Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!
Heb er nog eentje liggen, met boekje
was indertijd meegeleverd met een Tandon 386/sx25 laptop.
Leuk modempje, kan ook ca 4 uur op op 9V batterij, DB25 voor RS232, 2400Bd data en 9600 Fax en vv. line-in en phone-out. Aan de zijkant nog een aansluing voor een AC adapter en akoestische-koppeling (je weet wel van Wargames). Bovenkant 4 ledjes: data/speed, fax/speed, Carrier detect en batterij status.
Is Hayes comptible dus nog steeds bruikbaar, zeker voor telnet. Zit in m'n EHBO-road koffer voor eerste hulp.
Leuk modempje, kan ook ca 4 uur op op 9V batterij, DB25 voor RS232, 2400Bd data en 9600 Fax en vv. line-in en phone-out. Aan de zijkant nog een aansluing voor een AC adapter en akoestische-koppeling (je weet wel van Wargames). Bovenkant 4 ledjes: data/speed, fax/speed, Carrier detect en batterij status.
Is Hayes comptible dus nog steeds bruikbaar, zeker voor telnet. Zit in m'n EHBO-road koffer voor eerste hulp.
Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results
you've GoT to be kidding!!
Mijn GoT wat ben ik blij zeg!!
vraagje.. is het mogelijk om dat boekje te kopieren of in te scannen o.i.d.?
Mijn GoT wat ben ik blij zeg!!
vraagje.. is het mogelijk om dat boekje te kopieren of in te scannen o.i.d.?
My GoT, you've GoT to be kidding!! 
Boekje is ca 100 A5 pagina's = 50 scans, 't is FF wat te veel om (nu) te doen.
Denk dat de meest interessante pagina's, de command modem specifieke Hayes commando's & responses zijn. Zal van de week wel FF kijken, no promises by the way.
Wanneer je specifiek wat wil weten, post your reply.
Boekje is ca 100 A5 pagina's = 50 scans, 't is FF wat te veel om (nu) te doen.
Denk dat de meest interessante pagina's, de command modem specifieke Hayes commando's & responses zijn. Zal van de week wel FF kijken, no promises by the way.
Wanneer je specifiek wat wil weten, post your reply.
LOL 
groot gelijk, zijn veeeel pagina's om zomaar te scannen.. benk met je eens..
okay dan, de paar dingetjes die ik graag zou willen weten:
1) als driver kan ik gewoon de met windows meegeleverde "hayes compatible 2400bits" nemen? enne kan ik dan de faxfuncties ook gebruiken? ik wil em namelijk gebruiken in m'n server, dat ie als faxmachine gaat fungeren
2) ik wil graag weten welke RJ11 voor line-in is, en welke voor phone-out is
3) de voeding die erop moet (die heb ik dus niet), welk voltage/amperage is dat?
1) als driver kan ik gewoon de met windows meegeleverde "hayes compatible 2400bits" nemen? enne kan ik dan de faxfuncties ook gebruiken? ik wil em namelijk gebruiken in m'n server, dat ie als faxmachine gaat fungeren
3) de voeding die erop moet (die heb ik dus niet), welk voltage/amperage is dat?
1) Bij mijn weten wel. 2400Baud data lukt zowiezo. De faxfuncties werken met standaard hayes code (wel dus een Hayes 2400/Fax9600 type gebruiken) en vanuit het Fax-programma aangestuurd.Op zondag 09 juni 2002 01:09 schreef hefaistos het volgende:
LOL
2) Als je de DB25 naar achter laat wijzen en de RJ-11's rechts houdt, dan is de RJ11 van voren voor phoneLine en die daar achter voor de TelePhone.
3) De 3.5mm mono-mini-jack is voor een gelijkstroom adapter 9 Volt/200mA. De 'punt' is de plus en de schacht is de minpool. De dunne miniplug dus niet gebruiken, is voor akoestische koppeling.
Lukt het faxmodem niet, laat het FF weten moet dan een laptop ergens uit het stof halen waar voor het laatst ik die 2496 als fax heb gebruikt. Goede kans overigens dan Windows (98 of misschien zelfs nog XP) 'm met als een compatible type automatisch herkend.
Pagina: 1