[CM] Stroboscoop op 12V?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik kwam bij conrad deze lamp tegen:

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/582/G1/582131G1.JPG

Productinformatie

Gewoon in de fitting (E27) schroeven! In deze flitser wordt een xenon flitsbuis gebruikt. Deze produceert 60 - 80 flitsen per minuut. De flits is zichtbaar tot 3 km. De vermogensopname is ca. 1 W. Te gebruiken voor signalen, waarschuwingen, discotheken, etalages enz. Door het zeer geringe gewicht ook geschikt voor lichtsnoeren. Afm. (Æxl) 54 x 95 mm · Aansluiting 230 V~.

Hij moet dus op 230V maar weet iemand een mogelijk heid om hem op mn 12V baybus te doen? is dit uberhaupt mogelijk?

Verwijderd

met een 12v knipperlicht relais uit een auto gewoon een lampje aansturen (ledz kan ook :) ) ?

• Perphide
Op zaterdag 08 juni 2002 07:44 schreef TweakMaster het volgende:
met een 12v knipperlicht relais uit een auto gewoon een lampje aansturen (ledz kan ook :) ) ?
Euhm heb je daar een foto van, en wat is een relais?

Kheb geen verstand van lampen :)

Verwijderd

je weet tog hoe een knipperlicht werkt (van een auto).
op 1 kant van het relais zet je 12Volt en aan de andere kan komt er een 12Volt spanning uit die telkes in en uitschakelt met ongeveer 1 Hz (1Schakeling per seconde = 60 flitsen per sec.)

Op dit relais kan je bv overal in je kast ledjes makn die allemaal tegelijk aan en uit knipperen..snappie

Ik geef btw na deze geen antwoord meer want dan ben ik werken :p

• Perphide
Op zaterdag 08 juni 2002 07:49 schreef TweakMaster het volgende:
1 Hz (1Schakeling per seconde = 60 flitsen per sec.)
60 p/s? je bedoeld denk ik p/m? want 60 p/s dan kan je net zo goed en normale lamp erin doen :)

Verwijderd

ik begrijp niet echt wat je moet die lamp zou willen aanvangen binnen een PC ...

Ik heb een stroboscoop die gewoon direct op 12V werkt(1 flits per seconden denk ik)

Die kan je kopen (samen met nog allerhande toffe speeltjes) in een AUTO-TUNING-zaak ;)

die hebben heel kleine stroboscopen in alle vormen EN kleuren op 12V

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:18
Ik snap niet waarom je er een knipperrelais in moet zetten hoor, voor dat knipperen zorgt die lamp hoor, je sluit hem ook niet op een 'knipperende' lampenfitting aan. Nee, een gewoon relais met een schakelaartje voldoet prima.

Neem anders ff contact op met mij, silent, ik heb nog wel een paar relais liggen hierzo, kun je er wel eentje gebruiken, en ik kan je dan ook wel helpen met het installeren...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 07:39 schreef SilentSniper het volgende:
Ik kwam bij conrad deze lamp tegen:

[afbeelding]

Productinformatie

Gewoon in de fitting (E27) schroeven! In deze flitser wordt een xenon flitsbuis gebruikt. Deze produceert 60 - 80 flitsen per minuut. De flits is zichtbaar tot 3 km. De vermogensopname is ca. 1 W. Te gebruiken voor signalen, waarschuwingen, discotheken, etalages enz. Door het zeer geringe gewicht ook geschikt voor lichtsnoeren. Afm. (Æxl) 54 x 95 mm · Aansluiting 230 V~.

Hij moet dus op 230V maar weet iemand een mogelijk heid om hem op mn 12V baybus te doen? is dit uberhaupt mogelijk?
uhh ja hang hem op je inverter van je ccfl dan flits ie wel maar wel erg langzaam

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

Felyrion

goodgoan!

ze hebben bij de conrad ook gewoon strobotjes die op 12v lopen hoor, heb dr zelf ook 1 in mn kast hangen, ziet er wel cool uit *D

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 13:29 schreef Falcon het volgende:
ze hebben bij de conrad ook gewoon strobotjes die op 12v lopen hoor, heb dr zelf ook 1 in mn kast hangen, ziet er wel cool uit *D
flitst alleen niet echt snel

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:07

iMars

Full time prutser

Als ie bij 230V 1 Watt is, is ie bij 12 minstens 20 Watt :9

Koop hier mijn P1 reader :)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

bij halfords heb je regelbare, dubbele stroboscoopjes, van tepper bv...

zijn eigenlijk om in je lampen te bouwen, maar dat werkt wel op 12V...(geloof E20,- per set oid)

dit krijg je met gene ene mogelijk op 12V als je onder de E15 wilt blijven...

Electronics development

• Perphide
Op zaterdag 08 juni 2002 21:18 schreef 3lmowww het volgende:
bij halfords heb je regelbare, dubbele stroboscoopjes, van tepper bv...

zijn eigenlijk om in je lampen te bouwen, maar dat werkt wel op 12V...(geloof E20,- per set oid)

dit krijg je met gene ene mogelijk op 12V als je onder de E15 wilt blijven...
Jawel conrad heeft (kheb ze eindelijk gevonden - Falcon gedaan) voor 10euro 12V stroboscopen kant en klaar!
Pagina: 1