Toon posts:

Fan vraag!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een vraagje. Welke maat hoort er bij de aanduiding van bijv. 60mm, 80mm of 120mm fan. Is dit de breedte van het hele ding of de diameter van de fan zelf?

Het is namelijk zo: In mijn serverkast is al plaats gemaakt voor 2 fans. De middens van de schroefgaten voor de fans liggen horizontaal 5 cm uit elkaar. Welke maat fan heb ik nu nodig?

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 16:34
De breedte is niet veel meer dan de diameter, maar ik heb even voor je gemeten en bij mij zijn m'n 80mm fans 80mm breed.

Wat zijn trouwens de middens van de schroefgaten :?

Als het het middelpunt van de fan is heb je een fan nodig van 5cm, lijkt me erg vreemd.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

80 mm is de lengte en breedte van de gehele fan (dus 80 mm lang en 80 mm breed). Met 5 cm, kom je denk ik op 60 mm uit.

Verwijderd

Wat zijn trouwens de middens van de schroefgaten
Moeilijke vraag... Moeilijke vraag...

Nou als je een schroefgat hebt, heeft die een bebaalde diameter. Als je nu de diameter deelt door 2 en dan die afstand vanaf de rand van het schroefgat aflegt richting het midden, sta je in het midden van het schroefgat. sim-pel... :+

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 01:26 schreef ReallyStupidGuy het volgende:
De breedte is niet veel meer dan de diameter, maar ik heb even voor je gemeten en bij mij zijn m'n 80mm fans 80mm breed.

Wat zijn trouwens de middens van de schroefgaten :?

Als het het middelpunt van de fan is heb je een fan nodig van 5cm, lijkt me erg vreemd.
Zijn denk ik gewoon de schroefgaten :P Je houdt altijd nog wat ruimte aan de kanten over (de schroeven zitten niet helemaal op de uiterste rand), dus dan lijkt 60mm me wel reeël ;)