Toon posts:

Waardoor raakt beeld op monitor vervormd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een monitor staan (LG 795FT+) die na langere tijd aanstaan (> 3/4 uur) een vervormd beeld krijgt, horizontale lijnen bovenin het scherm zijn niet recht meer, maar hangen naar beneden door.

Ik kan zo niets bedenken hoe de kracht vd spoelen na verloop van tijd veranderd of zo, dus vind ik het maar vreemd.

Wel las ik laatst iemand die hitte als oorzaak zag van vervormd beeld, maar dat lijkt me sterk. Hoe kunnen electronen nu worden beinvloed door warmte? Mijn monitor wordt uiteraard ook erg warm bovenop, na verloop van tijd, maar of dat invloed kan hebben?

Iemand die hier meer van af weet?

Iemand

Verwijderd

wat dacht je eens van warmte?

Verwijderd

Zet (als je ze hebt liggen) eens 2-3 casefans van 8 cm op je monitor zodat de warme lucht weg wordt gezogen. Heb je deze niet zet er dan zo'n huisventilator bij zodat er een luchtflow ontstaan. Mischien kun je zo achterhalen of het een hitteprobleem is

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 08 juni 2002 00:47 schreef JeeDee het volgende:

Wel las ik laatst iemand die hitte als oorzaak zag van vervormd beeld, maar dat lijkt me sterk. Hoe kunnen electronen nu worden beinvloed door warmte? Mijn monitor wordt uiteraard ook erg warm bovenop, na verloop van tijd, maar of dat invloed kan hebben?
De electronen zelf worden niet beinvloed, maar de anode en kathode wel in de monitor. Deze zetten iets uit=> richting die de electronen opschieten veranderen iets. Ook is het verschil(in Voltage?) tussen de anode en kathode veranderd als de temperatuur verandert.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 17:46
Als je geen magnetisch veld in de buurt hebt kun je altijd (als je nog garantie hebt) om hulp vragen.

stuur een meeltje naar:
lg@teleplan.nl

Verwijderd

Topicstarter
Alles behalve teleplan. Daar heb ik al erg slechte ervaringen mee.

Dat uitzetten vd anode - kathode zou idd een verklaring kunnen zijn voor beinloeding beeld. Ik heb hier geen enkel ventilator-achtig apparaat (op een fohn na :P ).

Ik zal wat uitproberen met warmte iig. I'll let you know.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:07

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Misschien nog een optie, degauss.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 11:13 schreef MisterE het volgende:
Als je geen magnetisch veld in de buurt hebt kun je altijd (als je nog garantie hebt) om hulp vragen.
Ja, staan er geen speakers in de buurt ofzo?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Kheb een keer (maand geleden) een magneet uit een harddisk voor mn monitor gehouden. Er hangt nog steeds een vage waas op die plek.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb luidsprekers onder het bureaublad staan waarop monitor staat. Kortste afstand tot monitor is iig 75 cm. Verder hebben bureaulamp en midiset (beiden op 50 cm) ook geen invloed. (getest door naar monitor toe, en af te bewegen = geen reactie). Ook degauss helpt ook niet.

Monitor wordt wel lekker warm bovenop. Ik gok 40-50 graden.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 08 juni 2002 22:11 schreef BartRoos het volgende:

[..]

Ja, staan er geen speakers in de buurt ofzo?
Pc speakers zijn nomaal afgeschermd.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn de luidsprekers van een midiset, volgens papieren afgeschermd, maar op 25 cm van monitor zie je wel wat veranderen in beeld.

Ik heb nu ook de monitor wat meer vrij van warmteafgiftebelemmerende dingen gezet. Niet meer met de achterkant tegen de muur, en niet meer onder een plank. helpt echter niet, misschien moet er meer worden gekoeld.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 08 juni 2002 22:20 schreef PipoDeClown het volgende:
Kheb een keer (maand geleden) een magneet uit een harddisk voor mn monitor gehouden. Er hangt nog steeds een vage waas op die plek.
Heb ik ook eens gedaan. Duurde een tijdje voor het helemaal verdwenen was..

Expanding the inexpandable

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 17:12

Borry

prutsen is mijn leven

Ik had een keer een stopkontaktenbalk achter de monitor hangen met een voedingsadaptor van de scanner er in, dan gaat hij ook heel raar doen.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Pagina: 1