Ik ga binnenkort me waterkoeling set bouwen. Ik heb al een blok en een pomp.
Blok:

de mijne is van alu
Pomp:

Specs:
Technical Data
- Flow Q: max. 70 m3/h
- Head, H: max. 18 m
- Liquid temp.: -10oC to +120oC
- Operat. pres.: max. 10 bar
Features and benefits
- Maintenance-free
- Built-in thermal switch (die is er al uit
)
- Low-noise
- Low-energy
- Single-phase with built-in protection module
- Wide range
En hij is inderdaad heel erg stil (toen ik m voor t eerst aanzette dacht ik echt dat hij het niet deed
)
Maar ik heb nog een paar vraagjes:
Hij komt dus op een AMD 1800+ die ik wel wat wil gaan overklocken. Ik zat te denken om er een huisradiator (van een verwarming dus) te gaan gebruiken om het water te koelen. Omdat me pa deze gratis kan meenemen (evenals de pomp
) van zijn werk. Nou vroeg ik me af of zo'n ding wel goed koelt? Want er zijn wel vaker mensen voorbij gekomen op GoT die een verwarmings radiator gebruiken. Maar die hebben geen van allen de temps gemeten. (Ik heb de search dus al gebruikt!)
En moet ik dan ook nog een reservoir gebruiken of kan het gewoon in-line? Ik ben sowiezo van plan om de pomp in een aparte kast te bouwen (van MDF ofzo) en daar oom meteen dus de radiator op plaatsen, zodat ik m mee kan nemen naar lans.
Blok:

de mijne is van alu
Pomp:
Specs:
Technical Data
- Flow Q: max. 70 m3/h
- Head, H: max. 18 m
- Liquid temp.: -10oC to +120oC
- Operat. pres.: max. 10 bar
Features and benefits
- Maintenance-free
- Built-in thermal switch (die is er al uit
- Low-noise
- Low-energy
- Single-phase with built-in protection module
- Wide range
En hij is inderdaad heel erg stil (toen ik m voor t eerst aanzette dacht ik echt dat hij het niet deed
Maar ik heb nog een paar vraagjes:
Hij komt dus op een AMD 1800+ die ik wel wat wil gaan overklocken. Ik zat te denken om er een huisradiator (van een verwarming dus) te gaan gebruiken om het water te koelen. Omdat me pa deze gratis kan meenemen (evenals de pomp
En moet ik dan ook nog een reservoir gebruiken of kan het gewoon in-line? Ik ben sowiezo van plan om de pomp in een aparte kast te bouwen (van MDF ofzo) en daar oom meteen dus de radiator op plaatsen, zodat ik m mee kan nemen naar lans.