[laptop] zuiniger met meer RAM

Pagina: 1
Acties:

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15
Nu mijn laptopje van 64 naar 160 MB is gegaan draait windows een stuk sneller, vooral minder diskswaps. zou nu ook de batterij langer meegaan?, de harddisk hoeft minder te werken lijkt me, dus dat bespaart stroom. Of is dit wishful thinking... :P
zijn er mensen die dit zelf ervaren hebben ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 17:23

AxzZzeL

maakt oogsnoep

De HDD is minder actief maar je RAM laad dus meer en dat kost ook wat energie. Zelf denk ik dat je misshcien wel iets bespaart maar niet heel veel :)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

ik denk dat de hd nu een stuk minder intensief gebruikt word en dat scheeld stroom

Verwijderd

Is het niet zo dat je HD z'n rondjes toch wel draait, of je hem nu intentief gebruikt of niet? Het verplaten van de koppen kost een minimaal energie verbruik. Ik denk dus dat het weinig zal uitmaken.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je moet (indien mogelijk) zo weinig mogelijk je harddisk gebruiken zodat-ie de kans krijgt om uitgezet te worden. Ga bijv. geen Word gebruiken als je alleen een stukje wil typen, maar gebruik Wordpad en bewaar je data op een CompactFlash kaartje. Sinds ik dat doe kan ik zo'n 3,5 uur op de accu werken terwijl hij daarvoor niet meer verder kwam dan zo'n 2-2,5 uur.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15
kun je dat swappen dan niet voorkomen door de swapfile uit te schakelen (in win2k)? maar dan liefst alleen als hij op de batterij draait ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Pagina: 1