Toon posts:

2 Geluidskaarten gebruiken, software?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om te kunnen praten tijdens het gamen heb ik een headsetje gestoken, maar omdat ik altijd maar moest de aansluitingen achteraan m'n pc moest veranderen heb ik een oude Creative AWE32 of 16 ofzo bijgestoken.

Beide geluidskaarten werken perfect samen maar het wisselen tussen de kaarten gaat nogal stroef. Ik moet altijd naar configuratiescherm > geluid gaan en daar één van de kaarten selecteren om te gebruiken.

Bestaat er geen programma om te regelen welke kaart ik gebruik voor wat? Winamp gaat bvb door de ene kaart, Unreal Tournament door de andere. Gewoon per programma een kaart toewijzen.
Of desnoods een andere manier om gemakkelijker te kunnen switchen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat heb je voor andere kaart? Misschien via LiveWare (als je dat hebt) makkelijk switchen?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 18:13 schreef blackd het volgende:
Wat heb je voor andere kaart? Misschien via LiveWare (als je dat hebt) makkelijk switchen?
Niet echt, eerder een El Cheapo kaartje ESS audiodrive of zoiets...

Verwijderd

Topicstarter
Winamp is blijkbaar niet zo moeilijk, gewoon bij output preferences niet Drive mapper nemen ofzoiets, maar de betreffende geluidskaart.
Maar voor de games weet ik het nogaltijd niet :'(

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:23

tweakerbee

dus..?

Dan moet je als standaard je "game" kaart instellen. Winamp is dan simpel :)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Voorlopig zal ik het dan maar zo doen, foutmeldingen, email geluidjes enzo, komen dan ook wel via de headset maar ja. Als iemand toch nog iets weet...

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Deze maar uit WOS naar AV :)

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:28
Als je op je speakeruitgang een 3,5mm splittertje zet, kan je en je boxen, en je headset erop aansluiten.

Pagina: 1