[ut] direct 3d vastloper

Pagina: 1
Acties:

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Wanneer ik UT ga spelen (deck 16) krijg na een tijdje een vastloper :( ik kan dan helemaal niks meer en moet de pc resetten, ik heb alle drivers al geprobeerd en ookal directX opnieuw geinstalleerd, verschillende keren heb ik xp en ut opnieuw geinstalleerd maar steeds krijg ik vastopers, ik heb al verschillende topics doorgelezen maar ik kon niet echt iets vinden wat hielp :(

specs:
Chaintech CT-7AJA2
duron 800@1026 (terugklokken maakt nix uit)
Geforce 2 MX400
onboard sound (c-media)
265MB SDRAM
netwerkkaart

Ik heb dit probleem alleen als ik met direct 3d speel of met glide

iemand een idee?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• diertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

misschien gekke vraag, maar heb je die vastloper alleen bij deck 16 :?

Ik, geheel anders

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
dat dacht ik eerst wel, maar ik krijg hem ook vaak als ik overloard speel

edit:

Ik ga nu stappen, dus antwoord op vragen krijgen jullie morgen wel weer, alvast bedankt

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
^^^

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Probeer Opengl. Is nog sneller ook :)

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
met opengl vind ik de brightness niet goed genoeg, en ik krijg ook hiermee een lockup

ik zie nu ook dat ik een tiepfaut heb gemaakt in mijn opening het is niet glide maar opengl

Verwijderd

Installeer powerstrip , maak een profiel voor UT (Opengl modus) met 30% meer brightness, zet 'm dat hij het profiel opstart zodra UT gestart word, en happy fragging..

OpenGL speelt zoiezo 50% sneller met Geforce-based kaarten dan direct3D.

Zo heb ik 'm ook staan! Speelt perfect, nooit lockups!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
maar dat is niet wat ik bedoel, er zijn toch veel meer mensen die ut-en met direct 3d, en daar gaat het toch ook goed, heeft er niemand een patch oid? waarmee het wel moet lukken?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

heb je de nieuwste versie van UT???

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
ik heb de game of the year edition (origineel) en ik heb gekeken of ik mijn bios voor de video kaart kon flashen maar ik ben er dus achter gekomen dat dat niet gaat lukken

[topic=520773/1/250]

Ik dacht eerst dat het nu goed was gegaan toen ik met powerstrip de agp op 1x had gezet maar na een uurtje ut-en kreeg ik toch weer een vastloper en die komt nu ook weer terug, ik heb al geprobeerd om met powerstrip een profiel te maken maar dat lukt niet, want ik krijg dan bij software renderer een direct draw fout en bij direct 3d en opengl nog steeds een lockup.

Verwijderd

ist niet gewoon de instellingen van je videokaart? kijk naar dingen als Sidebanding, Fastwrites, die zou ik uitzetten, en vooral de temps van de videokaart.

Ook kun je kijken naar bank interleaving van je geheugen , zet em niet op 4 way.

Hoewarm word je cpu eigenlijk?

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
CPU word op dit moment 28 graden, ik heb gedaan wat hier is gepost maar ik krijg toch weer een lockup na enkele minuten (gister heb ik trouwens een half uur kunnen spelen toen die vastliep)
Op dinsdag 11 juni 2002 21:04 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
ist niet gewoon de instellingen van je videokaart? kijk naar dingen als Sidebanding,
Wat zijn sidebandings en waar kan ik die uitzetten?
Zijn er nog meer mogelijkheden?

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11 18:27

Sponge

Serious Game Developer

GeForce en glide? Dat is weet wat nieuws. Dacht dat glide alleen werkte met 3dfx chipsets, of het beste mee presteerde. Maar dat doet er verder niet toe...

Je kunt de openGL brightness instellen met bepaalde tweak programma's, of drivers (unrealtournament.com ->downloads oid?)

Uiteraard kun je ook je monitor lichter instellen, staat bij mij altijd op 100% :)

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
ok het gaat me in eerste instantie dus om Direct 3D
Op zondag 09 juni 2002 20:31 schreef St@m het volgende:
ik zie nu ook dat ik een tiepfaut heb gemaakt in mijn opening het is niet glide maar opengl

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Als je je videokaart op cpu hebt overgeklokt, klok ze dan eens terug naar de normale snelheid. Maakt dat geen verschil zou ik nog een keer nieuwe videodrovers (of juist oudere) proberen en directX ff opnieuw installeren, maakt dit allemaal ook niks uit moet je windows gewoon ff opnieuw installeren.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 13:49 schreef -=MOL=- het volgende:
Als je je videokaart op cpu hebt overgeklokt, klok ze dan eens terug naar de normale snelheid. Maakt dat geen verschil zou ik nog een keer nieuwe videodrovers (of juist oudere) proberen en directX ff opnieuw installeren, maakt dit allemaal ook niks uit moet je windows gewoon ff opnieuw installeren.
Mijn duron loopt weer op 800 en de videokaart heeft ook weer zn oude instellingen, ik heb die nieuwste drivers van nvidia ik heb ook al oudere geprobeerd, ik ga ze alleen niet allemaal proberen, directx 8.1 is al opnieuw geinstalleerd, Windows heb ik al meerdere malen opnieuw geinstalleerd.
Maar als het 1 van deze dingen is dan zouden andere spellen toch ook kut moeten lopen?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op vrijdag 21 juni 2002 18:44 schreef St@m het volgende:

[..]

Mijn duron loopt weer op 800 en de videokaart heeft ook weer zn oude instellingen, ik heb die nieuwste drivers van nvidia ik heb ook al oudere geprobeerd, ik ga ze alleen niet allemaal proberen, directx 8.1 is al opnieuw geinstalleerd, Windows heb ik al meerdere malen opnieuw geinstalleerd.
Maar als het 1 van deze dingen is dan zouden andere spellen toch ook kut moeten lopen?
Nope, ut is erg gevoellig voor overklokken en dat soort dingen. Wat je nog kan doen is als je meerdere geheugenmodules hebt om ze allemaal 1 voor 1 te testen. En dan ook nog eens in elke bank. Het klinkt onzinnig, maar zo heb ik het ook een keer ergens opgelost. Uiteindelijk bleek 1 module gaar te zijn. Memtest liep vrolijk door, maar UT liep zo vast als een huis.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
ik heb maar 1 geheugenmodule en die heb ik ook al geprobeerd in bank 1,2 en 3 :'( ik begrijp er nix van het zal wel komen door de via sjipset :(

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
nou hierbij ff de laatse updates, ik heb net UT GOTY eraf gegooid en alle keys uit het register verwijderd, gewoon UT erop gezet, de eerste x spelen ging het goed, de 2e keer ook, maar daarna was het weer mis en kreeg ik weer een freeze

Pagina: 1