Toon posts:

[XP Pro] Netwerk printer niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een internetaansluiting van @home. Ook heb ik twee pc's, en die hebben allebij een appart IP adres van @home. De kabelmodem heb ik aan een hub hangen, de 2 pc's ook.
Pc1 = laptop, WinMe
Pc2 = mijne :) , winxp Pro

De printer (hp690c) zit aan Pc1 vast. Nu wil ik met pc2 ook op pc 1 kunnen printen. Het probleem is alleen dat ik die printer helemaal niet kan vinden. ik zelf pc2 helemaal niet vinden. Ik heb wel eens gehoord dat @home een beveiligings optie heeft, en dat ik dan een gateway of zo zou moeten opegeven (in een batch file), maar is er geen andere oplossing?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
zit je wel in hetzelfde domein en staat bestands- en printerdeling aan?????

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 09:30 schreef larsemenneke het volgende:
zit je wel in hetzelfde domein en staat bestands- en printerdeling aan?????
ja, allebij in @home domein, en de bestands- en printerdeling staat aan jah....

Verwijderd

is de printer gedeeld? :)

edit: sorry, zag dat je de hele comp niet zag pas later...

snel gereageerd

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 11:51 schreef basbasbas het volgende:
is de printer gedeeld? :)

edit: sorry, zag dat je de hele comp niet zag pas later...

snel gereageerd
hahahahaha, ja, die ook....

Verwijderd

ik heb bijv. adsl van xs4all en ik zie ook geen andere computers, dus dat zal bij jou ook wel zo zijn. Je moet jouw situatie dus ook niet zien als een thuisnetwerk, lijkt me. Dat kan je natuurlijk wel opzetten, dat je de verbinding via de ene computer laat gaan, ipv direct een ip van @home, maar met alle ongemakken vandien...

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Delen zal niet gaan denk ik omdat je met die speciale ip's zit, een andere oplossing is nog een extra netwerk te trekken tussen de pc'tjes met 2 extra netwerkkaarten en een cross-cable

Je kunt elkaar nu niet zien, dus printen zal ook niet lukken, die @home ip's kun je niet vergelijken met een normaal thuisnetwerk

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 11:56 schreef basbasbas het volgende:
ik heb bijv. adsl van xs4all en ik zie ook geen andere computers, dus dat zal bij jou ook wel zo zijn. Je moet jouw situatie dus ook niet zien als een thuisnetwerk, lijkt me. Dat kan je natuurlijk wel opzetten, dat je de verbinding via de ene computer laat gaan, ipv direct een ip van @home, maar met alle ongemakken vandien...
das het probleem ook. Ik had eerst een crosslink verbinding, maar dan moest mijn computer de hele dag aanstaan. Opzich is dat niet erg, maar ik moet soms rebooten of zo... en daarom heb ik dus die hub genomen..

Verwijderd

het is het een of het ander :)

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Guest account aanzetten, moest ik ook doen bij een Win2k computer hier in huis.

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 11:57 schreef Xenon het volgende:
Delen zal niet gaan denk ik omdat je met die speciale ip's zit, een andere oplossing is nog een extra netwerk te trekken tussen de pc'tjes met 2 extra netwerkkaarten en een cross-cable

Je kunt elkaar nu niet zien, dus printen zal ook niet lukken, die @home ip's kun je niet vergelijken met een normaal thuisnetwerk
words lastig, die ene pc is een laptop.. dus 2 Nic's gaat moeilijk... en mijn pci sloten zijn ook allemaal op :(
is er geen andere manier om dat te doen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 11:59 schreef _Mo_ het volgende:
Guest account aanzetten, moest ik ook doen bij een Win2k computer hier in huis.
Guest account aanzetten? hehehehehe en waarom dan wel?

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Op zaterdag 08 juni 2002 11:59 schreef kariem112 het volgende:

[..]

words lastig, die ene pc is een laptop.. dus 2 Nic's gaat moeilijk... en mijn pci sloten zijn ook allemaal op :(
is er geen andere manier om dat te doen?
Er is zeker een andere manier om dit te toen, tussen de modem en de hub een router zetten, kun je de pc's allebei zien en dit is ook een stuk veiliger, omdat nu de buurman misschien wel op dezelfde gateway zit als de pc met printer van jou en dan kan hij dus wel printen op jouw printer. Het is bespaart je ook nog eens de kosten van een extra ip-adres omdat het dan allemaal via 1 ip-adres kan.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Pagina: 1