Ik zit op de TU in Eindhoven. Via de TU heb ik 50MB webspace. Deze webspace kan ik echter alleen aan als ik op het domein aangemeld ben, er komt dat in Explorer een extra netwerkshare bij, waar ik mn zooi op kwijt kan. Probleem is nu, hoe kan ik me vanaf thuis op het TU-domein aanmelden, zodat ik vanaf thuis mn webspace aan kan? Via een VPN verbinding? Mits de TU dat ondersteunt. Ik kan iig wel met de telefoon inbellen op de TU en dan zit ik ook op het domein, maar dat is wel erg omslachtig natuurlijk. Iemand een idee?
Verwijderd
Ik denk niet dat dat zomaar kan.
Ze zullen wel redenen hebben (beveiliging onder andere) om anderen domeinen niet toe te laten.
Je ziet dat ook bij gratis inbel accounts. Je kunt daar alleen bij je space komen wanneer je bij hun inbeld omdat anders iedereen met een chello accountje warez ed. kan hosten.
De enige manier die ik kan bedenken is spoofen. Maar ik denk niet dat dat zo makkelijk gaat
Ze zullen wel redenen hebben (beveiliging onder andere) om anderen domeinen niet toe te laten.
Je ziet dat ook bij gratis inbel accounts. Je kunt daar alleen bij je space komen wanneer je bij hun inbeld omdat anders iedereen met een chello accountje warez ed. kan hosten.
De enige manier die ik kan bedenken is spoofen. Maar ik denk niet dat dat zo makkelijk gaat
Je kan ze eens bellen of ze VPN dial-in ondersteunen..
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Verwijderd
Als PHP of CGI ondersteund wordt kan je eenvoudigweg een filemanager onder localhost laten lopen heh 
Simpel en effectief toch
Simpel en effectief toch
Blijkbaar doen ze dat dan, maar vind topicstarter dat omslachtigOp zaterdag 08 juni 2002 14:11 schreef axis het volgende:
Je kan ze eens bellen of ze VPN dial-in ondersteunen..
Op zaterdag 08 juni 2002 14:01 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ik kan iig wel met de telefoon inbellen op de TU en dan zit ik ook op het domein, maar dat is wel erg omslachtig natuurlijk. Iemand een idee?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Maar VPN is toch niet zomaar hetzelfde als inbellen met de modem? Maw, als ik kan inbellen met de modem, wil dat dan ook zeggen dat ik een VPN tunnel kan aanleggen?Op zaterdag 08 juni 2002 14:18 schreef BackSlash32 het volgende:
[..]
Blijkbaar doen ze dat dan, maar vind topicstarter dat omslachtig
[..]
--> [forum=4]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
hmm, had het dan in Network Troubleshooting gezet
Als je dit even in SM meld dat wordt het weer terug gezet of naar nt gezet iig.Op zaterdag 08 juni 2002 19:08 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
hmm, had het dan in Network Troubleshooting gezet
Anders stel je de vraag even in een TU nieuwsgroep.
Het lijkt mij logisch dat je via FTP in je userdir kan, dat kan iig wel op de UT (Twente dus
)
Het lijkt mij logisch dat je via FTP in je userdir kan, dat kan iig wel op de UT (Twente dus
helaas (bij mijn weten) niet. Slaat natuurlijk absoluut nergens op
Verwijderd
De TU/e heeft sowieso VPN toegang 
Neem maar eens contact op met ICT/NSC (als het al niet op het intranet te vinden is, wat ik bijna zeker weet)
Neem maar eens contact op met ICT/NSC (als het al niet op het intranet te vinden is, wat ik bijna zeker weet)
thx
Met de searchfunctie op de TU-website heb ik er niks over gevonden iigOp zondag 09 juni 2002 14:42 schreef Nelske het volgende:
De TU/e heeft sowieso VPN toegang
Dat zou hetzelfde zijn als een groot billboard inhuren en daar opzetten: "Wij laten 's nachts altijd de achterdeur open!"Op zondag 09 juni 2002 16:21 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
thx
[..]
Met de searchfunctie op de TU-website heb ik er niks over gevonden iig
Het is ook niet echt nuttige info voor mensen die nooit bij de TU zelf komen...
En toch kan het wel, d.m.v. WINS (Windows Internet Naming Service) 
Ga naar je netwerkinstellingen en de TCP/IP-properties van je netwerkkaart, tabblad WINS configuration. Kies voor 'enable WINS resolution' en voeg de adressen 131.155.2.25 en 131.155.2.26 in.
Afsluiten, herstarten en inloggen op het TUE-domein; ik weet niet zeker of die webspace schijven ook zullen verschijnen, maar anders is het vrijwel zeker mogelijk ze met het net-commando (in NT, win2k of winXP) te benaderen.
En Nelske had ook gelijk (waar heb je anders mods voor
): als je even langs het NSC was gelopen hadden ze we dat ook verteld...
Ga naar je netwerkinstellingen en de TCP/IP-properties van je netwerkkaart, tabblad WINS configuration. Kies voor 'enable WINS resolution' en voeg de adressen 131.155.2.25 en 131.155.2.26 in.
Afsluiten, herstarten en inloggen op het TUE-domein; ik weet niet zeker of die webspace schijven ook zullen verschijnen, maar anders is het vrijwel zeker mogelijk ze met het net-commando (in NT, win2k of winXP) te benaderen.
En Nelske had ook gelijk (waar heb je anders mods voor
Never stop seeking what seems unobtainable...
Pagina: 1