Toon posts:

Welke fans op 7v ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Aopen kast (HQ45) met de standaard voeding en die maakt nogal veel lawaai. Ik heb alle topics (en dat waren er veel) daarover gelezen en dat snap ik allemaal wel maar ik ben nog "maar" 14 en als ik aan de pc wil knutselen moet mijn vader weten wat ik ga doen en zeker zijn dat ik geen stukken ga maken.
Dus ik heb een vraagje: Is het bij een kasttemperatuur van ± 50° veilig om de fan van de voeding op 7v te zetten? En de fan van de grafische kaart? Dat is een Blue Orb op een Ti200.
Ik denk dat het redelijk veilig is om de fan van de videokaart op 7v te zetten omdat in die review van chipsetcoolers de temp niet veel hoger werd op 7v. De videokaart loopt wel op een clockspeed van 236 maar de temp verhoogt niet zo sterk zonder voltmod hé :?
Van de voeding ben ik lang niet zeker. Ik vraag het liever nog een keertje hier dan dat die voeding doorbrand en ik weeral zal kunnen sparen om mijn schuld te kunnen terugbetalen ;( :r
Ik weet dat jullie gaan zeggen dat de casetemp te hoog is, en ik ga er ook een casefan bijplaatsen, ik heb hier een Thermaltake (I know - ze waren in promotie :+) die ik op 7 v ga zetten, en met die fan op 12v is de temp in de kast rond de 40°.
De CPU is een XP1700 onder een Alpha PAL 8045 *D met Enermax fan. Temps: 58-52 zonder casefan en 50-42 mét casefan.
Kunnen jullie mij helpen? Ik ben niet van plan te OCen en de temps doen mij weinig, maar ik wil een zo stil mogelijke pc.

Verwijderd

ik zou de voeding gewoon op 12 volt laten staan opmdat deze met een amd nogal al veel stroom moeten leveren raad ik het je niet aan. mijn voeding 300w word gloeiend heet met fan op 12 v.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een casetemp van 50 graden is veeeeel te hoog, 40 graden is nog veel te veel. Als je dan je voedings fan nog op 7v zet wordt het wel erg heet daarbinnen.

Verwijderd

Topicstarter
Het enige dat ik dan ga doen is die casefan op 7 zetten want die maakt verschrikkelijk veel lawaai.

Zou die GPU koeler op 7 kunnen?

Wat ik mij ook begin af te vragen, is dat een normale temp met dat koelblok icm de enermax? De fan draait op het laagste toerental (met standaard potmeter)

Ik ga toch de GPU naar 7 zetten, die casetemp is waarschijnlijk de temp van de northbridge en op de plaats van de GPU is het redelijk koel.

Chefke, waar voel jij dat dan? Aan de achterkant van de kast, aan de uitlaat van de fan?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

hoe hij dat voelt? gewoon met je hand in de pc de voeding aanraken.

als ik de voeding aanraak dan is deze ongeveer 25 graden schat ik. dan kan je 'm wel op 7 volt zetten.

Verwijderd

LOL, 50 C? da klopt niet :+ dan brand je je vingers als je je kast aanraakt.

Maaruhh als je 14 bent kun je best modden hoor ;) kijk maar naar mij :+

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 17:30 schreef MasterOverdrive het volgende:
LOL, 50 C? da klopt niet :+ dan brand je je vingers als je je kast aanraakt.

Maaruhh als je 14 bent kun je best modden hoor ;) kijk maar naar mij :+
dit is ook de temp van je mobo. als je kast echt zo heet is dan smelten je kabels zo`n beetje door.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had in men edit gezet dat het de temp van de northbridge waarschijnlijk is en ik heb met PC Alert nog nooit probs gehad en het klopt dus wel degelijk! Heb het toch maar even vergeleken met het bios en het is juist.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 17:30 schreef MasterOverdrive het volgende:
Maaruhh als je 14 bent kun je best modden hoor ;)
Hehe, ik kan het wel, maar mag het ni :Z

En als ik het zelf doe kan het zijn da ik ff kan sparen voor een nieuwe voeding, daarmee deze thread.

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
Ik ben 15 en mijn vader zit ook nogal moeilijk te doen over pc modden.
Overclocken is hij ook al tegen :( is niet nodig zegt hij.
"Als je iets molt moet je het zelf maar betalen" zegt hij altijd.
Maar ik ga modden, en ik clock ook al (een beetje) over >:)

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 17:31 schreef chefke het volgende:

[..]

dit is ook de temp van je mobo. als je kast echt zo heet is dan smelten je kabels zo`n beetje door.
Nou dat is dus echt niet zo he? Die kabels zijn getest (van je voeding tenminste) tot 120 graden, je kan ze in kokend water leggen en er gebeurt nog nix mee. Bij mij liggen er een paar kabels tegen me koelblok van me CPU aan en die worden dus 50 graden maar is geen enkel probleem hoor

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 17:54 schreef brouwerpower het volgende:
Ik ben 15 en mijn vader zit ook nogal moeilijk te doen over pc modden.
Overclocken is hij ook al tegen :( is niet nodig zegt hij.
"Als je iets molt moet je het zelf maar betalen" zegt hij altijd.
Maar ik ga modden, en ik clock ook al (een beetje) over >:)
Zen ooit is thuisgekomen
Ikke: Pa wilt gij mijne xp unlocken
Pa: tuurlijk zoon hoe doede da
Na half jaar nog ni unlocked :+

Maar wat moet ik nu doen om mijn pcke stiller te krijgen met de middellen die ik heb?

Verwijderd

Ik denk dat je cpu 50 graden word....
Want je kast temperatuur 50 graden...dat heb ik nog bijna nooit gezien.
Hoe heet is je cpu dan?
En wat word er dan zo warm?

Ik zou die fans niet lager zetten, dan gaat de boel fikken.
Ik zou toch maar gaan zoeken naar andere middelen.
De binnenkant van je kast bekleden met geluidisolerend materiaal ofzo.
Pagina: 1