fuji finepix 1300, 2 verschillende soorten flits

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb gisteren een fuji finepix 1300 gekocht. Ik kan bij flitsen kiezen uit oa. 2 soorten, nl. normaal (flitstekentje) en een flitstekentje met een S ervoor (slow synchro). In de manual staat er wel iets over in, maar ik kan er niet veel wijs uit maken. Het heeft er iets mee te maken dat de voorgrond duidelijker wordt dan de achtergrond..

iemand een idee wat je hier precies mee kan, en wanneer ik dit moet gebruiken?

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
is volgens mij voor sfeer foto's
in een restaurant bijvoorbeeld waar het een beetje donker is met kaarsen enzo
met een normale flits wordt alles goed belicht en is de sfeer weg
met die flits blijft dat behouden

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij is dat: met flits en lange sluitertijd. Op deze manier blijft het sfeerlicht en is de foto niet onderbelicht. Zorg wel dat je op die stand het toestel stilhoudt.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

antwoord is al gegeven...

voorbeeld...

je heb een kamer met kaarzen ofzo en je gebruikt de normale flits dan is heel het mooie van die kaarzen weg

met die S ervoor flits hij minder vel en gebruikt sluitertijd waardoor de kaarzen wat meer oplichten

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Palomar
  • Niet online
ok, bedankt voor de replies. :)

En kun je die modus dan ook gebruiken om bijv. van die effect-foto's te maken dat je een auto vervaagd langs ziet rijden in het donker met uitgeveegde lichten? Of moet je daar een nog langere sluitertijd voor hebben?

• Palomar
  • Niet online
en nog ff een vraagje tussendoor. Hoe lang gaat zo'n flits eigenlijk mee? Ik maak aldoor wat test foto's enzo en elke keer *flits*flits*.. gaan die dingen snel kapot of kun je wel zonder problemen telkens met flits fotograferen?
Pagina: 1