[javascript] Andere page geven voordat hij upload

Pagina: 1
Acties:

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Is het met javascript mogelijk als je op submit drukt dat hij andere page geeft en dan begint met upload?
Wil er inzetten dat ze moeten wachten tot volgende scherm.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:40

crisp

Devver

Pixelated

Op zaterdag 08 juni 2002 17:29 schreef Martink het volgende:
Is het met javascript mogelijk als je op submit drukt dat hij andere page geeft en dan begint met upload?
Wil er inzetten dat ze moeten wachten tot volgende scherm.
Ja, je kan de gegevens in het url meegeven naar de volgende pagina (mits het niet teveel is), en het in de volgende pagina weer uitvragen.
Voorbeeld:
code:
1
<a href="wachten.html?boeh=bah&poep=ookvies>klik<a>

volgende pagina in je head:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
function init() {

var vars = window.location.search;
  var boeh = getelement(vars, 'boeh');
  var poep = getelement(vars, 'poep');

// doe ermee wat je wilt

}

function getelement(text, identifier) {

identifier = identifier + '=';
  oleft = text.indexOf(identifier);

while (oleft != -1 && text.substring(oleft - 1, oleft) != '&' && text.substring(oleft - 1, oleft) != '?') {

oleft = text.indexOf(identifier, oleft + 1);

}

if (oleft != -1) {

oright = text.indexOf('&', oleft + 1);
    if (oright == -1) oright = text.length;

return text.substring(oleft + identifier.length, oright);

} else {

return false;

}

}

Intentionally left blank

Verwijderd

Als je het hebt over een file upload, dan denk ik niet dat het kan, of niet eenvoudig in ieder geval.

Je kunt file input velden geloof ik niet meegeven via de GET methode, dus je moet met POST gaan werken, en dat betekent dus al dat het server-side afgehandeld moet worden.

Mocht je dit niet bedoelen, wat bedoel je dan wel? Want echt heel duidelijk vind ik je verhaal niet.

• Martink
Upload script werkt 100% bestanden komen op de server, maar ik wil dat als je op submit drukt dat hij dan eerst andere pagina laat zien voordat hij gaat uploaden.

hoop dat dit beter uitgelegt is :)

Verwijderd

Ik zou de form dan naar een onzichtbaar frame posten, en de zichtbare frame waarin het formulier stond vervangen met een scherm "bestanden worden geupload", met behulp van de onsubmit methode. :)

• Martink
Maar hoe kan ik dan verder gaan met Bestand is succesvol geupload?

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 21:13 schreef Martink het volgende:
Maar hoe kan ik dan verder gaan met Bestand is succesvol geupload?
Als de upload gereed is, dan krijg je een pagina in dat hidden frame. Daarvan kon je de onload event gebruiken om weer een stukje javascript aan te roepen, die in de zichtbare frame een nieuwe pagina set, met "upload gereed" of iets dergelijks.

• Martink
Hmm mischien iets simpeler id

is het niet mogelijk om bovenaan de pagina gewoon wat tekst te pleuren als hij/zij op submit drukt?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nog niet genoemd, meen ik.

laat onsubmit gewoon de hele innerHTML van de pagina vervangen door de door jouw gewenste code.

als het goed is (test dat) loopt de upload dan ook gewoon door, ook al bestaat het form zelf niet meer (maar de action is al ge-called)

<form onsubmit="document.body.innerHTML = '<p>dit is wat text [img]\'blaat.gif\'>'"[/img] is msie-only, maar met weinig moete, werken met een function, nettere code, kan dat ook in mozilla en opera6 werken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Het heeft geen zin volgens mij. Als je namelijk de file post gaat ie al de file-data meesturen. Dan zit je dus al te wachten. Via andere manier meesturen heeft ook geen zin, want je kunt niet eventjes in het volgende veld de file-input vullen (read-only).

Ik neem aan dat het is voor een bericht ofzo waarin staat dat het ff kan duren bij grote bestanden. Maar dan werkt bovenstaande methode dus niet. Wat ikzelf meestal doe is een layer ofzo visible maken met een tekst "Uploaden ken ff duren bij grote bestanden." voor de werkelijke submit. Na submit/upload ververst ie autmoatisch en is die msg ook weg :)
Pagina: 1