Waarom kan ik niet i-netten onder het writen?

Pagina: 1
Acties:

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:23

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Ik heb op dit moment een abit Bf6 met een celeron 2 400@450 (:P) icm een symbios logic kaartje met een plextor 40x + 8/20 writer..
Als ik een cd aan het maken ben vanaf mijn ide hd (maxtor 20.4 5400rpm dma aan) en ik wil bv icq of ie opstarten dan zie ik meteen m'n buffer leeg lopen :( met het gevolg dat ik een frisbee heb.. wat kan ik hieraan doen?

Mijn systeem:
bf6,celeron 1 400@450,128mb,maxtor hd,plextor 40x,plextor 8/20,sb128

Bvd

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49
Misschien een softmodem?? Die willen nog wel is wat performance gebruiken.

Verwijderd

probeer eens je hdd te optimizen met bijv. speeddisk (in norton utilities)

dan hoeft ie niet zo te ratelen.. weliswaar hou je dat de kop steeds heen & weer moet maar toch in mindere mate.

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Tja het blijft een 5400 RPM schijf en als jij op 8 speed gaat zitten branden dan trekt ie die 1.2 MB/s niet meer, wat je kunt doen is je buffer groter maken, maar dit maar een tijdelijke oplossing, eigenlijk moet je gewoon zorgen dat je brand van een andere HD die je opdat moment niet gebruikt, ik zou eens op zoek gaan naar een goedkope SCSI schijf van 2Gb ofzo, die zijn niet zo duur, 2e hands ofzo, dan heb je nooit meer ergens last van ..

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Hmz ja .. een scsi hd.. is een goed id maar die dingen zijn zo achterlijk duur :( norton speeddisk heb ik dus dat ga ik eerst proberen.. mocht dat niet lukken dan ga ik wel een wat kleiner scsi hd halen

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Werkt op een lagere speed branden niet ??? Ik heb zelf een cel 466 en dat gaat prima en op m'n vorige k62 450 ging het ook goed ik brand dan op 4 x.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:42
als je nu dan eerst icq en ie opstart...en dan een cd gaat branden....en mischien helpt het ook wat om in plaats van 8x op 6x te branden... ( is wat langzamer maar dan ben je wel "multifunctioneel" :)) )

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Een tweede schijf kan je problemen oplossen. Nu zal het zijn dat je schijf tijdens het branden ook wordt aangesproken voor het lezen en schijven van andere data. Hierdoor loopt je buffer leeg. 2e schijf hoeft niet groot te zijn, maar wel snel genoeg.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Langzamer schrijven is geen optie.. ik heb niet voor nix een 8x .. Ik ga denk ik een goedkoop 1/2/3 gb scsi hdtje kopen :)

bedankt allemaal :P

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-08 22:59
je kunt ook die tien minuten dat je aan het branden bent even iets anders gaan doen ipv internetten. Zoek even iets op in dat blad of lees een stukje krant, ook beter ter voorkoming van RSI ;))))))))

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

ICQ legt even je hele computer lam als ie opstart. Doe winamp eens aan en start icq eens op. Dan kom er effe een hapering in het geluid. Dit gebeurt ook, als je Photoshop 5.5 opstart. Dit soort proramma's moet je dus opstarten, voordat je gaat branden.

Verwijderd

scsi roels..
had eerst een scsi writer (yamaha 4x) en een scsi HD..perfecte combo...nu een ide HD..maar nog steeds geen probleem om ICQ op te starten

welk brandprogje gebruik je?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:12

heuveltje

KoelkastFilosoof

heb je echt geen scsi hd voor nodig.
ik heb de 7200 rpm versie van maxtor(20 gb ide) en ook de 8 speed plextor(scsi)

branden op 8 speed met ondertussen een download (100 kB/s) lopen terwijl je zelf een het browsen bent gaat prima, alleen als je heeel veel kleine bestanden hebt (5000 bestanden op 1 cd ofzo) dan moet ik terugschakelen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Ik heb ook gewoon een IDE HD, maar een SCSI writer Yamaha 6x. Ik heb het eens getest, alles tegelijk:
-Branden op 6x
-Diskettes formatteren
-MP3 luisteren Winamp
-Photoshop opstarten
-Mediaplayer opstarten en een film draaien
-Internet explorer opstarten en surven
(ik liet alle programma's tegelijk doorlopen)
Mediaplayer kreeg wel kuren, maar het branden ging goed:)

En de CD was goed!!! SCSI rules en W2k ook.

Verwijderd

komt waarschijnlijk omdat je gewoon een frot systeem heb ik kan nog unreal spelen als ik aan het bakken ben

Verwijderd

ide rulez to

als je maar goei spul hebt
Pagina: 1