Toon posts:

Minimale afstand tussen condensator en heat pipe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn HCC-001 van Coolermaster met heat-pipe op mijn moederbord KR7A-133R plaats.

Dan zit er tussen de heat-pipe en een condensator zo weinig ruimte, je kunt er net een dun papiertje tussen door halen, is dit erg?

Wat moet de minimale afstand zijn tussen een condensator en een warme heatsink?

Ik heb de condensator al iets om gebogen, aan de heat-pipe durf ik niet te buigen, bang dat hij knikt.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
nee, cndensator is afgeschermd dus maakt het niets uit. En ook al stond er spaaning maakt het niets uit omdat dze spanning nergens heen kan....

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 09:29 schreef elgringo het volgende:
nee, cndensator is afgeschermd dus maakt het niets uit. En ook al stond er spaaning maakt het niets uit omdat dze spanning nergens heen kan....
Dat klopt, maar ik dacht meer aan, dat doordat de heat-pipe gloeiend heet wordt, de condensator verbrand. Maar ik weet niet of dat zo is?

Verwijderd

kan je ook ff je temps posten.. ik ben benieuwd of dze cooler echt zo super koelt..

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 12:08 schreef johndope het volgende:
kan je ook ff je temps posten.. ik ben benieuwd of dze cooler echt zo super koelt..
Ik heb ook een HHC-001

AThlon XP 1800+

Idle: 48
Stressed: 51 ofzo

Kast dicht en zonder casefan's

Verwijderd

Een elco mag zo'n 85 graden worden, een keramische kan volgens mij nog meer hebben.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:22
et omhulsel van een condensator is een laagje metaal (welke?) met een dikke laag coating eroverheen, weet iemand of die coating hitte bestendig is,
denk eigenlijk van wel want die condensatoren staan altijd dicht bij de socket dus daar zullen de mobo fabrikanten wel aan gedacht hebben

dot.blaat

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog naar funprice gebeld, daar heb ik mijn cooler gekocht.

Daar zeiden ze, dat de heat-pipe niet tegen de condensator mag drukken, want dan breekt hij af naar verloop van tijd.

Wel mag hij de condensator raken, dat deden ze zelf ook wel eens. Maar het is nog beter als je er net een papiertje tussen door kan halen.

Ik heb de condensators iets gebogen, nu zit er 1 mm ruimte tussen. Dus ik ga het gewoon proberen.

Als iemand ervaring heeft, met condensators, die verbrandt zijn door een te warme cooler, dan hoor ik dat nog graag.

Verwijderd

Een elco mag zo'n 85 graden worden, een keramische kan volgens mij nog meer hebben.
Theoretisch toch. In satelliet ontvangers met elco's die 125°C en hoger verdragen, gaan in praktijk regelmatig kapot door hitte met als gevolg dat ze lekken. Hoe lager de temperatuur hoe beter.

Je moet de heatpipe uit de buurt van de elco houden, de heatpipe moet nooit de elco raken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 23:28 schreef algabra het volgende:

[..]

Theoretisch toch. In satelliet ontvangers met elco's die 125°C en hoger verdragen, gaan in praktijk regelmatig kapot door hitte met als gevolg dat ze lekken. Hoe lager de temperatuur hoe beter.

Je moet de heatpipe uit de buurt van de elco houden, de heatpipe moet nooit de elco raken.
ehuh, ik heb zelf ook sterk het gevoel dat het niet slim is, tja, wat zal ik nu doen?

Verwijderd

Gewoon erop zetten, die heatpipe wordt zeker geen 60 graden of zo hoor... Die condensators kunnen dat gewoon houden...

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:30
Zolang het geen dikke elco is kan het geen probleem opleveren.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die heatpipe word niet zo heel heet hoor als je je proc. koelt met een goede fan...
Pagina: 1