Philips tegenwoordig goed drivers voor geluidskrt?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 00:26

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik heb nu een XFire 1024, maar die is brak aan het worden, dus ben ik opzoek naar een game kaart in hart en nieren. Mn oog viel op de Seismic Edge van Philips, niet zo duur en het kan een hoop. Maar ik las enge dingen over de begin drivers en zie op de philips staat behoorlijk oude drivers staan.

Zijn dit goed werkende of is dit een soort 2e terratec? Goede kaarten maar drama drivers?

De optische out zal ik dan wel moeten missen, maar ik zie geen kaart in dezelfde prijsklasse die dat wel heb, dat wordt dus CD branden en dan via de optische out van de stereo MD's opnemen, niet echt een probleem aangezien ik die audio toch vaak op CD wil hebben en op MD.

Maar is het een leuk kaartje voor de monserlijke prijs van 47 euro's? Of kan ik beter ff ergens anders op wachten/door sparen en wat anders kopen?

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Zelf heb nooit problemen gehad met m'n drivers. Ik heb na lang gewacht te moeten hebben de kaart direct gekocht toen deze in NL uit kwam (de enigste hardware waar ik direct bovenop gesprongen ben) en ik heb geen seconde spijt gehad. Vooral met muziek en DVD's is het geluid echt bijzonder goed. Ik kan me hier nog steeds over verbazen en van genieten. Via 3dsoundsurge (of zo iets) kun je ook vaak geupdate of gemodificeerde drivers voor Philips kaartjes vinden. Ik kan de kaart echt van harte aanraden, maar anderen die tevreden zijn met een ander merk zullen waarschijnlijk van hun merk hetzelfde zeggen.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik wil iig niet net als bij terratec 2 jaar moeten horen dat ze ergens mee bezig zijn, maar dat er geen nieuwe drivers komen, en als ze dan opeens driver voor XP moeten maken blijkt het probleem ineens gefixed, ook voor 98. Daar baal ik zo vreselijk van.

Het enige wat ik nu nog wil weten is of het A3D goed werkt met CS en andere half-life mods

Ow, en is de software een must have? of is het 3x niks en kan ik mezelf beter 30 euro besparen en een OEm pakketje nemen?

Breek je nek voorzichtig

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 17:46
ik zou nog eerder gaan voor de trust van 47 euro (opticalin/out) dan voor een philips, imho.

zie mijn post over geluidskaarten

Verwijderd

Zoals ik al eerder zei ben ik van het begin af aan al tevreden geweest over de drivers (eerst win98se en nu 2000). Ik denk dat er inmiddels zeker goede drivers zijn. Wat betreft de software gebruik ik alleen Power DVD (volledige versie en geen trial of zo!). De rest vond ik persoonlijk niet interessant (muziek spelertje, muziek maak programma e.d.).

Het enige probleem wat ik heb gehad was dat de geluidschip bij mijn PII 350 wel aardig wat van de processorsnelheid vroeg. Bij mijn huidige systeem heb ik hier nooit meer wat van gemerkt. Zelf zou ik de kaart zo weer kopen als het gaat over een 800mhz of meer systeem.

Lees anders deze review eens, dan heb je meteen een goed adres voor geupdate drivers: http://www.3dsoundsurge.com/reviews/AcousticEdge/AcousticEdge.html

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:51
ik heb die seismic ook pas gekocht en met de drivers van 3dsoundsurge is er helemaal niets mis mee. werkt perfect, nooit problemen en geen gekraak. ook erg weinig last van ruis. doen!

btw ik heb de oem, dus wwet niet wat er bij de retail extra zit, maar dat boeit me ook niet. ik koop liever wat ik wil dan extra betalen voor onzin erbij.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 08 juni 2002 07:25 schreef The_PyroPath het volgende:
Het enige wat ik nu nog wil weten is of het A3D goed werkt met CS en andere half-life mods
A3D 1.0 (only in Windows 9x/ME not Windows 2000)
http://www.3dsoundsurge.com/reviews/AcousticEdge/AcousticEdge-p2.html

Dus alleen A3D sound met Win9x...

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Naja ik gebruik voor CS toch 98SE dus das geen probleem op zich, maar klinkt het goed?

Breek je nek voorzichtig

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
OW kan er iemand mij vertellen of er erg veel verschil zit tussen het OEM en retail pakket, of zit er echt helemaal nix bij het OEM pakket? Bij mn ATi kaart zaten namelijk wel de zelfde zaken maar alleen geen doos erom, maar hoe zit dat bij deze kaart?

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 01:21 schreef The_PyroPath het volgende:
OW kan er iemand mij vertellen of er erg veel verschil zit tussen het OEM en retail pakket, of zit er echt helemaal nix bij het OEM pakket? Bij mn ATi kaart zaten namelijk wel de zelfde zaken maar alleen geen doos erom, maar hoe zit dat bij deze kaart?
Ik heb een Acoustic Edge retail en ik kan je vertellen dat, afgezien van een geregistreerde versie van PowerDVD, er verder weinig bijzit m.i. .
Mocht je voor PowerDVD dus € 30 over hebben doen, anders gewoon een OEM versie ;)

suc6

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
PowerDVD hebt ik al, zat bij mn broers PC, dus die hoeft ik niet meer :D

Maar verder zit er niets bijzonders bij, of zit er gewoon niets bij?

Of zit de software op de driverCD zodat deze toch altijd meegeleverd wordt?

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 08:18 schreef The_PyroPath het volgende:
PowerDVD hebt ik al, zat bij mn broers PC, dus die hoeft ik niet meer :D

Maar verder zit er niets bijzonders bij, of zit er gewoon niets bij?

Of zit de software op de driverCD zodat deze toch altijd meegeleverd wordt?
Ja, de rest van de software staat op de driverCD. De conclusie ligt voor de hand ;)

Verwijderd

Ik zou lekker voor de Retail versie gaan. Ik gebruik dus alleen Power DVD maar voor de rest weet ik eigenlijk niet eens wat er bij zit.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ja als PowerDVD de enige extra is is het voor mij die 30 euro verschil echt niet waard, want ik gebruik dat toch niet en zal ik het zou willen hebben we het al liggen dus dan maar lekker een kale kartonnen doosje ipv die Philips doos :D

Breek je nek voorzichtig

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

http://www.3dsoundsurge.com/ubb/Forum1/HTML/001943.html

via bovenstaande link vind je al de XP drivers.
(In NL nog wel)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Pagina: 1