reality is for people with no imagination
Ik denk dat je hier beter over grammen dan over bytes kunt sprken aangezien dat de huidige opslagvorm is hehe
Verwijderd
Verwijderd
40/12=3 1/3 MB per "frame" Moet je eens kijken uit hoeveel pixels zo'n dinge wel niet bestaat!
Is wel leuk trouwens, moet je eens met photoshop een figuur maken, en dan steeds de resolutie ietsjes omlaag. Dan kan je kijken wanneer je blokjes ziet, dus wat de resolutie van je oog is! Maarjah, dat is vast al uitgezocht...
Verwijderd
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
ray kurzweil, het tijdperk van de levende computers, wanneer computers slimmer worden dan de mens.
ik weet alleen niet of je je hersenen wel analoog kan noemen, wat iig wel zo is, is dat er ontzettend veel parallel gebeurt. En ik geloof eigenlijk eerder dat je ogen 400MB/s verwerken ipv 40.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Iig komt dit onderwerp toch uit op appels met peren vergelijken. Weefsel/biologische hersenen met statisch/dynamisch geheugen? Nee, dat werkt niet, maar tegen de tijd dat we biologisch geheugen in de PC kunnen gebruiken, dan slaapt mijn buurman niet meer lekker!
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
40/12=3 1/3 MB per "frame" Moet je eens kijken uit hoeveel pixels zo'n dinge wel niet bestaat!
Is wel leuk trouwens, moet je eens met photoshop een figuur maken, en dan steeds de resolutie ietsjes omlaag. Dan kan je kijken wanneer je blokjes ziet, dus wat de resolutie van je oog is! Maarjah, dat is vast al uitgezocht...[/quote]We zien eigenlijk maar ongeveer 10 tot 20% van het totale beeld, de rest wordt aangevuld door de hersenen.
Ik geloof dat er eens een schatting is gemaakt van 3000 gig... ik weet alleen niet waar dit op gebaseerd is en of het klopt...
Het is wel zo dat de hersenen bepaalde dingen "gecomprimeerd" opslaan...
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
En over dat biologisch geheugen: ik zie het echt nog wel 'ns gebeuren (ik denk zelfs dat ik het nog mee zal maken): het is gewoon een kwestie van genen/chromosomen/dna etc. aan te passen binnen een celkern. Op een gegeven moment zullen mensen wel uit moeten wijken naar nieuwe vormen van opslag, want zelfs aan magnetisme (de bekende harde schijf) is een grens (het gebied van Weiss als ik het me goed herinner).
hmm, ik dwaal te veel af, dus ajuus.
Imp
Computer Science: describing our world with boxes and arrows.
Advanced sheep-counting strategies
Verwijderd
in bytes uitgedrukt hebben je hersenen ongelimiteerd opslag(analoog)antwoord is zo simpel
If it ain't broken it doesn't have enough features
Verwijderd
Wat ik denk? Nou ... groter dan alle HD's van alle mensen die ooit op stellingen van jou hebben gereageerd bij elkaar. En zo niet,
boeien, ruilen wil ik toch niet
Verwijderd
Hoeveel byte is 1 sec herinnering?
Men weet niet eens wat een herinnering precies is. Of alles wat je ziet wordt opgeslagen, of alleen een aantal sleutels, en hoe herinneringen weer worden teruggehaald. Laat staan dat men weet hoe groot een herinnering is.
Maar ik heb nog nooit iemand gezien die halverwege een college ineens een memory overflow gaf, dus laten we het er maar op houden dat ons geheugen groot genoeg is.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Tel maar op.
Volgens mij is dit wel op te slaan in bytes, je moet alleen weten wat je op moet slaan en hoe. (anders zou je je niks kunnen herinneren, dus....)
Ennuh, teRRabytes?? Nooit van gehoord. (doe maar Tera, dan doe je al gek genoeg!)
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Jag
maar dan nog, dan kun je het optellen. Dat is onbegonnen werk.. je weet namelijk niet hoe een herinnering wordt opgeslagen.
Wordt alles precies onthouden? of alleen details? Wat is de resolutie van een herinnering (niet persee hetzelfde als die van je ogen) etc, etc...
Verwijderd
Ik heb nog een ringkerngeheugen van 1024 bits liggen en die is 20x20x0,5 cm en dat ding stamt uit 1961.
Mijn hoofd is ongeveer 20 cm diep, dus dat
zijn 40 x 1024 bits.
We leven nu in 2000 en op zo'n plaat past met gemak een 5 gigabyte, wordt dus 40 x 5 gigabyte.
Die 5,1 Kb is dus in 39 jaar 200 gigabyte geworden.
Pakken we de evolutie van de mens van een kleine 300 miljoen.
Even vermenigvuldigen en dan krijg ik
11764705882352941176,4705882352941 Bytes.
Nou snap ik ook waarom ik niet alles begrijp want het is een 1'tje of een 0'tje en niet
een deeltje van een bit (stomme komma).
Maar het is dus ongeveer 11,7 Exabyte
Verwijderd
dus dan komt het wat minder uit als het zou kloppen wat je daar berekend
Verwijderd
Ik zit meer met het komma probleem. Ik heb er echt wakker van gelegen.
Je kan het nou ook niet bepaald een bad sector noemen.
Wat ik wel weet is dat zweten, gewoon overklokken is en dat de enigste redding een koud pilsje is....niet teveel natuurlijk want na de volgende herstart wordt je met koppijn wakker.
En overspannen ed moet maar onder een nieuwe noemer komen.
Ik heb last van een overflow en moet een beetje gaan underklokken.
Als trouwens de maat van het hoofd direct te maken heeft met de grootte van mijn geheugen dan snap ik niet waarom de oosterburen zo'n groot hoofd hebben.
De kleur haar begrijp ik wel blond is wit is koud is geen snelheid.
Rossige (met rood haar) zijn felle tantes, snel, zijn heet.
Maar terug naar de evolutie, laat ik er dan een 3 tot 4 Exabyte naast zitten, blijft toch best wel veel voor de begrippen nu.
Zelf denk ik dat de de capaciteit van de hersenen oneindig groot is, want ik heb nog nooit gehoord van iemand die zijn hersenen vol had zitten.
Verwijderd
Wel zou het zo kunnen zijn dat ze zo groot zijn dat je ze nooit vol krijgt, maar ook dat is niet zeker. Oudere mensen hebben moeite met het opnemen van nieuwe informatie. Zou kunnen zijn omdat ze een eind vol zitten, zou ook andere redenen kunnen hebben, maar da's nog onduidelijk
is de volgende ochtend je korte termijn schijf geformateerd
Verwijderd
Mijn laatste release is van 3-4-1966
Ik heb wel 3 bios'sen geflasht.
Wesley 1990
Patricia 1993
Ricardo 2000
Op wesley is al aardig wat software geinstaleerd maar Ricardo ruikt nog wel een naar nieuwigheid.
Overgins heb ik wel de indruk dat de jeugd tegenwoordig toch wel meer capaciteit heeft
kwa mb'tjes....exa-bytjes.
Verwijderd
Chris Winter, hoofd van Britisch Telecom's Arificial Life Team gelooft dat de apparaten voor informatie en opslag die ik in dit boek beschrijf binnen dertig jaar te ontwikkelen zijn! ... Dr Winter verklaart dat het ons mogelijk maakt `een mens fysiek, emotioneel en spiritueel te herscheppen', en schat de vereiste geheugencapaciteit op 10 terabytes.
....
</QUOTE>
Uit 3001 De Finale van Athur C. Clarke
Het de hersencapaciteit van een mens is dus waarschijnlijk in minder dan 10 Terabytes op te slaan
*heeeellluuuuppp!* roflol