Toon posts:

[AV] 2 geluidskaarten met hetzelfde geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb ff vraagje. Ik heb een soundcard onboard en een creative audigy. Op die audigy heb ik een DTT3500 aangesloten zitten op zowel de digitale als analoge poorten. Nu heb ik vanaf die onboard soundcard een kabel naar m'n tv liggen. Momenteel moet ik iedere keer omschakelen als ik het geluid op via een andere geluidskaart wil laten lopen. Is het mogelijk om beide kaarten aan te sturen zodat uit beide kaarten hetzelfde geluid komt op hetzelfde moment? Ik heb de search al gebruikt maar daar gaat het over 2 verschillende geluiden over 2 geluidskaarten. Ik kan wel in XP instellen welke geluidskaart dat m'n pc pakt maar alle twee tegelijk dat wil ie niet? Heeft er iemand een idee met welke software of op wat voor manier dan ook ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

Herman :)

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een idee?

Verwijderd

Topicstarter
mijn allerlaatste poging op een reactie.... echt niemand?

Verwijderd

ik geloof dat dat met direcsound wat in windows gebruikt word nie kan, die kan maar 1 device tegelijk gebruiken. maarja dat ben ik, kzou eigenlijk ook nie echt weten als het nou wel kan of niet

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik heb wel het allerstomste idee wat je maar kan bedenken en dat is een splittertje op je analoge front-uit doen en dan een kanaal naar je setje en een kanaal naar je stereo..

het is me trouwens lichtelijk onduidelijk waarom je het en analoog en digitaal hebt aangesloten want naar mijn beste weten gaat 4 kanaals geluid ook prima via de digitale kabel bij DTT's/Live's.

En als je het voor softwarematige DTS decoding doet moet ik een licht glimlach onderdrukken en zeg ik je: 'dat verschil hoor je op zo'n set echt nooooooooooooooooooooooooit' :P. ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
ben met je eens splitter is het makkelijkst maar ik was eigenlijk meer benieuwd of iemand hier ooit wat voor heeft gevonden (software dan). Leek mij op zich wel geinig.

Maar als ik die dtt3500 alleen digitaal aansluit staan mijn boxen achter te zacht. Tevens kun je dan in de surroundmixer niet bepalen dat de achterste harder moeten gaan. Je hebt alleen links & rechts (voor). Achter verdeeld die dtt3500 het waarbij je met de surroundknop nog wat kunt bijstellen maar in mijn geval te weinig dus vandaar die analoge aansluitingen zodat het geluid achter harder kan.

Maar in iedergeval bedankt voor het meedenken :)
(ook MeTaLBART666) ;)

Verwijderd

mhh, ik heb het ook nog nooit voor elkaar gekregen, het zou goed kunnen dat het met directsound idd niet werkt.

Progjes zoals virtual turntables en nog een aantal mixerprogramma's zijn wel in staat om beide kaarten tegelijk aan te sturen voor zover ik weet, dus qua soft- en hardware moet het wel mogelijk zijn...
Pagina: 1