Toon posts:

MSI KT3 ultra Dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gisteren heb ik een systeempje inelkaar gezet en toen deed de bios al vaag, bleef af en toe hangen etc, nadat ik via 4 in 1 drivers had geinstalleerd heb ik gereboot en toen was het helemaal erg, de bios bleef gewoon hangen? kwam niet verder dan mem test.Ik resetten uitdoen kwam in de bios bleef tie daar weer hangen.Nou dus ik met de jumper cmos gecleared , en nada geen beeld meer alleen de fans, harddisk ratelt een beetje maar verder niks.

mijn specs:

XP 1800 had overgeclocked naar een fsb van 142 (xp2000)
samsung 256 DDR 2700
MSI kt3ultra
300 watt voeding
Thermaltake Volcano 7+
Geforce 2 GTS

btw alle lampjes op de bracket staan op rood.
Was Mijn Mobo nou brak of wat...

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

CPU kan ook dood zijn... Probeer het ff met een andere of ff terug naar de winkel...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Hi ,
ten eerste laad je setup-default in de bios en safe, kijk wat je system dan doet.Als ie dan goed loopt geef je je system ff de tijd om in te branden,het schijnt dat onder andere het samsung geheugen ff de tijd nodig heeft om goed te kunnen presteren :) Er is trouens ook een nieuwe bios op de duitse msi-site(5.40)Wat ik wil zeggen is, dat je je system niet direckt moet gaan o/c.Gaf bij mij iig wel een hoop prob's.Rustig aan zou ik zeggen het board is namelijk ondanks veel kritiek (vind ik)rete stabiel.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in de bios zou kunnen komen was ik al heel gelukkig, maar zoals ik zei : ik heb geen beeld meer nu.Fans draaien etc maar hij doet nix

Verwijderd

Topicstarter
argh, ik krijg hem nu helemaal niet aan!!! damn help

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Terug naar de winkel :z

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
Toen hij het nog deed, een halve dag maar ehum toen deed de bios al raar, bleef beetje hangen.Als ik een pijltje omlaag ging schoot het pijltje weer terug etc.Argh eerste x dat mij zoiets gebeurd.Kan het komen doordat ik gelijk mijn fsb omhoog heb gegooid, hoogste wat ik gedaan heb is 143 en cas latency op cas 2 etc

btw, ik heb mn xp in een ecs k7s5a geprobeerd en mn duron 1200 in de msi , geen van beiden werkte de 1 viel na een paar kleuren strepen uit, en de ander bleef maar op zwart beeld damn erg

Verwijderd

Het zelfde of vergelijkbare BIOS probleem had ik met de inbouw van de MSI K7T266 Pro2......
Voeding was aan het overlijden......
Met een nieuwe voeding was het probleem opgelost.

Toch zou ik terug naar de winkel gaan met het spulletje. Even laten checken. Je hebt nog garantie!

Verwijderd

gecondoleerd :+

Verwijderd

voor een reset van de MSI KT3 moet je je batterij eruit halen. Ik had hetzelfde probleem met mijn KT 3 en Xp1800 bij een te hoge OC. Een bios clear werkt niet goed.

Verwijderd

Misschien heb je last van een rotste topsecret virus?

Ik heb ergens een vergiftigde kopie van Age Of Empire ontmoet. Bij iemand die de rotte kopie gebruikt is zijn pc naar de kloten. De FAT was goed om zeep. Naar wat low-level-formats op die halve gare Big-Foot (slechte hd ooit, fireballs zijn de betere schijven van Quantum). Daarna lijkt het gerepareert te zijn. Dan gebruikt die klant weeral de vuile kopie. Dan begint de bios gek te doen. Dus ik moet het maar repareren. Dan is de mobo echt naar de kloten, een PC-chips mobo wat verwacht je ervan? Die Big-Foot is ook goed stuk. Dan heb ik die kopie in BESLAG genomen. Ik heb dat thuis met grote aantallen waarschuwingsstickers in het doosje vastgeplakt, zodat je veel moeite nodig hebt om de schijf uit de doos te halen.

Als ik iemand de digitale dood wenst dan stuur ik dat kutschijf met rottigste virus van de wereld eens op. Geen enkele virusscanner kan die virus ontdekken.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:03

@r!k

It is I, Leclerq

Klinkt alsof je gehuegen of je proc niet lekker wilt werken.

Reset idd het hele bios door het batterijtje eruit te trekken.

Ik heb dit bord zelf ook en hij draait echt superstabiel. Top ding voor de rest hoor, misschien heb je gewoon pech gehad met dit mobo en is de volgende wel goed.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Topicstarter
geheugen werkt perfect hoor, ik heb dat samsung geheugen draaien in mn ecs, toppie geheugen.Maar er zit niks anders op om het terug te sturen naar gistron.Ik heb eerst maar ff mailtje gestuurd, nog geen reactie maargoed het is dan ook weekend.Ik heb het allemaal uitvoerig getest en mobo en proc zijn kapot.

en owja dat geintje met die batterij heb ik al lang geprobeerd een hele dag de batterij eruit en dan de jumper van cmos op clearen, ander batterijtje erin.Helemaal nix nada.IEmand nog ervaring met de garantie van Gistron?Over het algemeen ben ik heel tevreden over deze zaak heb al heel veel gekocht daar, dit is de eerste keer dat iets kapot is.

Verwijderd

4 rode lampjes komt wel vaker voor op msi mobo's. ik heb het meerdere malen gehad, en als je gewoon heel vaak opnieuw probeert gaat hij het vanzelf een keer (voor onbepaalde tijd) weer doen.
tenzei de boel echt kapot is, kan natuurlijk ook, maar vaak is er in dit geval weinig aan de hand. MSI :r zeg ik altijd maar. heb niets dan problemen met het ding van mij.
Pagina: 1