Toon posts:

[OC] Duron 1Ghz hoe ver? En hoe op Abit KT7A?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Duron 1Ghz. Abit KT7A Mobo en Coolermaster (tot 1,Ghz). En 133 Mhz geheugen maar dat werkt nu dus ook maar op 100Mhz (toch). Hoe ver kan ik mijn processor "veilig" overclocken? En welke programma's zijn het beste om te kijken hoe warm alles worrdt en hoe hrad hij werkelijk loopt?

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:38
i heb ongeveer het zelfde systeem en ik krijg hem niet verder dan 1210 (11*110) en heb ok een coolermaster cooler. Mijn systeem wordt dan 54 graden stressed

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Kijk even op www.overclockers.com :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 15:34 schreef gfo het volgende:
i heb ongeveer het zelfde systeem en ik krijg hem niet verder dan 1210 (11*110) en heb ok een coolermaster cooler. Mijn systeem wordt dan 54 graden stressed
Hoe heb je de Bios staan? Op standaard (11*110) of manual en dan apart de fsb oipgevoerd? Hoe heet wordt je CPU?

Verwijderd

Topicstarter
Wat is "Morgan"-core?
En heb ik die?

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Op zaterdag 08 juni 2002 15:39 schreef Koensel het volgende:
Wat is "Morgan"-core?
En heb ik die?
'morgan' was volgens mij de nieuwste duron core. De eerste durons waren nog met de 'spitfire' core

Verwijderd

Ik zou me wat meer gaan verdiepen in de kennis als ik jou was, kijk even op Overclockers.com inderdaat, zoek wat op over de verschillende Duron cores, hier op het forum of via google, is heel veel over te vinden, als je onderweg vragen tegen komt waar je het antwoord niet van kan vinden vraag het dan even hier

Verwijderd

De Durons hebben een Morgan-Core vanaf de 1Ghz. Zo'n core heb je dus en op de vraag hoe ver je hem kan krijgen kan niemand een antwoord op geven, want iedere CPU kan anders reageren en de andere hardware in het systeem verschilt ook altijd. op overclockers.com kan je een gemiddelde terug vinden van de snelheden die behaald zijn met een bepaalde CPU. Dus die waarde zou haalbaar moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm nu probleemloos op 1100. Welke testprogramma-tjes kan ik nu het beste gebruiken?

Verwijderd

om te kijken of ie stabiel is? zoek ff naar BurnK7.exe en Super Pi
schrik niet als je er achter komt dat ie niet helemaal stabiel is, probeer dan het voltage van je core wat te verhogen etc.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Sisoft Sandra ed.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 08 juni 2002 16:09 schreef Koensel het volgende:
Ik heb 'm nu probleemloos op 1100. Welke testprogramma-tjes kan ik nu het beste gebruiken?
Burnk7

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

SiSoft is niet echt geschikt om je stabilitijd mee te testen, is het programma zelf wat te instabiel voor
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.