[WC] Paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik ga binnenkort me waterkoeling set bouwen. Ik heb al een blok en een pomp.

Blok:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips247/wb11.jpg
de mijne is van alu

Pomp:
Afbeeldingslocatie: http://www.grundfos.com/web/grfosweb.nsf/Grafikopslag/produkt2/$file/ups200.JPG

Specs:

Technical Data
- Flow Q: max. 70 m3/h
- Head, H: max. 18 m
- Liquid temp.: -10oC to +120oC
- Operat. pres.: max. 10 bar

Features and benefits
- Maintenance-free
- Built-in thermal switch (die is er al uit :))
- Low-noise
- Low-energy
- Single-phase with built-in protection module
- Wide range

En hij is inderdaad heel erg stil (toen ik m voor t eerst aanzette dacht ik echt dat hij het niet deed :))

Maar ik heb nog een paar vraagjes:

Hij komt dus op een AMD 1800+ die ik wel wat wil gaan overklocken. Ik zat te denken om er een huisradiator (van een verwarming dus) te gaan gebruiken om het water te koelen. Omdat me pa deze gratis kan meenemen (evenals de pomp :)) van zijn werk. Nou vroeg ik me af of zo'n ding wel goed koelt? Want er zijn wel vaker mensen voorbij gekomen op GoT die een verwarmings radiator gebruiken. Maar die hebben geen van allen de temps gemeten. (Ik heb de search dus al gebruikt!)

En moet ik dan ook nog een reservoir gebruiken of kan het gewoon in-line? Ik ben sowiezo van plan om de pomp in een aparte kast te bouwen (van MDF ofzo) en daar oom meteen dus de radiator op plaatsen, zodat ik m mee kan nemen naar lans.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 10:44

TiMMieJ

PSN: Orixez

W031 die kom ik Zeker checken bij je die opstelling leon.

BTW. Me kappen zijn klaar met spuiten dus nu nog ffies ophalen case afmaken en dan pics posten :D :D

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
die pomp moet volgens mij wel inline, al zou ik er toch ook een klein reservoir bij maken, dat is veel makkelijker met bijvullen enzo.
Is 70m3/h (70000 l/h) niet een beetje te veel van het goede?
Als radiator zou ik een auto verwarmings radiator nemen, die zijn goed genoeg, ook om te oc'en.

Verwijderd

Hmm kan je blokje dat wel aan? 70000 l/uur? :X

als dat zo is, wordt dat ding verdomd goed gecooled :D

• LeonM
Op zaterdag 08 juni 2002 18:08 schreef SH007 het volgende:
die pomp moet volgens mij wel inline, al zou ik er toch ook een klein reservoir bij maken, dat is veel makkelijker met bijvullen enzo.
Is 70m3/h (70000 l/h) niet een beetje te veel van het goede?
Als radiator zou ik een auto verwarmings radiator nemen, die zijn goed genoeg, ook om te oc'en.
1 Ja die pomp is inline
2 Nee, het vermogen is niet teveel. De pomp heeft 3 standen en heeft dus op stand 3 een max van 7000l/h
3 Ja auto rad weet ik ook wel, maar een "normale" huisradiator is denk ik mooier, en me pa kan m zo meenemen van zijn werk, als ik maar weet of het werkt :) Dus misschien dat de tweakers met zo'n rad als koeling dit lezen. Want ik twijfel nog een beetje :)

Verwijderd

ik zag laatst wel ergens ook pics staan weet niet meer waar hellaas
van een gast die had ook een cv radiateur en een soortgelijke pomp gebruikt
dat lukte wel maar koelde niet veel meer/beter als een gewoon pompje

• SH007
  • Niet online
Op zaterdag 08 juni 2002 18:14 schreef LeonM het volgende:

[..]

1 Ja die pomp is inline
2 Nee, het vermogen is niet teveel. De pomp heeft 3 standen en heeft dus op stand 3 een max van 7000l/h
3 Ja auto rad weet ik ook wel, maar een "normale" huisradiator is denk ik mooier, en me pa kan m zo meenemen van zijn werk, als ik maar weet of het werkt :) Dus misschien dat de tweakers met zo'n rad als koeling dit lezen. Want ik twijfel nog een beetje :)
3. het probleem is dan dat je je PC niet zomaar ff kunt verplaatsen. Je moet dan eerst alles afkoppelen enzo.

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 16:47

schizofreen

ik & jij

Op zaterdag 08 juni 2002 18:03 schreef LeonM het volgende:
Ik ga binnenkort me waterkoeling set bouwen. Ik heb al een blok en een pomp.

Pomp:
[afbeelding]

Specs:

Technical Data
- Flow Q: max. 70 m3/h
- Head, H: max. 18 m
- Liquid temp.: -10oC to +120oC
- Operat. pres.: max. 10 bar
OMG, wat een associale brute pomp :o
nee die lijkt me niet geschikt voor een WC, hele volksstammen kunnen als rondkomen met 300/400 L/h en die pomp van je draait 70.000 L/h, dat met een maximale druk van 10 bar. 10 Bar, weet je wel hoe fokin' veel dat is?
En dan: Head, H: max. 18 m, woon je op de derde verdieping van een flat en wil je reservoir in de kelder neerzetten ofzo? :D

nee, ik raad je toch leiever een simpel Eiheim of Sicce pompje aan...

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Mad_Demon
  • Laatst online: 22-02 14:49

Mad_Demon

de dokter

Op zaterdag 08 juni 2002 18:26 schreef schizofreen het volgende:

[..]

OMG, wat een associale brute pomp :o
nee die lijkt me niet geschikt voor een WC, hele volksstammen kunnen als rondkomen met 300/400 L/h en die pomp van je draait 70.000 L/h, dat met een maximale druk van 10 bar. 10 Bar, weet je wel hoe fokin' veel dat is?
En dan: Head, H: max. 18 m, woon je op de derde verdieping van een flat en wil je reservoir in de kelder neerzetten ofzo? :D

nee, ik raad je toch leiever een simpel Eiheim of Sicce pompje aan...
Inderdaad, grote kans dat je je slangen op zal blazen. Die pomp is wel erg overkill.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

Mischien een idee om een reservoir in de grond te maken en deze pomp daarop aan te sluiten? Dan ben je al een hoop kracht kwijt. Koelt ook nog eens heel goed. Mischien je radiator in de grond stoppen :P

Verwijderd

10 bar brrrrrrrrrrrrrr
een autoband is 2 bar als die knalt schrik je
maar als een slang met 10 bar druk knalt.. doe je meer dan schrikken >:)

• LeonM
Ik heb het er even met me pa over gehad. Hij heeft voor die pomp speciale koppelingen die een geringe hoeveelheid water doorlaten. Zodat er uiteindelijk maar 600l/h doorheen gaat ofzo. En nogmaals, die 70.000 l/h is de maximum die dat ding aankan. Hij heeft 3 standen.

De pomp komt uit een vloerverwarming set, ga maar eens kijken naar die slangen. Die zijn ook best dun.

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Zo'n pomp zit er ook bij onze cv :) pappa en mamma kunnen er vast wel 1 1tje missen. >:)

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Is best wel handig zo'n huisradiator :D
Vooral 's winters als het wat kouder wordt, zet je je pc aan, laat je cpu stressen en binnen no-time is je kamer warm :+

Maar ff zonder gein, lijkt me best een goed idee, een muur mounted radiator (ik neem dat aan tenminste), staat meteen leuk afgewerkt (die dingen hangen er anders ook), maar nadeel wordt de mobiliteit van de pc :(

Maareh, laat die pics maar komen als je het klaar hebt :9

• LeonM
Op zaterdag 08 juni 2002 19:22 schreef P4R_TgUy het volgende:
Is best wel handig zo'n huisradiator :D
Vooral 's winters als het wat kouder wordt, zet je je pc aan, laat je cpu stressen en binnen no-time is je kamer warm :+

Maar ff zonder gein, lijkt me best een goed idee, een muur mounted radiator (ik neem dat aan tenminste), staat meteen leuk afgewerkt (die dingen hangen er anders ook), maar nadeel wordt de mobiliteit van de pc :(

Maareh, laat die pics maar komen als je het klaar hebt :9
Zal ik zeker doen, die pics.

Ik zit nogsteeds te twijfelen. Omdat ook ook een auto-rad kan nemen en deze dan in een aparte kist bouwen ofzo, samen met de pomp. Op die manier is me pc wel mobieler.

Grrrr, ik weet het gewoon niet :( Kan iemand mij vertellen of een huis radiator goed koelt?

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 18:43 schreef LeonM het volgende:
Ik heb het er even met me pa over gehad. Hij heeft voor die pomp speciale koppelingen die een geringe hoeveelheid water doorlaten. Zodat er uiteindelijk maar 600l/h doorheen gaat ofzo. En nogmaals, die 70.000 l/h is de maximum die dat ding aankan. Hij heeft 3 standen.

De pomp komt uit een vloerverwarming set, ga maar eens kijken naar die slangen. Die zijn ook best dun.
Denk dat je het wel van plan bent , maar test je opstelling effe voordat je em inbouwd .
Vooral de combinatie pomp -> dunne slangen zal waarschijnelijk een probleem worden.

Laat ons lezen of het gelukt is , altijd leuk om te weten ;) .

Verwijderd

w0000t bruut ding leon,
je zei al wel dattie geing was maar dit is echt kewl, kenk moge ff komen kijken :P
Pagina: 1