Ik snap het nut hiervan niet. Je koopt een kaart en het eerste wat je doet is overklokken.
Persoonlijk zou ik eerst kijken of de fabrieksinstellingen normaal werken zodat je iig weet dat je geen DOA hebt oid. Ten tweede begin je pas aan overklokken te denken als je de extra performance nodig hebt, niet voor de kick van het overklokken en zeker niet met hardware die pas in 2073 volledig ondersteunt/nodig is.
idd, ik indien mogelijk of het hardware goed werkt op standaardinstellingen. Indien goed, dan overweeg ik om te overklokkentest te doen. Met de test results beslis ik of ik de boel overklokt of niet. Mijn Thunderbird kan max 20 procent overgeklokt worden, maar dat is de moeite niet. Een Celeron die zich 50 procent laat overklokken wilt ik absoluut overgeklokt laten draaien.
Agressief overklokken is nooit goed. Als het perfect werkt, dan klok je 1 stap verder. Als de boel instabiel wordt of andere tekenen van onstabieliteit toont, terugklokken. Wat mag je nooit doen? In een review lezen dat iemand supergoed overklokt, snel dat stuk hardware halen in de winkel. Direct overklokken met de instellingen van de superoverklokker, je zal gegarandeerd problemen krijgen.
Met de garantie kan je veel wijsmaken, zolang je beschaaft overklokt. Er mogen geen sporen van overklokken te zien. Geen roet, verbrand kunststof, doorgebrande IC's, soldeerresten, zilververf op je athlon, gebarste onderdelen, ontplofte elco's,...