Speedy
Hier was het dus wel de CPU die de bottleneck is, snap niet dat jij (die met die DDR kaart) dezelfde resultaten haalt op een CPU die 250mhz sneller is.
Ging hier van 450mhz naar 800mhz met die GeForce 2 GTS, de fps gingen van 56 naar 86, zo lijkt me duidelijke zaak.
T was geen SIS wat ik had, maar een good old BX.
Als een 450 al geen bottleneck is dan zogen de GF kaartjes wel erg hard lijkt me. Het enige wat aan die dingen zuigt is de T&L

Locutus, ik heb aan mijn ASUS P2B-F met Intel BX chip veel plezier gehad, misschien zijn ze nog ergens goedkoop te koop, of geef iets meer uit dat je er makkelijk later een snellere Coppermine op kan zetten.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Leuk allemaal mensen, maar dan blijft het toch nog steeds de vraag waarom ik dan maar 30 fps heb? Ik bedoel iedereen loopt hier leuk te zeggen dat of mijn mobo of mijn proc het probleem is en dat ze zo'n soort gelijk probleem ook gehad hebben, MAAR dan hadden ze toch allemaal nog wel minstens 50 of zelfs 60 fps, das toch wel het dubbele van wat ik haal in 640x480x32, max detail.
Ik haal alleen +- 45 fps gemiddeld als ik echt alles op z'n laagst zet in 640x480x16, maar 't leipe blijft dat ik ook +- 45 haal met dezelfde details in 1024x768... :P

2e issue, ik heb niet veel geld en ik krijg zowiezo wel een nieuwe pc over een klein jaartje, dus ik had eigenlijk deze G2 MX als laatste investering gedacht, dus om nou een 400 piek mobo en ook nog eens een proc van minimaal 200 piek te kopen, is me echt iets te veel. ALS ik upgrade is dat alleen nog een mobo voor max. 250 piek waarmee ik betere prestaties haal en waarmee ik misschien ook nog me PIII450 proc. wat hoger kan laten lopen (bv. 500/550 of zelfs 600?).

Snappen jullie, guys?

• Speedy
Locutus, ik haalde 56fps met een P3 450 - 256 MB ram en een GeForce 2 GTS en een BX moederbord, misschien verklaard dat het verschil een beetje, maar 30 is idd wel erg kut (ik haalde al meer toen er nog een TNT2 Ultra in zat). Kan je verder alleen zeggen dat ik mijn 450 in 3 sec op 504 had lopen met die BX plank, hoger nog niet geprobeerd.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1