Toon posts:

garantie bij overclocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zon twee weken geleden mijn PoV GeForce 4 ti4200 binnengekregen. Daarna heb ik hem meteen overclocked (core@270 mem@500). Net wou ik GTA3 spelen en kreeg ik allerlei rare textures. Dus ik start de PC opnieuw op en het word alleen maar erger. Na nog een keer opnieuw opstarten kan ik windows nieteens meer opstarten, omdat je gewoon door alle strepen niks meer kan zien.

Ik vind t raar, omdat ik m niet echt hoog overclocked heb, maar kunnen ze bij de winkel zien dat ik m overclocked heb en krijg ik nog garantie?

Verwijderd

Clock hem lager...

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
heb je hem al terug geklokt :?
en als er iets verbrand is kunnen ze het wel vermoeden, maar niet zeker weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom niet in windows, maar kan ik m ook via de Bios terugclocken?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Rare texels enzo is een teken van te hoog geclockte kaarten. Laat de kaart even goed afkoelen. En probeer dan in windows te komen en z.s.m. de setting terug te zetten.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Nee, In de BIOS kun je je GPU niet terugclocken.

In veilige modus windows opstarten wil trouwens wel hoor.
Installeer windows anders ff opnieuw en clock hem terug.

Had je maar een Gainward GS moeten halen B-)
Quote uit de handleiding :
If you purchased a 'Golden Sample, version of your Gainward adapter, you will find a second button, which will allow you to set the board to 'Enhanced Settings,. These settings are much higher, and they are QUARANTEED TO WORK IN ANY SYSTEM WITH ANY 'GOLDEN SAMPLE, DISPLAY ADAPTER FROM GAINWARD!
Kortom. Geheugen van 444 Mhz overclocken naar 520 Mhz MET behoud van garantie 8-)

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
overclocken via windows, bijv.met POWERSTRIP of ander progje van je videokaart zelf is niet te zien aan de buiten kant, het is software matig. En een beetje videokaart kan wel overclocked worden, al dan niet ver of niet al te ver..

en dan dat i rare textures geeft, dat kan heel goed komen door de warmte, is je kast niet warm (te) van binnen? anders ff wat koelers erin gooien :) succes

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59
De meeste programma's (power strip, NVmax) zetten de defaults terug als windows niet goed is afgesloten.
Laat je systeem dus goed afkoelen en ga dan gewoon naar windows en wacht.
Als dat niet werkt kan je nog twee dingen doen:

• houdt Shift+C ingedrukt terwijl windows start
• start in veilige modus op

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn kast (Chieftec) nu openstaan. Maar ik krijg in t begin nu helemaal geen beeld meer, en pas na een tijdje zie ik die strepen weer door t scherm :( . Ik zie trouwens op de kaart zelf geen tekenen van doorbranden ofzo

• internetinfo
geen beeld meer?

reset je BIOS eens of prob er een ander kaartje in (videoplank)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu mijn GeForce 2 erin zitten en die werkt perfect. Maar waarom zou ik mijn Bios moeten resetten :?

• internetinfo
Op zaterdag 08 juni 2002 12:21 schreef bloempot het volgende:
ik heb nu mijn GeForce 2 erin zitten en die werkt perfect. Maar waarom zou ik mijn Bios moeten resetten :?
Wel je zegt zelf dat je helemaal geen beeld krijgt en na een tijd allemaal strepen.
Ik neem dus aan dat hij niet post?
Misschien doet een clear CMOS wonderen.

Ehhh, je hebt net een gf2 erin gezet en dan doet ie het wel?
Dan is die ander brak.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 12:27 schreef internetinfo het volgende:

Dan is die ander brak.
Dat dacht ik al :)

• XthinkZ
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ga in veiligheidsmodus, en gooi de kaart weg in apparaatbeheer. Als je dan opnieuw opstart, dan zal hij als het goed is opnieuw de kaart instaleren, met de standaard instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
ik vind t wel raar, aangezien ik al 2 weken met dezelfde kaart aant gamen ben en ik nog nooit problemen heb gehad

• XthinkZ
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Artfacts krijg je als je de kaart te heet wordt als gevolg van overklokken of de snelheid gewoon niet meer trekt.
Dat kan soms een heel tijd goed gaan, en dan opeens niet meer.

Wel is het dus duidelijk dat het door het overklokken komt.
Dus als je nog wat aan je kaart wilt doen, dan moet je hem gewoon terugklokken.

Mocht dat niet meer lukken, dan heb je hem gewoon naar de klote geholpen.

Dus als je echt wilt weten of hij het nog doet, kun je hem bijvoorbeeld:

1. veiligheidsmodus ingaan en kaart verwijderen.
2. in een ander systeem plaatsen, en instaleren dan weet je of hij het nog doet.
3. Windows opnieuw instaleren zodat de overklok instellingen weg zijn.

Niet zeuren dus.

Doen!

Overigens is het een ander verhaal als je hem in de bios van de kaart hebt overgeklokt. Dan zou je hem via een pci kaartje die AGP moeten terugklokken...

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Wat ik in zo'n geval zou doen is het programma dat je kaart overklokt onder DOS hernoemen (moet je natuurlijk geen NTFS hebben). Bij bijvoorbeeld PowerStrip is het hoofdbestand PSTRIP.EXE. Onder DOS (mbv. een opstartdiskette) naar de directory van PowerStrip gaan en dan 'ren PSTRIP.EXE PSTRIP.OLD' of zoiets...Dan kan ie in ieder geval niet meer opstarten tijdens het starten van Windows.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem net flink laten afkoelen en daarna deed ie het weer, maar wel met die strepen. Ik heb m toen met PowerStrip teruggeclocked, maar daarna bleven die strepen nog steeds. Moet ik m soms nu weer een tijdje laten afkoelen of is de kaart gewoon dood :?

Verwijderd

Denk dat die dan bijna dood is :P

Verwijderd

laat ff een half uurtje afkoelen en start opnieuw op

Verwijderd

precies de reden dat ik geen "B-merk" Hardware koop. Als je niet gaat OC'en is zo'n "B-merk" prima maar als je het een en ander wil opfokken dan kan je toch beter een "A-merk" gebruiken.

Net ff wat betere onderdelen. ;)

Vind het wel klote voor je. :'(
Succes met je garantie.

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 11:57 schreef RolfLobker het volgende:
Nee, In de BIOS kun je je GPU niet terugclocken.

In veilige modus windows opstarten wil trouwens wel hoor.
Installeer windows anders ff opnieuw en clock hem terug.

Had je maar een Gainward GS moeten halen B-)
Quote uit de handleiding :
[..]

Kortom. Geheugen van 444 Mhz overclocken naar 520 Mhz MET behoud van garantie 8-)
Niet alleen Gainward geeft garantie ook Leadtek :P :P

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:39

MaDLiVe

.-Observer-.

Misschien had de gebruiker eerst ff wat info kunnen opdoen voordat ie ging oc'en :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
sorry vind dit nog al n00big het staat er meestal duidelijk in de handleiding, of eventueel het programma waarmee je hem overklokt, je hebt dus meteen overgeklokt, dus ook geen extra cooling erop gegooit? n00b

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:16
zien ze niet, maar merken ze soms wel...heel vaag allemaal, maar in principe is er geen garantie na overclocken

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 22:19
Op zaterdag 08 juni 2002 13:39 schreef jhaag het volgende:

[..]

Niet alleen Gainward geeft garantie ook Leadtek :P :P
Ja geeft Leadtek ook garantie als je m overgeclocked heb :)
das mooi, ik heb nu net te weinig geld maar nog 1 salaris en dan komt er waarschijnlijk een Leadtek Ti4400 hier in de compu >:)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

daarom hoef ik ook geen b-merk, ik wil gewoon iets goeds in mijn pc hebben (nofi, voor de b-merk gebruikers) daarom wacht ik nog wel ff op de leadtek.... kan je tenminste ook goed overclocken :7

niks

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
och och och, mensen, hebben jullie nog geen leadtek? ik heb hier mn leadtek gf4ti4400 >:) >:) super kaartje :D is wel wat anders dan gf2mx... :7

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 19:32
Wacht ff, begrijp ik het nou goed? Als je een leadtek geforce 4 ti 4200 overclockt en hem daarna naar de klote helpt omdattie doorbrand ofzow, hebbie nog gewoon garantie? Dan krijg je een nieuwe als zij hem niet meer kunnen fixen? Flex :7

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik snap het nut hiervan niet. Je koopt een kaart en het eerste wat je doet is overklokken.

Persoonlijk zou ik eerst kijken of de fabrieksinstellingen normaal werken zodat je iig weet dat je geen DOA hebt oid. Ten tweede begin je pas aan overklokken te denken als je de extra performance nodig hebt, niet voor de kick van het overklokken en zeker niet met hardware die pas in 2073 volledig ondersteunt/nodig is.

Verwijderd

Ik snap het nut hiervan niet. Je koopt een kaart en het eerste wat je doet is overklokken.

Persoonlijk zou ik eerst kijken of de fabrieksinstellingen normaal werken zodat je iig weet dat je geen DOA hebt oid. Ten tweede begin je pas aan overklokken te denken als je de extra performance nodig hebt, niet voor de kick van het overklokken en zeker niet met hardware die pas in 2073 volledig ondersteunt/nodig is.
idd, ik indien mogelijk of het hardware goed werkt op standaardinstellingen. Indien goed, dan overweeg ik om te overklokkentest te doen. Met de test results beslis ik of ik de boel overklokt of niet. Mijn Thunderbird kan max 20 procent overgeklokt worden, maar dat is de moeite niet. Een Celeron die zich 50 procent laat overklokken wilt ik absoluut overgeklokt laten draaien.

Agressief overklokken is nooit goed. Als het perfect werkt, dan klok je 1 stap verder. Als de boel instabiel wordt of andere tekenen van onstabieliteit toont, terugklokken. Wat mag je nooit doen? In een review lezen dat iemand supergoed overklokt, snel dat stuk hardware halen in de winkel. Direct overklokken met de instellingen van de superoverklokker, je zal gegarandeerd problemen krijgen.

Met de garantie kan je veel wijsmaken, zolang je beschaaft overklokt. Er mogen geen sporen van overklokken te zien. Geen roet, verbrand kunststof, doorgebrande IC's, soldeerresten, zilververf op je athlon, gebarste onderdelen, ontplofte elco's,...

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:10

Pubbert

random gestoord

reinstall windows zou ik zeggen.. en gebruik dat Progje wat Gainward erbij levert.. dan kunnen ze je nix maken!

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op zondag 09 juni 2002 12:00 schreef Gwain het volgende:
reinstall windows zou ik zeggen.. en gebruik dat Progje wat Gainward erbij levert.. dan kunnen ze je nix maken!
En hij heeft geen gainward... goed le-zen...

En ik denk ook dat je kaart dood is hoor! Maar ik vindt het wel vaag een heleboel andere mensen hebben hem op 275/550 heel prima draaien! En iemand heeft hem zelfs op mem@600mhz staan en die kan gewoon 3d mark runnen. Zit je toevallig met je pc in de sauna ofzo :?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

weet iemand of het ook door overclocken kan komen dat je als je heel snel heen en weer draait in een spel je dan streepjes ziet? (nee, vsync enzo helpt niet)

• unfor
  • Laatst online: 23-05 18:21
uhh je kan toch gewoon ctrl ingedrukt houden tijdens het laden van windows? dan reset ie zijn o/c zooi.
Pagina: 1