ik ben bezig met een soort van Snake te maken, inclusief doolhof...besturing en zo werkt allemaal alleen moet ik nu een teller plaatsen die aftelt van 10 naar 0 (seconden). Wanneer de sprite die je bestuurt (een balletje) het item raakt (het eten zeg maar) moet de resterende aantal seconden vermenigvuldigd worden met tien, het aantal punten staat op een sprite genaamd scorebord
zodra er een intersect van de 2 sprites plaats vind moet de teller weer van 10 naar nul gaan tellen...
mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik die timer plaats, in de lingo dicionary staan wel dingen als timeout en starttimer en zo, maar ik snap niet goed hoe ik ze moet gebruiken, kan iemand mij een tip geven hoe dit zou moeten?
bestand is hier te vinden
thanx alvast
code:
1
| scorebord = scorebord + (teller * 10) |
zodra er een intersect van de 2 sprites plaats vind moet de teller weer van 10 naar nul gaan tellen...
mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik die timer plaats, in de lingo dicionary staan wel dingen als timeout en starttimer en zo, maar ik snap niet goed hoe ik ze moet gebruiken, kan iemand mij een tip geven hoe dit zou moeten?
bestand is hier te vinden
thanx alvast