Toon posts:

driver voor netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort Linux geinstalleerd en zoek nu een driver voor mijn PCI netwerkkaart. Er is wel een driver op de meegeleverde diskette maar deze is voor een oudere kernel versie en werkt niet bij mij :( ik heb kernel 2.4 en die driver is voor 2.0

Weet iemand misschien waar ik netwerkkaart drivers kan vinden? Op de kaart staat:

myson MTD803F

Helaas is het voor mij niet mogelijk om een "Goede" netwerkkaar te kopen, want deze zijn te duur :) dus kom daar aub niet mee.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
wat staat er op de chip die erop zit?

Verwijderd

[topic=402762] Kijk daar eens.

Verwijderd

Topicstarter
helaas dat werkt niet en ik heb al opgeschreven wat er op de chip staat

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een driver van http://www.myson.com.tw gehaald en deze werkt wel, ik kan lokale addressen pingen. Maar zoaguw ik mijn browser open dan werkt het niet meer :(

Ik gebruik een server met Freebsd, Windows systemen werken goed en voorheen mijn Windows installatie werkte goed, dus de server is goed ingesteld.

Ik kan wel pingen naar buiten mijn eigen netwerk ip nummers, heb zowel mijn gateway als DNS IPs staan naar mijn server toe (zo moest het ook met Windows).

Heeft iemand een idee?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 08 juni 2002 20:13 schreef sjorsie het volgende:
Ik kan wel pingen naar buiten mijn eigen netwerk ip nummers, heb zowel mijn gateway als DNS IPs staan naar mijn server toe (zo moest het ook met Windows).
Dus je kunt bijvoorbeeld wel pingen naar 216.239.35.100?

Zo ja, geef dan eens de inhoud van /etc/resolv.conf.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb een vergissing gemaakt, ik kan niet buiten eigen netwerk ips pingen :(

in mijn resolv.conf staat:

search @home
nameserver

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 20:39 schreef sjorsie het volgende:
Ok ik heb een vergissing gemaakt, ik kan niet buiten eigen netwerk ips pingen :(

in mijn resolv.conf staat:

search @home
nameserver
Achter nameserver moet zowiezo een ip nummer staan van een dns server, met @Home kun je 213.51.129.69, 213.51.129.68 bijvoorbeeld gebruiken.
code:
1
2
nameserver 213.51.129.69
nameserver 213.51.129.68

Verder staat waarschijnlijk je default gateway fout, doe eens een
code:
1
route add default gw <ip adres van je gateway>

Verwijderd

Topicstarter
Ok het werkt allemaal weer :) dank jullie wel