Na oc-en wekt de geluidskaart niet meer. Als ik alle instelingen weer terug zet dan doet de kaart het wel weer. Ik had de fsb staan op 112mhz. normaal staat deze op 100mhz. Waar kan het aan liggen.
de geluidskaart trekt waarschijnlijk de hogere PCI snelheid niet.
Wat specs geven kan trouwens ook geen kwaad...
Verwijderd
dat is inderdaad wat er aan de hand is.Op zaterdag 08 juni 2002 13:56 schreef SH007 het volgende:
de geluidskaart trekt waarschijnlijk de hogere PCI snelheid niet.
een creative soundblaster 1024. 1 jaar oud.
Je moet zorgen dat je pci niet hoger komt dan de 35 mhz... normaal word ie 33.3 ik kan mn fsb van 133 naar 145 gooien zonder probleem maar kom ik op de 153 dan trekt mn onboardgeval het niet en mn modem ook niet... dussss.. gewoon je pci freq te hoog...
Deze advertentieplaats is te huur!
Verwijderd
Je kan 3 dingen doen:
1. FSB lager zetten;
2. PCI divider bijstellen;
3. ISA Geluidskaart gebruiken.
Voorbeeld:
100/3 = 33.33 MHz
112/3 = 37.33 MHz
112/4 = 28.00 MHz
133/4 = 33.33 MHz
De ISA bus kun je in de Bios meestal op een gefixeerde snelheid (7 a 8 MHz) zetten ipv dat deze mee omhoog gaat met je FSB/AGP/PCI/MEM clock middels een divider.
Indien je bios mogelijkheden hebt om een gefixeerde snelheid in te stellen, zou ik dat doen - ben je nl. gelijk van het gezeur af - alleen heb ik dat nog nooit gezien bij een mobo.
1. FSB lager zetten;
2. PCI divider bijstellen;
3. ISA Geluidskaart gebruiken.
Voorbeeld:
100/3 = 33.33 MHz
112/3 = 37.33 MHz
112/4 = 28.00 MHz
133/4 = 33.33 MHz
De ISA bus kun je in de Bios meestal op een gefixeerde snelheid (7 a 8 MHz) zetten ipv dat deze mee omhoog gaat met je FSB/AGP/PCI/MEM clock middels een divider.
Indien je bios mogelijkheden hebt om een gefixeerde snelheid in te stellen, zou ik dat doen - ben je nl. gelijk van het gezeur af - alleen heb ik dat nog nooit gezien bij een mobo.
lagere multiplier->Op zaterdag 08 juni 2002 15:18 schreef Toverstaf het volgende:
De multiplier van je PCI lager zetten.
100 mhz bus, pci multiplier 3 -> PCI bus: 33 mhz
120 mhz bus, pci multiplier 3 -> PCI bus: 40 mhz
Multiplier moet dus hoger
maar ik geloof niet dat je dit echt in kan stellen.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
mensen dat heet devider, niet multiplier maar devider! OK?
voor de rest niets op aan te merken
* SjOuKeS heeft het zelfde probeem..
met live 1024..
druk ik m'n M-Audio Delta 66 d'r alleen in is d'r nix aan de hand als ik boven de 100 Mhz zit (FSB), Soundblaster Live d'r bij.. of pc boot niet meer of geen geluid..
nix aan te doen helaas...
* SjOuKeS heeft een PIII-700 @ 933 of @ 8**
100 Mhz op P2B-F
met live 1024..
druk ik m'n M-Audio Delta 66 d'r alleen in is d'r nix aan de hand als ik boven de 100 Mhz zit (FSB), Soundblaster Live d'r bij.. of pc boot niet meer of geen geluid..
nix aan te doen helaas...
* SjOuKeS heeft een PIII-700 @ 933 of @ 8**
100 Mhz op P2B-F
Verwijderd
Jah sorry hoorOp zaterdag 08 juni 2002 16:11 schreef Hiro Shima het volgende:
mensen dat heet devider, niet multiplier maar devider! OK?
Je weet iig wel wat ik bedoel.
Verwijderd
En de divider (Op zaterdag 08 juni 2002 15:24 schreef THW Arie het volgende:
[..]
lagere multiplier->
100 mhz bus, pci multiplier 3 -> PCI bus: 33 mhz
120 mhz bus, pci multiplier 3 -> PCI bus: 40 mhz
Multiplier moet dus hoger
maar ik geloof niet dat je dit echt in kan stellen.
Idd ervoor zorgen dat de PCI bus niet boven de 33 Mhz gaat.
op de mobo waar kan ik die vinden. Mijn mobo msi 6153VA. Misschien zit er geen op.Op zaterdag 08 juni 2002 16:25 schreef Toverstaf het volgende:
[..]
En de divider () kun je wel instellen hoor !
Idd ervoor zorgen dat de PCI bus niet boven de 33 Mhz gaat.
Verwijderd
Ik heb even voor je gekeken, en hij heeft volgens mij idd een fixed devider van 2/3.Op zaterdag 08 juni 2002 16:30 schreef SPOXER het volgende:
[..]
op de mobo waar kan ik die vinden. Mijn mobo msi 6153VA. Misschien zit er geen op.
Je kunt proberen om een 133 bus te gebruiken en de multiplier te verlagen.
Waar op de mobo kan ik deze veranderen nu er wel een op zit.Op zaterdag 08 juni 2002 16:40 schreef Toverstaf het volgende:
[..]
Ik heb even voor je gekeken, en hij heeft volgens mij idd een fixed devider van 2/3.
Je kunt proberen om een 133 bus te gebruiken en de multiplier te verlagen.
ik heb in de bios gekeken, en in het moboboekje, maar er staat niets in over waar de divider zit en hoe je hem kunt veranderen.
ik moet het toch een keer leren.Op zaterdag 08 juni 2002 23:35 schreef Kage het volgende:
waarom ga je oc-en als je zaken als dividers ed niet eens kent?
[topic=324186/1/50]Op zondag 09 juni 2002 09:47 schreef SPOXER het volgende:
[..]
ik moet het toch een keer leren.
Pagina: 1