Toon posts:

Netwerk snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag, ik heb een raar probleempje, we hebben een huisnetwerkje met een 100mmbit hub en kaartjes, nu gaat het de ene kant op: zeg compu a naar b super snel maar van b naar a ontiegelijk langzaam. Het ligt niet aan de netwerk kaartjes want die hebben we al omgewisseld gehad. Wat kan het zijn.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 09:28
Dat zal wel aan de MTU liggen, heb ik ook gehad. Een programma wat EasyMTU heet verhelpt je probleem.. ik weet niet waar je het kan halen.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Denk ook eens aan de HD snelheid en de fragmentatie ervan, heb je collisions en draai je daadwerkelijk op 100 Mbit.

ennuh mbit is milibit dus dan klopt het wel

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:55
ja en mmbit is micro bit. duh

Verwijderd

Topicstarter
Euh okey 100mbit, en wat betreft die schijven en zo zou ook in orde moeten zijn.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het zou ook nog kunnen dat een van de kaarten op full-duplex staat en de andere kaart (indien je ze met een kruis-kabeltje hebt verbonden) of de hub (indien je die gebruikt) niet. Een full-duplexer die probeert tegen een half-duplexer aan te praten is een zeer ongelukkig kaartje ! Kijk eens in je instellingen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb 't zelfde probleem. Maar die tip van EasyMTU werkt niet (bij mij tenminste). Ik heb 't programma uitgevoerd op beide PC's met dezelfde instellingen, maar nog steeds gaat het errug sloom. Ook het vergelijkbare TweakDUN bracht geen oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
idem ook prog geprobeerd maar nog steeds rare snelheids verschil. Iemand ideeen??

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
staan ze op half duplex ? moet als ie op een hub zit, met een crosskabel kan ie wel op full duplex

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 oktober 2000 09:57 schreef Niels Saarloos het volgende:
staan ze op half duplex ? moet als ie op een hub zit, met een crosskabel kan ie wel op full duplex[/quote]Behalve als de crosskabel is aangesloten op de uplink poort van de hub.

• Flipmo2K
  • Niet online
Ik gebruik geen HUB, maar heb een coax-netwerkje. Dus ook met een crossovercable heb ik niks van doen...

• Boy_One
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07-2025
Probeer eens met een sniffer te achterhalen of er Packet lost optreed.
Onder NT kan je daar Network monitor voor gebruiken, maar als je iets dieper wil gaan raad ik je Sniffer Pro aan.

Greetz Boy_One

• Biebel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-12-2025

Biebel

BY IKKE

[uitleg mode]
Ehhh jongens,(en een paar meisjes)100 Mb snelheid betekent 100 MEGA BIT (dus niet byte!!!!) en niet MILLi BIT of iets dergelijks, niet dat jullie er wat aan hebben :)

Biebel is not just a nick, It's my alter ego...

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 oktober 2000 16:05 schreef Flipmo2K het volgende:
Ik gebruik geen HUB, maar heb een coax-netwerkje. Dus ook met een crossovercable heb ik niks van doen...[/quote]Coax = max 10Mbit

En toen was m'n signature weg :(

• Flipmo2K
  • Niet online
Weet ik ja, maar dat maakt toch nix uit? Als ik van PC1 naar PC2 bestanden overzet gaat het als een trein, maar van PC2 naar PC1 gaat het als een slak! Het principe blijft dus hetzelfde

• demonite
  • Laatst online: 29-05 08:55

demonite

the way is up

en zijn pc1 en 2 verschillend qua procesor snelheid en OS ?

ik zou namenlijk nog wat voor kunnen stellen bij het feit dat het zenden een actief iets is en ontvangen een passief iets is. Dit ivm prioriteiten die windows uitdeelt ofzo..

en een p133 ofzo heeft nou eenmaal meer moeite met 100mbit in de "background" als een p3 650 ofzo..

geen idee of dit waar is. maar het zou me niet verbazen als het zo zou werken ..

• Flipmo2K
  • Niet online
Het OS is Win98SE op beide PC's. De ene PC is een P3 600, de andere een Celeron 500. Dus aan het processorsnelheidsverschil zal het waarschijnlijk niet liggen.

• Flipmo2K
  • Niet online
Voor degenen die nog steeds met het snelheidsprobleem kampt, ik heb EINDELIJK de oplossing gevonden.
Straks werkte m'n hele netwerk ineens niet meer en toen heb ik maar wat proggie's gezocht:
<a href="http://www.skylam.com">-SkyLam Intelli-Dial-UP 2.5</a>, dit programma versnelt de gegevensdoorvoer over een LAN. Dit verhielp bij mij het probleem.

<a href="http://www.linkview.com">LinkView Classic Network Analyzer</a>, dit programma analyseert je LAN (snelheid, errors). Wel een aardig proggie, maar niet per se nodig.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Dank u...netwerk benchmark proggies lijken me zeer handig!
Pagina: 1