adr opleidingen en meer adr opleidingen
Dit is een site waar het kan:
http://www.cdfabriek.nl/cd-branden/cdr.htm
Maar wel duur. Kan je beter zelf doen.
koop gewoon een 40x bakker en doe het lekker zelf.
prima te doen denk ik in een dagje
Verwijderd
je kan ook alles met lego
[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?
Verwijderd
of je huurt 2 van die towers met alleen branders erin kun je iets van 20 tegelijk doen. heb ik een keer op tv gezien.Op zaterdag 08 juni 2002 17:07 schreef sjaaktrekhaak17 het volgende:
kan me iets herineren van een doe het zelf project uit de computer idee. daar stond in hie je een cd kopieers station van lego kan bouwen hoef je tenminste niet 500
keer die la open te schijven.
je kan ook alles met lego
weet niet meer waar.
wat kost dat dan?Op zaterdag 08 juni 2002 17:09 schreef jhead22 het volgende:
* jhead22 wil t ook wel voor je doen tegen een leuke vergoeding...
500 CD's, DATA, met hoesje kosten??
500 CD's, DATA, zonder hoesje kosten??
Hoelang zou zoiets duren voodat jij het klaar zou kunnen hebben? 1 week? 2 weken?
In 1 dag ??Op zaterdag 08 juni 2002 16:37 schreef weareborg het volgende:
500cdz maar?
koop gewoon een 40x bakker en doe het lekker zelf.
prima te doen denk ik in een dagje
Laten we zeggen dat je er 25 per uur doet.....
Moet je toch vroeg beginnen
just cause you know..
Canon Digital Ixus V3
Multimedia AV bedrijf dupliceren drukken alles wat je wilt.
Telefoon nummers staan op de site.
Verwijderd
of stuur een mailtje naar sales@romstore.be
en vraag wat je nodig hebt.
leveren zowel in nederland als belgië
BigG
knappe jongen als jij je 40x brander met een gemiddelde van 40x kan laten lopen, die dingen draaien op Z-CLV dus beginnen op 20x en eindigen op 40x dus gemiddeld zo'n 30. Ik spreek uit ervaring heb zelf een plextor 40x branderOp zaterdag 08 juni 2002 17:55 schreef Masevako het volgende:
Kijk hier maar eens http://www.hoek.nl/
Multimedia AV bedrijf dupliceren drukken alles wat je wilt.
Telefoon nummers staan op de site.
Je hebt zelf een brander en je weet niet eens hoe lang het duurt om een cd te branden.Op zaterdag 08 juni 2002 17:50 schreef RawPeanut het volgende:
80/40=2 minuten per cd, reken daarbij een halve minuut voor afsluiten ed, 7,5 seconden voor nieuwe cd in bakker leggen, dat is 2:37 minuut. Dat keer 500... is 1308 minuten en 20 seconden, gedeeld door 60 geeft 21 uur en 12 minuten..
just cause you know..
Ik doe er met mijn brander net 2.36 over voor een 80min cd. Heb trouwens een 48x fikker.
En als je dat 21 uur volhoud dan ben je op het einde compleet leip denk ik
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Met hoesje printer wordt wel een gigantische klus.Op zaterdag 08 juni 2002 17:25 schreef sjolmers het volgende:
[..]
wat kost dat dan?
500 CD's, DATA, met hoesje kosten??
500 CD's, DATA, zonder hoesje kosten??
Hoelang zou zoiets duren voodat jij het klaar zou kunnen hebben? 1 week? 2 weken?
Zonder hoesje 2,5 euro per cd. Dus 500x 2,50 = € 1250,-
Dan lever ik de cd'rs etc in een jewel case.
Ik kan t in een week wel afhebben.
Maar t moet wel legale data zijn want aan illegale software etc begin ik niet aan.
Mail me eventueel ff op bakeenei@chello.nl
Dat vind ik erg veel; ik reken even met je mee:Op zaterdag 08 juni 2002 19:53 schreef jhead22 het volgende:
[..]
Met hoesje printer wordt wel een gigantische klus.
Zonder hoesje 2,5 euro per cd. Dus 500x 2,50 = € 1250,-
Dan lever ik de cd'rs etc in een jewel case.
Ik kan t in een week wel afhebben.
Maar t moet wel legale data zijn want aan illegale software etc begin ik niet aan.
Mail me eventueel ff op bakeenei@chello.nl
50 doosjes van Platinum 40x a 4.99 is Euro 499
4x LiteOn 40x brander, bij Funprice 99 Euro 400
Totaal 899
Werk:
reken ruim, 5 minuten per CD = 12 per uur x 4 branders is 48 per uur= 10 1/2 uur
1250 - 899 = 351 euro.
351 / 10,5 uur = 33,40 euro per uur. (+ nog 4 branders voor de verkoop)
Nee bedankt voor dat geld kan ik zelf nog wel ff een paar bakken!
Hoe heb je dat dan berekent??Op zaterdag 08 juni 2002 20:38 schreef sjolmers het volgende:
[..]
Dat vind ik erg veel; ik reken even met je mee:
50 doosjes van Platinum 40x a 4.99 is Euro 499
4x LiteOn 40x brander, bij Funprice 99 Euro 400
Totaal 899
Werk:
reken ruim, 5 minuten per CD = 12 per uur x 4 branders is 48 per uur= 10 1/2 uur
1250 - 899 = 351 euro.
351 / 10,5 uur = 33,40 euro per uur. (+ nog 4 branders voor de verkoop)
Nee bedankt voor dat geld kan ik zelf nog wel ff een paar bakken!
Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com
Neen je hebt gelijk.. ik zat nog ff in guldens te denken en ik schrijf pleuro'sOp zaterdag 08 juni 2002 20:46 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Hoe heb je dat dan berekent??
Voor € 1,50 per cd moet t ook lukken.
Dus dan kom je totaal op € 750,-
Das ff een stukkie goedkoper
klopt is sclechts de helft....valt weer mee!Op zaterdag 08 juni 2002 20:46 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Hoe heb je dat dan berekent??
Stel hobbyïst: koopt 51, ja er gaat altijd wel wat mis, doosjes à €8,- = €408,- heeft ie nog €342 (zeg €340,-) over voor arbeidsloon, verificatie en wornout van CD brander(s). Na 500 CD's kan je denk ik je CD brander wel als 50% afgeschreven beschouwen.
In de praktijk zou ik voor een (volle) CD branden & verificatie toch 5 min nemen. Willen nl. geen gedonder dat een CD mislukt is, toch !!
Voor elke brander moet je, lijk me, wel een aparte PC hebben die dus wel die 24-40 speed moet kunnen trekken !!.
Aantal uren is minstens ca. 40 uur continu. Afschrijving CD brander is laten we zeggen €1,- per uur. Met een brander/PC combinatie 'verdien' je dus (€340-€40 wornout)/(500 stuks/12 per uur) = ca €7.50 per uur.
Kortom doe je het alleen en heb je toch niets beter te doen , dan heb je een leuk zakcentje en ben je een week van de wereld.
Een bedrijf vraagt m.i. minstens €1050,- (€1.05 voor persen per stuk bij 500 stuks, doosjes, €350,- voor glasmasker of premastering en 19% BTW). De CD is dan wel z/w bedrukt. In de praktijk zal je denk ik op ca. €1250,- moeten rekenen. Boekjes/Inlay etc. is (vaak) meerprijs. Al het materiaal moet natuurlijk rechtmatig zijn.
Een voorbeeld http://www.selectcd-rom.com/cdcromduplicatie/duplicatieopcdrecordable.htm
welke voor een bedrukte CD & boekje, dus bijna €1500,- vraagt)
Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results
je redenatie klopt tendeleOp zondag 09 juni 2002 02:23 schreef PtrO het volgende:
Zou bijna zeggen dat dit branden (500/€750) tegen een absolute bodemprijs is.
Stel hobbyïst: koopt 51, ja er gaat altijd wel wat mis, doosjes à €8,- = €408,- heeft ie nog €342 (zeg €340,-) over voor arbeidsloon, verificatie en wornout van CD brander(s). Na 500 CD's kan je denk ik je CD brander wel als 50% afgeschreven beschouwen.
In de praktijk zou ik voor een (volle) CD branden & verificatie toch 5 min nemen. Willen nl. geen gedonder dat een CD mislukt is, toch !!
Voor elke brander moet je, lijk me, wel een aparte PC hebben die dus wel die 24-40 speed moet kunnen trekken !!.
Aantal uren is minstens ca. 40 uur continu. Afschrijving CD brander is laten we zeggen €1,- per uur. Met een brander/PC combinatie 'verdien' je dus (€340-€40 wornout)/(500 stuks/12 per uur) = ca €7.50 per uur.
Kortom doe je het alleen en heb je toch niets beter te doen , dan heb je een leuk zakcentje en ben je een week van de wereld.
Een bedrijf vraagt m.i. minstens €1050,- (€1.05 voor persen per stuk bij 500 stuks, doosjes, €350,- voor glasmasker of premastering en 19% BTW). De CD is dan wel z/w bedrukt. In de praktijk zal je denk ik op ca. €1250,- moeten rekenen. Boekjes/Inlay etc. is (vaak) meerprijs. Al het materiaal moet natuurlijk rechtmatig zijn.
edit:
Een voorbeeld http://www.selectcd-rom.com/cdcromduplicatie/duplicatieopcdrecordable.htm
welke voor een bedrukte CD & boekje, dus bijna €1500,- vraagt)
Ja of je neemt Nero en drukt twee branders in pc...scheelt je weer de helft van je tijd.
Jou CD's zijn wel erg duur...kijk eens bij opussupplies.nl
en als laatse, 250cd tjes over twee branders...50% wornout??? mijn ouwe HP 8100 heeft al minstens 1750 gedaan, zonder problemen
Hier heb je een bedrijf die dat doet
www.opussupplies.nl
Buma toestemmings papieren zijn alleen bij audio-cd nodig.. Topicstarter wil een of andere presentatie, dus dat zal niet het probleem zijnOp maandag 10 juni 2002 12:58 schreef riesg het volgende:
Onthoudt dat bij iedere productie bij een bedrijf zij wel een toestemming van Buma Stemra willen zien. Anders mag er niet gedupliceerd worden.
Wil je het er profi uit laten zien ? Dan lijkt het me mooier om ze te laten persen. (Is iets persoonlijks misschien, maar een mooie zilveren CD met bedrukte bovenkant, die je bijv. gewoon in de zon kan laten liggen, vind ik professioneler overkomen dan een groen/blauw/goud geval met een label op de bovenkant geplakt.)Op zaterdag 08 juni 2002 16:35 schreef sjolmers het volgende:
Wie weet waar ik 500 CD'tjes zou kunnen laten bakken of persen? Gaat om een bedrijfs presentatie.
Vervolgens is het het beste om gewoon de Gouden Gids open te slaan en eens rond te gaan bellen. Onder "Audiovisuele studio's en producties" staan in ieder geval bedrijven die "persen CD" en "branden CD" doen. Onder "CD's grammafoonpl. en muziekcass.-maatschapp. en grooth." (LOL!!!) staan ook bedrijven die CDs persen. Een aantal bedrijven zegt "ook kleine oplagen" te doen, al weet ik niet wat ze onder 'klein' verstaan.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
die doet dus nietsOp maandag 10 juni 2002 13:40 schreef ninja-mod het volgende:
ik heb hier op mijn werk het betere apparaat daarvoor staan. de rimage autostar , kun je meteen een label op de cd krijgen als je dat wilt. full color of iets simpels in zwart. kijk maar even op de site www.care4data.nl [promo mode on] onze levertijd is kort en de kwaliteit zeer hoog! [promo mode off]
PhD i.o.
Moet je natuurlijk wel 2 branders hebben en of dat dubbel branden (altijd) goed gaat op één PC ? kweetniet. Zoals ik al zei, die €7.50 zijn de verdiensten per uur per brander.Op maandag 10 juni 2002 10:13 schreef sjolmers het volgende:
[..]
je redenatie klopt tendele
Ja of je neemt Nero en drukt twee branders in pc...scheelt je weer de helft van je tijd.
Jou CD's zijn wel erg duur...kijk eens bij opussupplies.nl
en als laatse, 250cd tjes over twee branders...50% wornout??? mijn ouwe HP 8100 heeft al minstens 1750 gedaan, zonder problemen
CD prijsverschil valt wel mee d8 ik, Bij OPUS: Fuji silver/32x kost bij 500 nog altijd: €322,-. Mwa scheelt weer €80,-. Thanks voor het adres BTW
De wornout rekende ik voor het gemak op €1,- per brand-uur van een consu 32speed (12 per uur * €0.08 per CD) wat dus ongeacht aantal CD-branders is.
Je 8100i (4*write) kostte ooit iets van €225,- Je hebt er 1750 gebrand, wel al veel uurtjes
Neem ik de goedkopere prijs van cd CD's in aanmerking, dan zal je per CD/Brander combinatie dus €9.65 (ipv €7.50) verdienen wat idd toch wel weer leuk is.
Kijk een dedicated 4*tower burner (met HD neem ik aan) lenen
Die (24X*4 towers) apparaten kosten gauw €1200-1500 (of meer afh. van disc-hopper en Thermisch printen). Je kan ca. 50-80 CD's per uur halen. Meer dan ca. 2500 CD's maken per bay met zo'n unit is denk ik riskant. Calculatief blijf je veilig door €0.08 (wornout) per CD te rekenen.
Ik besteedde wat aandacht aan deze posting om o.a. duidelijk te maken wat de reëele (tijd)kosten zijn voor een hobbyïst.
Hoe het ook zij, €750 voor 500 CD's is m.i. echt een zeer lage prijs wat niet zeker veel verder geknepen kan worden. Er moet ook nog wat verdient kunnen worden.
Rest my case.
Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results
Bedankt voor je berekeningen, leer ik weer wat van.