Netwerk Probleempje

Pagina: 1
Acties:

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45
Ik heb een probleempje met mijn netwerk. Als ik mijn "hoofdcomputer" (waar de netwerkkaart van chello in zit) aan heb staan kan ik niet internetten op de server. Als ik beide computers aan heb staan kan ik wel internetten op beide computers.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? :?

systeem info:
-hoofdcomputer-
PII 400 - 64
Win ME

-comp2-
P 166 - 32
Win 95

Chello Kabel-internetverbinding
met 3COM netwerkkaart

Sitecom networking Kit -Full Duplex -cross linked met bijgeleverde drivers (2 computers staan met elkaar in verbinding met UTP kabel)

edit:
ff wat bijgewerkt

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

iets meer info aub, wat voor server, wat voor software, hoe staan ze met elkaar in verbinding?

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• schizofreen
ff wat bijgewerkt

• schizofreen
en hup, zo krijgt de draad weer en zetje en hopelijk weer wat aandacht...

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 oktober 2000 16:53 schreef k-oz het volgende:
iets meer info aub, wat voor server, wat voor software, hoe staan ze met elkaar in verbinding?[/quote]schizofreen? Wat voor software gebruik je om de internet toegang te delen? Wat voor IP range heb je aan de netwerkkaarten (intern netwerk) toegekend? Zijn er nog meer dingen die we moeten weten?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• $n@p$hot
  • Laatst online: 19:20
Ik ben Schizofreen dan wel niet maar ik heb hem wel geholpen zijn netwerk aan te leggen. Hij heeft volgens mij op zijn interne netwerk een ip-range van 10.0.0.0 en dan voor de server 10.0.0.1 en voor de client 10.0.0.2 met een subnetmask van 255.255.255.0. Voor het delen van de internetverbinding gebruikt hij Sygate 4.0 en op de client heeft hij niet de sygate-client geinstaleerd maar heeft hij het ip van de server op gegeven bij de gateway en bij de dns-server. Verder heeft hij het ipx-protocol draaien en bestands/printerdeling voor microsoft netwerken.

Verwijderd

Het lijkt op een IP conflict. (heb je meestal als je dezelfde IP gebruikt. Probeer eens IP adressen te gebruiken in de range van 169.92.78.XXX (geloof ik, thuis even nakijken) Dit is een speciale range voor intene netwerken

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

nee met die range is nix aan de hand. Ik neem aan dat er geen ip conflict is, aangezien je ze zelf inklopt. Ik ken sygate helaas niet, neem lekker winroute pro! errug makkelijk en supersafe! daar zit ook een dhcp server in. iig succes!

Mijn iRacing profiel

• $n@p$hot
  • Laatst online: 19:20
Even de topic weer omhoog helpen

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 oktober 2000 12:28 schreef $n@p$hot het volgende:
Voor het delen van de internetverbinding gebruikt hij Sygate 4.0 en op de client heeft hij niet de sygate-client geinstaleerd maar heeft hij het ip van de server op gegeven bij de gateway en bij de dns-server. [/quote]Hmmmm, ik weet niet of het invullen van de dns-server een goed plan is. Tenzij de server idd een dns server is... Maar dat ff terzijde...
Het invullen van de correcte ip en port gegevens in de explorer zou idd moeten werken. Tenminste toenertijd met versie 3 van sygate had ik er geen problemen mee.

Voorlopig lijkt het me geen slecht idee om de sygate client te installeren. Mogelijkerwijs heb je dan meer suc6...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1