Fsaa software??

Pagina: 1
Acties:

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Hoi allemaal.

Ik heb 1 klein vraagje dat door jullie tweakers makkelijk is op te lossen.

Mijn vraag:
- Is FSAA alleen te gebruiken bij D3D en OpenGl? Of, als je hem aanzet, werkt het dan ook bij spellen met software-modus :? :? (Bijvoorbeel Duke3d en Emulators(Supernes e.d) enzovoorts)

Dit is alles wat ik wou weten. Alvast bedankt

Edit
O JA ik heb de search gebruikt maar er zat geen antwoord bij. :)

Pc: Geen :(

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:10

Pubbert

random gestoord

in d3d werkt het zowieso.. maar in opengl ook.. software lijkt me niet echt....

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Rudy_X
Mijn voorbeelden zijn niet zo sterk maar ik bedoel bijvoorbeeld : Final Fantasy VIII in Software-modus of UT in Software-modus.

Als dan FSAA kan dan is het al iets beter voor het oog natuurlijk :P

Verwijderd

Als je UT in ssoftware speelt, loopt ie heel traag doordat je cpu dingen moet berekenen, waar niet je cpu maar je gpu voor is gemaakt= vet traag. Als je dan ook nog fsaa gaat aanzetten, is het werkelijk ongelofelijk, zo traag als dat moet gaan, nooit geprobeert, maar lijkt mij niet aan te raden, voor fsaa 2x moet hij alles 2x berekenenvoor 4x alles 4x. Je vid kaart heef daar een hardware mogelijkheid voor, zodat het niet meteen 1/2 zo snel gaat of 1/4 zo snel, maar je processor niet. Dus of hij crasht door overbelasting of hij is gewoon totaal onspeelbaar door videolag.

• Rudy_X
maar ik kan dus aannemen dat het wel kan.

Dus als ik fsaa 4x aanzet bij GP2 bijvoorbeeld moet ik verbeteringen kunnen zien, maar hij zal enorm traag worden.

ofniet :?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Nee, dat gaat niet werken. Software renderen betekend toch dat je een simpele render methode van de makers van de engine gebruikt? D3D en OpenGL hebben speciale drivers, vandaar dat je ook in je drivers FSAA aan moet zetten. Het zit ook in die drivers ingebouwd. Software drivers, die dus door de engine bouwers gemaakt zijn, hebben geen FSAA.

MechWarrior || Monsters Game

• Rudy_X
ok. dan weet ik voorlopig genoeg iig. thanx.

Pagina: 1