KT7 chipset cooling?

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
De kogel is door de kerk (BENG! ...shit, de pastoor gemist!) .. ik ga van het Intel pad afwijken en mijzelf een 900Mhz Dondervogel met Abit KT7 mobo aanschaffen deze winter.

Nu zag ik op de Abit site een jpg-je van die KT7 (ben dr nog niet uit of ik hem met of zonder RAID controller moet nemen) .. en d'r zitten van die lekkere grote VIA chips op.

Is het verstandig om hier een 486 cooler op te plakken ofzo? Worden die chips heet? Iemand hier ervaring mee? En zo ja... kan ik daar gewoon een 486 coolertje voor gebruiken of zijn daar weer aparte coolers voor?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:24
De KT7 heeft al chipset-cooling! Een mooi heatsinkje met fan ;) Luxe he? Asus eat your heart out :D. Flamebait ten top, maar dat komt omdat ik pas ontdekte dat een Asus P2B geen voltage tweaking heeft, waardoor een P3-450 die op een Abit BH6 gewoon op 550 draaien nu op 450 moest blijven werken :(

Verwijderd

ja hoor, dat kan best...

heb alleen totaal geen zin.

Chipste chips zijn eigenlijk dermate simpel dat ze nooit zo warm worden dat't hun prestaties beinvloed.

Passieve koeling (zo'n suf koelblokje dus) is al meer dan zat; zit er eigenlijk alleen op vanwege het 'mooie'.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Eeehhmmm, ik heb aan het groene heatsinkje van mijn BX-chip op mijn BP6 toch een mooie blaar overgehouden. Bij 70 graden hield mijn thermometer op, en hij was nog lang niet klaar met stijgen..... Gok dat hij 80 graden was. Overigens werd de stabiliteit er NIET door beinvloed.

Herman
www.waterkoeling.nl

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik wou net zeggen... die 440BX chipsets op mijn mobo worden toch aardig HEET.. zou d'r bijna een ei op kunnen bakken (Abit BH6).

Ik zag zo snel op het plaatje van de KT7 op de Abit site geen coolplate o.i.d? zeker overheen gekeken...

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb gewoon die plastic plupjes van het heatsinkje op me BP6 er uit gerukt. vanaf de onderkant twee boutjes er door gedrukt (met plastic ringetjes er onder natuurlijk), boutjes dus door het bord, en de gaatjes in het heatsinkje. Daar de veertjes op gedaan en er een moertje op gedaan om het heatsinkje vast te zetten. Dan gewoon een kewlermaster cpu kewler kopen. Fannetje er af slopen. Die ook over de boutjes laten zakken, nog twee moertjes er op en je hebt een lekkere grote fan op je bx chippie. Owja ook ff wat kewlprut tussen het chippie en het sinkje kwakken.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 21:59
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 oktober 2000 15:59 schreef ExTec het volgende:
ja hoor, dat kan best...

heb alleen totaal geen zin.

Chipste chips zijn eigenlijk dermate simpel dat ze nooit zo warm worden dat't hun prestaties beinvloed.

Passieve koeling (zo'n suf koelblokje dus) is al meer dan zat; zit er eigenlijk alleen op vanwege het 'mooie'.[/quote]Blijkt toch uit diverse testen en reviews dat koelen wel degelijk zin heeft. Kijk hier maar eens voor meer info betreffende chipsetkoeling: http://www.overclockers.com/articles42/

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 oktober 2000 15:51 schreef Arzie het volgende:
De KT7 heeft al chipset-cooling! Een mooi heatsinkje met fan ;) Luxe he? Asus eat your heart out :D. [/quote]Tsssssss, pffffff

beetje koelpasta werkt net zo goed hoor :P
Pagina: 1