Wellicht kan imand me helpen met het volgende probleempje. Ik heb een routine gemaak om uitgebreide directory structuren aan te maken. hieronder een zeer vereenvoudigde uitvoering hiervan. (NIET METEEN RUNNEN EERST LEZEN)
Resultaat:
Lijkt mij voorzich spreken. De variabelen worden uiteraard normaal via dialogsboxes toegekend. Nu is het voor gekomen dat een gebruiker geen projname heeft ingevuld.
Resultaat (let op de spatie)
Nu heb ik de routine wel aangepast om dit te voorkomen. Maar heeft iemand enig idee waarom windows het niet toelaat om directorynaam met een spatie te eindigen en VB wel?(lijkt mij een bugje) En tweede vraag hoe krijg ik die vervelende dir's weer weg.
Edit: code-tags toegevoegd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Sub voorbeeld() projnumber = "12345678" ' var defineren projname = "naam van klant" ' var defineren totaldirname = projnumber & " " & projname 'dir naam samenstellen pathname = "C:\win98\temp\" & totaldirname & "\" 'path naam maken MkDir pathname'dir maken End Sub |
Resultaat:
code:
1
| C:\win98\temp\12345678 naam van klant\ |
Lijkt mij voorzich spreken. De variabelen worden uiteraard normaal via dialogsboxes toegekend. Nu is het voor gekomen dat een gebruiker geen projname heeft ingevuld.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Sub voorbeeld() projnumber = "12345678" projname = "" totaldirname = projnumber & " " & projname pathname = "C:\win98\temp\" & totaldirname & "\" MkDir pathname End Sub |
Resultaat (let op de spatie)
code:
1
| C:\win98\temp\12345678 \ |
Nu heb ik de routine wel aangepast om dit te voorkomen. Maar heeft iemand enig idee waarom windows het niet toelaat om directorynaam met een spatie te eindigen en VB wel?(lijkt mij een bugje) En tweede vraag hoe krijg ik die vervelende dir's weer weg.
Edit: code-tags toegevoegd.