Ik draai een netwerk met een werkgroepservertje op ME. Aan de server hangt een T65 Officejet geshared op het netwerk. Op één van de clients heb ik recent XP pro geïnstalleerd, en alles draait zo te zien vlekkeloos. Het installeren van de printer was wel even een probleem, maar lokaal op de client installeren van de deskjetdriver van de 895 Cse, en aanwijzen van de \\server\hp als poort naar de server werkt. Alleen..
printen vanuit de client gaat zo traag als een slak.
Vanuit Word '97 doet ie over een A4tje ongeveer drie minuten. Er wordt uitgebreid nagedacht voordat het printersymbooltje onderaan het scherm uiteindelijk verschijnt en het printen begint. Er komen geen foutmeldingen of zo, het gaat gewoon tergend langzaam.
Je zou de server ook onder XP kunnen laten draaien, maar dat laat ik nog maar even. Dat ding mag gewoon niet down hier in huis...
Bij de services staat de printspooler op automatisch, printen staat op RAW.
Systeem client:
Athlon Tb 1 Ghz
MSI K7T Turbo
512 SDram
30 GB Maxtor (ruimte zat)
Systeem Server:
K6-2 500
Epoc EP-MVP3C
256 SDram
14 GB Fujitsu
Vanuit Word '97 doet ie over een A4tje ongeveer drie minuten. Er wordt uitgebreid nagedacht voordat het printersymbooltje onderaan het scherm uiteindelijk verschijnt en het printen begint. Er komen geen foutmeldingen of zo, het gaat gewoon tergend langzaam.
Je zou de server ook onder XP kunnen laten draaien, maar dat laat ik nog maar even. Dat ding mag gewoon niet down hier in huis...
Bij de services staat de printspooler op automatisch, printen staat op RAW.
Systeem client:
Athlon Tb 1 Ghz
MSI K7T Turbo
512 SDram
30 GB Maxtor (ruimte zat)
Systeem Server:
K6-2 500
Epoc EP-MVP3C
256 SDram
14 GB Fujitsu