Ik will graag een wireless lan, dit om dat ik overweeg ADSL te nemen en geen kabels wil trekken door mijn huis. De computer staat op zolder en de telefoon aansluiting, en dus ook de ADSL aansluiting zit beneden. IK moet dus een wireless LAN en adsl modem in een hebben, of hoeft dit niet? Op KPN.com staat een wireless lan versie, ik vindt deze echter aan de prijsige kant en vroeg me af of het ook anders kon. Tegen de prijs van de modem + wireless lan van kpn (nokia wlan model) zie ik niet zo op, alleen tegen de ether adapter wel. Kan dit ook anders, dus dat ik bijvoorbeeld een pci insteekkaart neem, waar je een pcmcia kaart in kan stoppen die dan weer in contact staat met de wlan? Als dit niet kan, bestaan er ook alternatieven voor de kpn oplossing, eentje die een stuk goedkoper is, 1100 euro vind ik vrij prijsig, en dan moet ik ook nog een etherkaart in mijn computer inbouwen, die zijn ook niet gratis.
pak een wireless router (pakweg 250 euro) en voor je adsl een pci- insteekkaartje...
Maar dan heb je wel een aparte machine nodig.
Ik ben ook bezig met precies hetzelfde. Ik zit al te kijken of het mogelijk is zo'n alcatel ding te tweaken naar router en daar dan zo'n wireless x6 point aan te gooien.
Of inderdaad een Nokia WLAN en dan alles wireless. Kost alleen een stevige rotcent.
Ik wil het liefst alleen mijn adsl modem en nog een of andere kastje die het wireless lan verzorg(of dat samen) en dan gewoon 2x pcmcia in laptop en gaan met die banaan.
ps. ik zag in de pricewatch dat draytek ook een wlan adsl ding had.
Ik ben ook bezig met precies hetzelfde. Ik zit al te kijken of het mogelijk is zo'n alcatel ding te tweaken naar router en daar dan zo'n wireless x6 point aan te gooien.
Of inderdaad een Nokia WLAN en dan alles wireless. Kost alleen een stevige rotcent.
Ik wil het liefst alleen mijn adsl modem en nog een of andere kastje die het wireless lan verzorg(of dat samen) en dan gewoon 2x pcmcia in laptop en gaan met die banaan.
ps. ik zag in de pricewatch dat draytek ook een wlan adsl ding had.
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Nee, een splitter scheidt het ADSL signaal van het ISDN of analoge telefoonverkeer, een router zorgt voor de packets op een netwerk, dat ze op de goede plek terecht komen.Op zaterdag 08 juni 2002 15:40 schreef athlonxp_rules het volgende:
Is een splitter het zelfde als een router?
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Verwijderd
Koop geen apparatuur van KPN (we hebben hier zeer slechte ervaring met de service) maar een Draytek Vigor of iets dergelijks.
Dat ik iets bij kpn koop is uitgesloten \o/ stelletje afzetters en mijn ADSL mogen ze ook niet leveren want dat doet BabyXl wel voor mij
. Maar wat heb ik nou percies nodig, ten eerste een splitter, ik neem aan dat je die krijgt als je je ADSL aansluiting krijgt. Verder een draadloze router, maar moet ik dan nog een ADSL modem hebben of kan ik zo een pci converter voor PCMCIA in mijn pc stoppen.
Verwijderd
Kijk hier eens: http://www.e-tech.nu/producten/netwerk_wirelessrouter.htm
€ 265,- bij bijvoorbeeld www.norrod.nl
€ 265,- bij bijvoorbeeld www.norrod.nl
Ik denk dat ik het volgende nodig zal hebben: wireless router 250 euro, ADSL modem 150 euro, PCMCIA insteekkaart 100 euro, PCI to PCMCIA adapter 94 Euro. Totaal: 594 Euro, scheelt toch zo'n 500 euro met de KPN oplossing. Tenzij iemand anders nog iets goedkopers weet of ik een redenatie fout gemaakt heb?
Er bestaan ook router/modems in een; ik weet alleen niet of die goedkoper dan 400 euro zijn ...
UPDATE:
Hier staat een netgear voor 297 euro..
UPDATE:
Hier staat een netgear voor 297 euro..
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
hoeveel pcŽs wil je op die adsl aansluiting hebben?
ik heb een pc waarop chello binnenkomt en een laptop.
in de laptop een wireless pcmcia kaartje (109 euro).
op de pc een usb wireless adapter (7x4x1cm(LxBxh)) ook 109 euro et voila.
Werkt als een tierelier.
Beide adapters zijn van actiontec en werkte meteen bij aansluiten ervan.
In jouw geval zou je dus 2 x usb adapter kunnen pakken (1 in de meterkast en 1 op zolder).
2 x 109 euro en je bent klaar. Dit werkt dus alleen maar met 2 pc's. bij meerdere heb je een draadloos accespoint nodig.
Indien je interesse hebt in de 2x wireless adapter dan laat het maar weten via mail.
Ik weet nog een goedkoop en snel leverbaar adres.
ik heb een pc waarop chello binnenkomt en een laptop.
in de laptop een wireless pcmcia kaartje (109 euro).
op de pc een usb wireless adapter (7x4x1cm(LxBxh)) ook 109 euro et voila.
Werkt als een tierelier.
Beide adapters zijn van actiontec en werkte meteen bij aansluiten ervan.
In jouw geval zou je dus 2 x usb adapter kunnen pakken (1 in de meterkast en 1 op zolder).
2 x 109 euro en je bent klaar. Dit werkt dus alleen maar met 2 pc's. bij meerdere heb je een draadloos accespoint nodig.
Indien je interesse hebt in de 2x wireless adapter dan laat het maar weten via mail.
Ik weet nog een goedkoop en snel leverbaar adres.
3com en nokia hebben leuke dingetjes hiervoor.
Koop geen shit van sitecom, edimax e.d. vaak slechte ondersteuning (helpdesk, drivers voor nieuwe software e.d.)
Je bent wel wat duurder uit, maar dan heb je ook A-kwaliteit.
Koop geen shit van sitecom, edimax e.d. vaak slechte ondersteuning (helpdesk, drivers voor nieuwe software e.d.)
Je bent wel wat duurder uit, maar dan heb je ook A-kwaliteit.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt [MYC]CBS, je zegt twee wireless adapters, een voor in de meterkast en een voor op zolder (bij de pc) heb je dan geen router meer nodig? Een waar moet de wireless adapter dan inde meterkast opaangesloten worden? Ik neem aan op een modem.
Verwijderd
sorry, niet goed gelezen.Op donderdag 13 juni 2002 12:36 schreef athlonxp_rules het volgende:
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt [MYC]CBS, je zegt twee wireless adapters, een voor in de meterkast en een voor op zolder (bij de pc) heb je dan geen router meer nodig? Een waar moet de wireless adapter dan inde meterkast opaangesloten worden? Ik neem aan op een modem.
ik dacht dat er ook een pc'tje in de meterkast stond.
dan gaat mijn verhaal niet op.
Ja, dat bestaat. Heb ze wel eens op de HCCdagen zien liggen, maar dat is 2 jaar geleden...daarna nooit meer gezien...waren trouwens erg goedkoop. iets van 60 gulden ofzo, dus daar hoef je het niet voor te laten. T is alleen even zoeken naar die dingneOp zaterdag 08 juni 2002 13:51 schreef athlonxp_rules het volgende:
Kan dit ook anders, dus dat ik bijvoorbeeld een pci insteekkaart neem, waar je een pcmcia kaart in kan stoppen die dan weer in contact staat met de wlan?
Ik heb hier kabel, maar het moet ook met ADSL lukken lijkt mij:
kabelmodem ---(UTP)--> SMC 7004AWBR --(wireless)--> pc's
De SMC is een breedband router (speciaal om kabel/ADSL te verdelen naar meerdere pc's. Er zit een wireless access point in, een printerserver, en een 10/100Mbit switch om pc's met een utp kabel aan te maken, en ook nog een backup seriele poort voor een modem (als de ADSL niet werkt...)
Us robotics heeft iig net zo iets. Ik heb hem meegenomen uit de US, hij was iets van $180, PC card ong $80, maar je moet hem hier ook wel kunnen krijgen denk ik.
http://www.smc.com
[url="htt://www.usrobotics.com"]htt://www.usrobotics.com[/url]
kabelmodem ---(UTP)--> SMC 7004AWBR --(wireless)--> pc's
De SMC is een breedband router (speciaal om kabel/ADSL te verdelen naar meerdere pc's. Er zit een wireless access point in, een printerserver, en een 10/100Mbit switch om pc's met een utp kabel aan te maken, en ook nog een backup seriele poort voor een modem (als de ADSL niet werkt...)
Us robotics heeft iig net zo iets. Ik heb hem meegenomen uit de US, hij was iets van $180, PC card ong $80, maar je moet hem hier ook wel kunnen krijgen denk ik.
http://www.smc.com
[url="htt://www.usrobotics.com"]htt://www.usrobotics.com[/url]
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Dank u allen met jullie velen replies, toch heb ik nog een vraagje, intert0y, je link werkt niet helemaal, of je moet me een laptop willen aansmeren, wat bedoelde je nu eigenlijk? En voor DaRace, hoe heb je je wireless router dan op je pc aangesloten, wat voor ontvanger heb je?
we hebben hier twee laptops, allebei met een pcmcia kaart erin. Er staan hier ook twee desktops, deze zitten gewoon met UTP aan het switch gedeelte van de router, maar hier zou je ook een pci kaart voor kunnen kopen (ik vond het te duur worden...)
Pagina: 1