PPro, nieuwe maxtor, win2k en de problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-07 05:29

winnie

de poes...

Topicstarter
Om gestoord van te worden:
Ik heb:
een PPro@233 (OC'ed), 256kb L2 cache,
chaintech 6ITM mobo.
192MB RAM,
een 1.6GB bootdisc (C:) (piomode4, Maxtor 81630 A4), te noemen maxtor_klein,
een Abit Hotrod 66 controller (driver versie 1.25?) met daaraan
een maxtor 20GB apps en data disc (maxtor 5 2049U4), te noemen maxtor_groot.
Dit alles draaiend onder windows 2000 (nog geen SP's geïnstalleerd). (verder nog een voodoo3 kaart, een AWE32 SB, een realtek netwerkkaart, een cd-rom en een brander).
De maxtor_groot is gepartioneerd in 4 partities: resp 2(NTFS), 3(NTFS), 5(NTFS) en 10GB (FAT32). Als ik probeer op de 2GB partitie iets te instaleren, loopt de pc vast. ALs ik naar de 5GB partitie iets copieer, gaat het soms wel, soms niet goed. Als ik de 10GB partitie wil benaderen gaat het bijna altijd fout.
Als ik SP1 wil instaleren, loopt dat fout (pc loopt vast) als hij de configuratie aan het inspecteren is (volgens mij op het moment dat hij een partitie van de maxtor_groot probeert te benaderen).
De C:-drive doet het verder zonder problemen. En ik heb de cd-speler en brander als d: en e: gezet, de maxtor_groot bezet de F:, G:, H: en I: drive.
Onder Dos scandisk gedraaid, niets te vinden. De 10GB partitie is leeg en fris geformateerd.
Het overclocken van de PPro is trouwens iets wat met win98 (verder andere config) goed gaat. Het heeft ook geen invloed op de pci bus.
Rara hoe kan dit.
Mijn vragen:
Is er iets bekend over problemen tussen de hotrod 66 en windows2k?
Is er iets bekend over problemen tussen de hotrod 66 en PPro icm chaintech 6ITM?
Is er iets bekend over problemen tussen de maxtor 5 2049U4 en windows2k?
Waar duiden deze problemen op? Iemand enig idee?

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-07 05:29

winnie

de poes...

Topicstarter
Gooi maar dicht, slecht gezocht.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:23

LopeZ

Too much is never enough