hoi, ik heb uitgebreid zitten zoekn op de search, maar kon het niet vinden, maar ik vroeg me af wat er aan de hand zou kunnen zijn als ik mijn bios flash en er tijdens het flashen een aantal write fails optreden.......computer start nog goed trouwens......hoe is dit eventueel op te lossen? heb een award bios......
Verwijderd
is volgens mij niks gebeurt dan
ik zou gewoon nog een keer flashen en dan wel de goede bios
ik zou gewoon nog een keer flashen en dan wel de goede bios
Je kan proberen opnieuw te flashen.
Wat ik trouwens al wel een paar keer heb gezien bij Award, is dat je bij het flashen 2 balkjes ziet waar je kan zien hoever hij is, en dat bij het 2e balkje op het einde niet wordt geschreven. Misschien bedoel je dit?
Wat ik trouwens al wel een paar keer heb gezien bij Award, is dat je bij het flashen 2 balkjes ziet waar je kan zien hoever hij is, en dat bij het 2e balkje op het einde niet wordt geschreven. Misschien bedoel je dit?
Juist
je kunt het gewoon nog een keer proberen en hopen dat het dan goed gaat. maar ik weet niet of het dan wel lukt, of dat het dan misschien wel erger word. wat voor bord is het??
----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----
heb hem al 3x geflashed....blijft fouten geven....heb een MSI K7T Turbo MS-6330
Verwijderd
hoezo wij je hem flashen danOp zaterdag 08 juni 2002 17:57 schreef bvstrien het volgende:
anders kopieer ff die bios, verander plaatje ff
en dan nog een ker flashen
weet je zeker dat je de goede bios hebt he
Dat bordje heb ik ook gehad, ik heb nu de Turbo 2Op zaterdag 08 juni 2002 17:57 schreef bvstrien het volgende:
Flashen gaat gewoon goed hoor. Om welke versie gaat het btw? gewoon om de nieuwste neem ik aan? -> 3.4
heb je in de bios de instelling wel aan staan die zegt dat de bios beschreven mag worden?
naar mijn weten wel......heb hem namelijk al eerder een keer geflashed, dat ging wel goed
ik heb m'n BIOS laatst geflasht, ik d8 dattie crashte na het rebooten duz ik resette em, nu heb ik 1 van de 3 keer dat ik m'n BIOS in wil dat ik een | bovenaan heb en een blauwe streep onderaan door m'n hele beeld... 
Verder draait alles prima gelukkig
OC / CM - Begint eer ge Bezint
En als je nu eerst je defaults laad voor dat je gaat flashen?Op zaterdag 08 juni 2002 18:10 schreef bvstrien het volgende:
naar mijn weten wel......heb hem namelijk al eerder een keer geflashed, dat ging wel goed
da's inderdaad een goeie tip....zal dat eens proberen
als het echt fout was gegaan zou ie et niet meer doen, altijd uitkijken bij een bios flash trouwens
dot.blaat
Dat heb ik ook met een ECS K7S6A, maar geen idee hoe het komtOp zaterdag 08 juni 2002 18:13 schreef Scatman_II het volgende:
ik heb m'n BIOS laatst geflasht, ik d8 dattie crashte na het rebooten duz ik resette em, nu heb ik 1 van de 3 keer dat ik m'n BIOS in wil dat ik een | bovenaan heb en een blauwe streep onderaan door m'n hele beeld...
Juist
Probeer anders de bios eens te flashen met de optie /nbl achter het flash commando zoals: awdfl789 W6330VMS.340 /nbl
heb alles geprobeerd, van oude biossen tot de nieuwste....ik weet zeker dat iik de goede heb....ook dat /nbl heb ik geprobeerd, maar nog steeds write errors.....bij alle biossen.
er is geen manier om het geheugen van de bios te testen?, misschien is die wel kapot....of kan dat niet.....
telkens als ik mijn pc opstart namelijk begint het Moederboard te piepen en geeft hij de volgende foutnelding mbv de ledjes:
----------------------
MEMEMORY DETECTION TEST
TESTING ONBOARD MEMORY
The memory module might be damaged or not installed properly
----------------------
bedoelt hij hiermee het RAM geheugen, of de memory op het moederboard zelf, dus
heb inmiddels een aantal memory tests gedaan voor intern geheugen, maar daar kwam tot op heden niet veel uit.
thanx
er is geen manier om het geheugen van de bios te testen?, misschien is die wel kapot....of kan dat niet.....
telkens als ik mijn pc opstart namelijk begint het Moederboard te piepen en geeft hij de volgende foutnelding mbv de ledjes:
----------------------
MEMEMORY DETECTION TEST
TESTING ONBOARD MEMORY
The memory module might be damaged or not installed properly
----------------------
bedoelt hij hiermee het RAM geheugen, of de memory op het moederboard zelf, dus
heb inmiddels een aantal memory tests gedaan voor intern geheugen, maar daar kwam tot op heden niet veel uit.
thanx
GOED.....komt ie.....dit is echt niet te geloven........ik dacht dat alles kapot was......tot nu toe doet hij het ineens weer 100%....BIOS is GOED geflashed en geen piepjes meer bij het herstarten......(ik zeg: tot nu toe....)
OPLOSSING:
HITTE!
ik dacht dat mijn pc koel genoeg was (54 graden), maar blijkbaar dus niet......ik heb mijn kast opebgegooid en hem ruimte voor ventilatie gegeven, en........ALLES LOOPT WEER ALS EEN TREIN.......snap jij dit nou?
dus......als het goed blijft lopen......eerst een paar vette FANS erbij.....dan zou het goed moeten zijn!
dus totdat hij weer gaat piepen....(ik hoop van niet) is de oplossing dus HITTE!
nu hopen dat het ook zo is.....scheelt een hoop kosten......
alvast: THANX EVERYBODY voor het posten!
OPLOSSING:
HITTE!
ik dacht dat mijn pc koel genoeg was (54 graden), maar blijkbaar dus niet......ik heb mijn kast opebgegooid en hem ruimte voor ventilatie gegeven, en........ALLES LOOPT WEER ALS EEN TREIN.......snap jij dit nou?
dus......als het goed blijft lopen......eerst een paar vette FANS erbij.....dan zou het goed moeten zijn!
dus totdat hij weer gaat piepen....(ik hoop van niet) is de oplossing dus HITTE!
nu hopen dat het ook zo is.....scheelt een hoop kosten......
alvast: THANX EVERYBODY voor het posten!
Pagina: 1