Cable4U ervaringen??

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:53

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen m.b.t Cable4U in Culemborg. Ik heb wel een paar topics gevonden in de search en die waren weinig hoop gevend. Maar ze waren vrij oud, dus het kan inmiddels allang veranderd zijn.

Zijn er mensen hier uit Culemborg die Cable4U hebben? Wat voor snelheden haal je? En kan je er een beetje mee gamen?

Verwijderd

www.speedtest.nl
www.mordax.nl

edit: Laat maar er is nog niet getest met die provider. Lijkt dus dat er weinig ervaringen zijn.

Verwijderd

Bij Speedtest heeft ie al gekekenen (Kben zn broer(tjuh))

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Bij speedtest zie je dat ze ongeveer 35kb/s halen. Dat is niet slecht. Maar ik kan er weinig vinden over pingtijden en dergelijke.

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 12:27 schreef philippi14 het volgende:
Bij speedtest zie je dat ze ongeveer 35kb/s halen. Dat is niet slecht. Maar ik kan er weinig vinden over pingtijden en dergelijke.
Ik heb iig van iemand gehoord die ik ken, dat ie een keer 80kb/sec haalde. Maar het maakt toch oowk uit van hoevel er online zijn in de wjk toch?

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 12:35 schreef JusticeFriends het volgende:

[..]

Ik heb iig van iemand gehoord die ik ken, dat ie een keer 80kb/sec haalde. Maar het maakt toch oowk uit van hoevel er online zijn in de wjk toch?
Ja want het is kabel. :)

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 12:52 schreef Tuxus het volgende:

[..]

Ja want het is kabel. :)
Maar hoe kan dan de rest 35kb/sec halen?

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-08 11:38
In de begindagen in culemborg, s'avonds downloads van 0.5kb/s ......hoe het nu is weet ik niet, als je echter de keus voor adsl hebt. Dan zou ik dat doen

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Hoe zit het eigenlijk met datalimieten en ADSL? Bij Cable4u is geen datalimiet. Dat is wel een voordeel. Als je ADSL Basic van HCCnet neemt, is er dan een limiet?

• xxxMaverick
overigens heb ik er verder niks meer over gehoord. Maar ik heb hier ooit iemand horen zeggen dat cable4u de poorten van bv kazaa wilde blokkeren omdat de snelheid zo dramatisch was.....is maar dat je het weet

• xxxMaverick
Op zaterdag 08 juni 2002 17:30 schreef philippi14 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met datalimieten en ADSL? Bij Cable4u is geen datalimiet. Dat is wel een voordeel. Als je ADSL Basic van HCCnet neemt, is er dan een limiet?
de limieten zijn vrij ruim hoor. 30 gig is standaard bij mxstream

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:57

AMDFreak

Intel is zo..

een kennis van mij heeft het ook.

Hij zegt dat het nu weer wat beter is kwa snelheid. Ik was een keer bij hem op bezoek, ff iets downloaden hoor.. :Z 10kb.. (zal wel aan de server liggen)

download wel ff iets van een ftptje.. (100mbit) mm 32kb..

sjah.. Ping zal wel rond de 200 a 300 ligge (gokje)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

En hoe hoog zijn de pingtijden bij bijv. Counter-Strike dan?

• Ibbelz
  • Laatst online: 08-06-2022
Cable 4u download gemiddelt toch wel met 30 kb/sec , heb alleen wel gehoord dattie er ook vaak uitligt , laatst nog een uurtje 0f 20 ofzow dus das ook niet lekker. Ik geloof dat cable4u trouwens een zuster onderneming is van Casema dus of je daar blij mee moet zijn >:) .. Maargoed als ik jou was zou ik gewoon ADSL nemen want dan kan je ook gewoon krijgen in culemborg :)

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Ik heb zelf Cable4u snelheid is 35 KB per seconde. Download limiet heb ik nog nix over gehoord alhoewel ik menig FXPtje gedl heb. Ping ligt bij mij op unreal tournament bij de snelste server op 42 ms. Of dta normaal is weet ik niet.

Ze hebben door werkzaamheden vrijdag dr een paar uur uitgelegen maar daar konden ze nix aan doen voorderest geen problemen nog.

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 18:34 schreef xxxMaverick het volgende:
overigens heb ik er verder niks meer over gehoord. Maar ik heb hier ooit iemand horen zeggen dat cable4u de poorten van bv kazaa wilde blokkeren omdat de snelheid zo dramatisch was.....is maar dat je het weet
Wie gebruikt dr dan ook Kazaa??

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 12:39 schreef BrainDamage het volgende:
Ik heb zelf Cable4u snelheid is 35 KB per seconde. Download limiet heb ik nog nix over gehoord alhoewel ik menig FXPtje gedl heb. Ping ligt bij mij op unreal tournament bij de snelste server op 42 ms. Of dta normaal is weet ik niet.

Ze hebben door werkzaamheden vrijdag dr een paar uur uitgelegen maar daar konden ze nix aan doen voorderest geen problemen nog.
Dus dat valt wel meej...

En welke bandbreedte heeft Cable4u dan precies? Of is er maar 1 mogelijkheid?

• Ibbelz

Hmmm als je toevallig verhuist ben moet je ff je profile aanpassen wantuh dr staat dat je in Beusichem woont maar hier kennen we nix krijgen , geen Cable4u en geen ADSL, wel ISDN , VET HE :7

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Aangepast >:) ben ondertussen verhuist. en dr is maar een snelheid, en tja het is iig goedkoper als telefoontikken.

• Ibbelz
Op zondag 09 juni 2002 12:47 schreef BrainDamage het volgende:
Aangepast >:) ben ondertussen verhuist. en dr is maar een snelheid, en tja het is iig goedkoper als telefoontikken.
Keej dan :P

Maar waarom geen ADSL eigenlijk .. :?

Verwijderd

-10 pleuro's duurder
-downloadlimiet
-freesco server lastiger op te zetten

+10 KB sneller
+lagere ping :? ik weet niet wat MXstream doet of die onder de 42 komt??

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter

Ping van 42 is niet verkeerd, en een download van 35KB/s ook niet. Als Kazaa idd geknepen wordt is niet zo erg, want ik heb ook andere bronnen >:)

Dus BrainDamage is best tevreden over Cable4u?

Verwijderd

Ik ben zeker tevreden met Cable4u, kazaa is echt slecht op het moment dus dat gebruik ik niet meer. Liever audiogalaxy en FXP Heb ik iig een snelheid die bij mn verbinding past :)

• Ibbelz
Op zondag 09 juni 2002 12:52 schreef BrainDamage het volgende:
-10 pleuro's duurder
-downloadlimiet

+10 KB sneller
Najah Planet Internet heeft een downloadlimiet van 30 gigabyte , das toch wel ruim dacht ik zo .. Of download jij meer dan 30 gig p/m :? Ik niet hehe ( ISDN ;) )

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 12:56 schreef BrainDamage het volgende:
Ik ben zeker tevreden met Cable4u, kazaa is echt slecht op het moment dus dat gebruik ik niet meer. Liever audiogalaxy en FXP Heb ik iig een snelheid die bij mn verbinding past :)
En welke snelheden zijn dat dan?

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 13:03 schreef IbBeLz het volgende:

[..]

Najah Planet Internet heeft een downloadlimiet van 30 gigabyte , das toch wel ruim dacht ik zo .. Of download jij meer dan 30 gig p/m :? Ik niet hehe ( ISDN ;) )
Er zijn ook ADSL aanbieders die geen limiet hebben, maar een fair-use policy. Bijv. HCCnet. Hier is dus geen concrete limiet.

• Ibbelz
Op zondag 09 juni 2002 13:06 schreef philippi14 het volgende:

[..]

Er zijn ook ADSL aanbieders die geen limiet hebben, maar een fair-use policy. Bijv. HCCnet. Hier is dus geen concrete limiet.
Klop Planet heeft ook geen echt datalimiet geloof ik maar ook zon FUP maar ik las is ergens dat zon mederwerker had gezecht dat het zon 30 gig p/m mocht zijn :)

Verwijderd

Bij cable4u hebben we niet eens een FPU. Die heb ik iig nog niet mogen zien.

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 13:04 schreef JusticeFriends het volgende:

[..]

En welke snelheden zijn dat dan?
Audiogalaxy zit vaak op 20+ kByte/s en FXP vanaf 34 kByte/s afhankelijk van server en drukte natuurlijk. Maar 30 gieg kun je best ov3rh33n gaan hoor.

edit: volgende keer gebruik hem wel :)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 22:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Beetje ene kickje misschien, maar toch ff mijn mening geven.
Als je *ECHT* geen alternatief heb, en je ALEEN maar surft en download is het nog wel te doen buiten piekuren.

Download:
300 kbit capped
in praktijk haal je ook wel 35KB/sec buiten piekuren.
Tussen 16:30 en 23:30 ligt dat rond de 10 KB/sec

Upload : 100 kbit capped
max 10-12 KB/sec up
Tussen 16:30 en 23:30 ligt dat rond de 7-8 KB/sec

Ping:
minimum : 60 [om 04:00 snachts... lager wil het gewoon niet met cable4u]
Praktijk: Overdag: 70-100,
Om 16:00 gaat je ping richting 1000, om 19:00 is het 5000+ met 20% packetloss en blijft daar tot 23:00. om 00:00 ligt het weer rond de 100.

Zaterdag: altijd brak, ruk, niet te doen traag.
Elke dag word het erger. Het ligt er hier in Hattem elke dag een uurtje uit rond 14:00. voorafgegaan en gevolgd door 2-3 uur 2 KB/sec en 3000+ pings.

Voor surfen en downloaden etc is het wel okay, maar online gamen is zo goed als onmogelijk [tenzij je snachts/sochtends vroeg gamed].
Geen downloadlimiet whatever, downloaden, portscannen, hacken, pubfinden, etc kan allemaal zonder probs [GEEN controle op whatever, die admins zitten zelf de hele dag zelf ook warez te downen [op de al veel te beperkte bandbreedte van de klanten].

Als je adsl kan nemen DOE DAT!
Ik zit hier helaas vast aan deze baggerzooi totdat ADSL komt [in 2056] of ik ergens op kamers ga [nog 1 jaartje]

FF image van de situatie [screenie van 14:00 een doordeweekse middag @ 13:30] Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~meerv-m0/ping.png
Zo is het elke dag

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Vreemd, Cable4U in culemborg is dus wel aardig (volgens BrainDamage),maar in hattem is het zwaar kut (volgens -=!ME!=-).

Nou woon ik in Culemborg :), maar ik kan me niet voorstellen dat er zoveel verschil tussen zit...

Zijn er verder helemaal geen cable4u gebruikers hiero??

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

op irc hoor ik der wel is mensen over, tis cs kanaal en dan is ping belangrijk ik hoor mensen met cable4u altijd klagen dat ze van 6 tot 12 uur zavonds niet kunnen spelen omdat hun ping dan 200+ is

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 21:29 schreef philippi14 het volgende:
Vreemd, Cable4U in culemborg is dus wel aardig (volgens BrainDamage),maar in hattem is het zwaar kut (volgens -=!ME!=-).

Nou woon ik in Culemborg :), maar ik kan me niet voorstellen dat er zoveel verschil tussen zit...

Zijn er verder helemaal geen cable4u gebruikers hiero??
Als je naar traceroutes kijkt zie je dat ze in Culemborg een lijntje naar UTC1.ALTER.NET hebben en in Hattem naar ZWL1.ALTER.NET, daar zit hem dus het verscil. Vermoedelijk een andere bandbreedte naar de ISP

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
^^^kick^^^

Ik moet binnenkort de knoop doorhakken, ADSL of Kabel. Het lijkt erop dat het ADSL lite gaat worden. Denk je dat dit de juiste keuze is?

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

philippi14 schreef op 11 september 2002 @ 21:19:
^^^kick^^^

Ik moet binnenkort de knoop doorhakken, ADSL of Kabel. Het lijkt erop dat het ADSL lite gaat worden. Denk je dat dit de juiste keuze is?
ADSL dus, cable4u in Hattem is in ider geval enorm k*t :(

een willekeurige tracert naar een gameserver in duitsland midden op de dag geeft: Afbeeldingslocatie: http://www.cable4u.nl/~meerv-m0/kutverbinding.png
's Avonds is het NOG dramatischer, alle pings buiten het cable4u netwerk liggen boven de 1500 :( :( :(
Ach jah, nog een jaartje , dan op kamers en dan ben ik VERLOST van deze waanzin :/

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

idd mijn ervaringen er mee zijn enorm: k*t zit geen schot daaro in

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Ibbelz
philippi14 schreef op 11 september 2002 @ 21:19:
^^^kick^^^

ADSL lite heeft bij de meeste providers echt een gruwelijk lage downloadlimiet dus nee dat lijkt me niet zon goed ID eigenlijk.. Neem gewoon ADSL basic voor 50 pleuro per maand ofzo.. Kan je iets van 30gig p/m downen en ze hebben bij MXstream laatst ook de snelheden met 150% verhoogt :D

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Ik keek net ff op speedtest.nl, zag ik tot mijn verbasing dat Cable4U in de laatste metingen 60kbyte/s haalt... En ook de ping-test ziet er vrij aardig uit... Nu zijn er natuurlijk maar weinig test gedaan. Maar het is dan dus sneller dan ADSL basic, en €10 per maand goedkoper...

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:50

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zou gewoon voor ADSL gaan, ik denk dat je van dat Cablu4U spijt gaat krijgen...

Verwijderd

Denk dat je idd beter voor adsl kan gaan . Heb hier ook Cable4u en het is nou niet echt je van het . Valt nog wel eens regelmatig uit , download is tussen 19 en 23 vaak dramatisch laag ( ze zouden bij een abbo standaard dap oid moeten leveren , dan is het nog goed te doen ) , en dat kazaa verhaal klopt .

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 09 juni 2002 @ 12:52:
-10 pleuro's duurder
-downloadlimiet

+10 KB sneller
Zou zeker voor ADSL gaan, simpelweg omdat de snelheid en de ping constant zijn. Het Mxstream netwerk heeft een lage uitval. De download limiet van bijvoorbeeld Xs4all zijn geen probleem, dus dat is geen echt nadeel... Met Freesco kun je zo een mxstream verbinding opzetten... Een router of getweaked modem is veel handiger in te stellen. Dus het is die 10 pleuro meer dan waard :)

edit: Wanadoo en Zonnet hebben een FUP lite abonnement

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:07

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Ff trouwens btw: Als je een goede kabel ISP hebt gebruiken ze een pro actieve loadbalancind op hun netwerk. Bij Quicknet sinds Docsis kun je haast niet je week meer leegtrekken.. wordt allemaal geloadbalanced. Alleen als Quicknet te kort bandbreedte ingekocht heeft werkt het niet meer.. en dat gebeurt nog wel es :P Magoed, met ADSL zou dat probleem ook bestaan.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

*kickje*

ik woon ook in culemborg (dommelstraat) en ben ook niet echt tevrêe over cable4u (ligt er na een buitje al uit :( ). maar goed, binnenkort adsl @ bbned! :D

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

philippi14 schreef op 22 september 2002 @ 19:38:
Ik keek net ff op speedtest.nl, zag ik tot mijn verbasing dat Cable4U in de laatste metingen 60kbyte/s haalt... En ook de ping-test ziet er vrij aardig uit... Nu zijn er natuurlijk maar weinig test gedaan. Maar het is dan dus sneller dan ADSL basic, en €10 per maand goedkoper...
60 KB/Sec hala je alleen als bedrijf, en pings onder de 500 zie je alleen na 02:00 snachts :(
over half jaartje ben ik er godzijdank vanaf [1e kwartaal 2003 ADSL hier]

Kazaa werkt hier nog wel in Hattem @ cable4u.. Helaas, want de verbinding is echt zwaaaar triest :(

\o/

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Hmmm. Ik heb toch cable4u besteld.. Heb namelijk gehoord dat ze bandbreedte uitgaan bereiden. En het is voornamelijk voor mijn broertje die veel chat.. Grote files downloaden doe ik gewoon op de TU/e... En het scheelt toch al 10 euro p.m. met ADSL basis...

• Ibbelz
philippi14 schreef op 28 september 2002 @ 14:00:
Hmmm. Ik heb toch cable4u besteld.. Heb namelijk gehoord dat ze bandbreedte uitgaan bereiden. En het is voornamelijk voor mijn broertje die veel chat.. Grote files downloaden doe ik gewoon op de TU/e... En het scheelt toch al 10 euro p.m. met ADSL basis...
Nou of dat nou zon goed ID was, ik zie veel mensen die nu gewoon overstappen van cable4u naar ADSL,. sommige mensen die zitten soms gewoon met 2kb/sec te downen ofzo.. schiet niet op..

O en over dat breedband uitbeid verhaal die heb ik vaker gehoord en volgens mij is het niets beter geworden ..
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 00:12:
Denk dat je idd beter voor adsl kan gaan . Heb hier ook Cable4u en het is nou niet echt je van het . Valt nog wel eens regelmatig uit , download is tussen 19 en 23 vaak dramatisch laag ( ze zouden bij een abbo standaard dap oid moeten leveren , dan is het nog goed te doen ) , en dat kazaa verhaal klopt .
Heej hoi :D jij ging toch ook ADSL nemen :?

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

philippi14 schreef op 28 september 2002 @ 14:00:
Heb namelijk gehoord dat ze bandbreedte uitgaan bereiden.
Dat zeggen ze hier ook al sinds ze zijn begonnen en de bandbreedte lijkt alleen maar kleiner geworden te zijn. Het gaat echt met de dag trager :(
Vroeger haalde ik nog wel eens 15KB/Sec savonds, tegenwoordig ben ik al erg blij als ik 5 KB/Sec gemiddeld haal.

\o/

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

ik ben wel tevreden met m'n cable4u abbo, downloaden gaat met 30k gemiddeld.
EN de kazaa verbinding is zo traag als de traagste schakel, stel dat je het wegdownload bij iemand met 56k....

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

GeBas schreef op 29 september 2002 @ 17:22:
EN de kazaa verbinding is zo traag als de traagste schakel, stel dat je het wegdownload bij iemand met 56k....
Hier in Hattem gaat het na 17:00 met 3 KB/Sec.. Alleen snachts haal je die 30 KB/Sec :(

\o/

Verwijderd

Heej hoi :D jij ging toch ook ADSL nemen :?
Is wel de bedoeling ja , zo gauw als er een leuke aanbieding is .
GeBas schreef op 29 september 2002 @ 17:22:
Dat klopt , maar zoek maar eens een bestand op die 10+ users heeft , zelfs dan kom je nog niet boven de 5k uit . Althans hier niet , en hoor er meer klachten over van mensen uit Culemborg

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

-=!ME!=- schreef op 30 september 2002 @ 00:01:
[...]

Hier in Hattem gaat het na 17:00 met 3 KB/Sec.. Alleen snachts haal je die 30 KB/Sec :(
Daar heb ik echt geen last van hoor!
Mischien is je kabel modem rot?

Of iets anders in de hardware, rotte kabel?

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb mijn cable4u account na een jaar opgezegd. (Culemborg)

Nu deel ik, met een vriend van mij, een cistron ADSL maxx.

Bij cable4u kon ik niet eens Unreal TOurnament online spelen (teveel lag)
Nu kunnen we met 3 man downloaden en tegelijk met drie man UT op een server spelen.

Cable4u vind ik slecht. Doe mij maar ADSL.= (BBNED)

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

GeBas schreef op 05 oktober 2002 @ 15:16:
[...]
Daar heb ik echt geen last van hoor!
Mischien is je kabel modem rot?
Of iets anders in de hardware, rotte kabel?
Midden in de nacht [03:00] haal ik wel goede resultaten, dus tis niet me modem/hardware.

In welke IP Range zit je en welke straat isdat¿
Ping nu eens tweakers.net en pleur het resultaat hier neer ;)

\o/

Pagina: 1