Toon posts:

A7V133 zeer vaag probleem !!

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste lui,

Ik heb een a7v133 met een tb-c 1333 en 512 meg dane elec geheugen.

HEt probleem is dat de boel niet stabiel loopt op een fsb van 133mhz terwijl het mb het makkelijk aankan. ik krijg spontane freezez en vastlopers. als ik hem op 100mhz zet heb ik nergens last van (het is toch echt een athlon c!!!).

ik heb hem nu op 10 x 133 en geheugen 133mhz, voltages: cpu 1.75 (zoals het hoord)en mem 3,56.(bios 1009 jumperfree, jumper mode heb ik ook al geprobeerd zelfde resultaat)

Ik heb alles geprobeerd alle voltage setting alle mogelijke combinaties mbt cpu frequentie, maar zodra ik hem op 133fbs zet krijg ik problemen.

Ik snap het niet meer :?:P

weten jullie nog wat

dank bij voorbaat :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
10x133 is problemen en 10x100 niet? Je koeling al gechecked? (b.v. HSF opnieuw plaatsen met nieuwe thermal compound)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Geheugen brak aan het worden/per ongeluk 100 mhz geheugen erin?

Verwijderd

ook een athlon b kan makkelijk een fsb van 133 mhz aan, de processor is echt nooit de limiterende factor met fsb. ( wel fsb x multi natuurlijk)

Je mobo kan het, je proc kan het. Dan blijft over je geheugen, en je kaarten ( pci&agp )

heb je je dividers wel goed staat? 44 mhz pci werkt ook bijna nooit, of 88mhz agp.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens mijn cpu wordt gekoeld door een maze2 (waterkoeling) en wordt niet warmer dan 45 graden.

geheugen is van dane-elec en is 133mhz 2-2-2 (diverse memtests gedaan, o, o fouten)

en idd 10 x100 geen probleem 10 x 133 probleem????

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?

ik haal hem nog maar een keer op :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal hem nog maar eens op :)

sorry maar ik wil echt weten wat het is

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 08:54
al nieuwe bios geprobeerd, nieuwe drivers?

dot.blaat

• DrDrax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 10:30

DrDrax

Bacdafucup

Uhm zat daar niet een speciale jumper voor op het board ??!? :? :?

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

Verwijderd

Topicstarter
Welke speciale jumper !!

Ik heb de laaste bios agp versie 4.10 en det. 2942 whql

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zondag 09 juni 2002 10:51 schreef Mutant het volgende:
Welke speciale jumper !!

Ik heb de laaste bios agp versie 4.10 en det. 2942 whql
Probeer voor de zekerheid eens een ander reepje, of als je 2 reepjes hebt effe allebei apart.

Daarnaast effe alle PCI kaarten eruit.

Zet je mem voor de test ook eerst effe op cas 3-3-3 ettc.

Verwijderd

Ik heb ook een A7V133 en bij mij was de oplossing om het bios te flashen naar een nieuwer bios, toen mijn pc vaak vastliep.

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
yep, probeer je bios te flashen. ik had hier ook last van met mijn kt7a totdat ik er een nieuw bios inzette.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik heb de laaste bios er in zitten (1009), bios 1008a werkte ook al niet goed.
Ligt het miss aan de voltages van mijn pci en geheugen, het staat nu bij mij op default 3.45, het schijnd in sommige gevallen beter te zijn als je het gewoon op 3.3 volt zet, zal het eens proberen

Verwijderd

Hoe zit het met de koeling van je northbridge? Heb je die fan nog aangesloten of inmiddels al een ander koelblokje? Dabit had bij het overclocken zijn NB ook gekoeld met Peltier en kon opeens een stuk verder met zijn FSB overclocken. Probeer die NB gewoon es goed te koelen, misschien dat dat helpt.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:48
Op vrijdag 07 juni 2002 23:50 schreef Mutant het volgende:
Beste lui,

HEt probleem is dat de boel niet stabiel loopt op een fsb van 133mhz terwijl het mb het makkelijk aankan. ik krijg spontane freezez en vastlopers. als ik hem op 100mhz zet heb ik nergens last van (het is toch echt een athlon c!!!).

ik heb hem nu op 10 x 133 en geheugen 133mhz, voltages: cpu 1.75 (zoals het hoord)en mem 3,56.(bios 1009 jumperfree, jumper mode heb ik ook al geprobeerd zelfde resultaat)

Ik heb alles geprobeerd alle voltage setting alle mogelijke combinaties mbt cpu frequentie, maar zodra ik hem op 133fbs zet krijg ik problemen.

weten jullie nog wat

Mijn 1 ghz Tb draait op 100mHz en het geheugen op 133 mHz. Nu de vraag..is mijn proc undergeclocked of niet. In elk progje wat de mHz meet kom ik op totaal 1009 Mhz uit.

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Op zondag 09 juni 2002 14:08 schreef Mutant het volgende:
Jongens ik heb de laaste bios er in zitten (1009), bios 1008a werkte ook al niet goed.
Ligt het miss aan de voltages van mijn pci en geheugen, het staat nu bij mij op default 3.45, het schijnd in sommige gevallen beter te zijn als je het gewoon op 3.3 volt zet, zal het eens proberen
na ik moet zeggen dat die 1009 bios bij mij ook niet echt lekker draait, btw mijn standaard voltage was/is toch echt 1,85 v core.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

• Miki
Ik denk dat ik genaaid ben, heb net mijn mobo instellingen veranderd van 10*100 naar 7.5*133 en hij bleef hangen. AAAA
kan iemand mij vertellen of ik een athlon 1gHz 200fsb of 266fsb hebt. Ik heb met Cpu-z de volgende omschrijvingen: family 6, Model 4 en Stepping 2, 0.18 micron en een Core voltage van 2.176v.
Mobo is een asus a7v133 chipset KT133A

Verwijderd

45 graden met waterkoeling is ook niet al yte best volgens mij moet max 25 zijn

Verwijderd

Topicstarter
45 graden is prima zogezegd (dit geeft de onboard aan, mijn eigen temp sensor zegt bij full load 31 graden)

maar 45 is relatief nog steeds koud !! hij mag 85 a 90 graden worden dacht ik.

en by the way een athlon met een 200fbs kan makkelijk op 133 lopen hoor.

Ik heb mijn problemen bijna onder controle, games gaan prima nu maar 3dmark2001se wil hij soms nog wel eens uitklappen, geen crash ik kom gewoon in windows terug !?!?!?, hebben meer mensen last van dit probleem, ligt dit aan 3dmark ?

Verwijderd

ik heb niet zo heel veel verstand van processor temperatuuren (je hoord overal wat anders) maar de spec is 70 graden (het zijn gewoon transistoren) en dat vergeten de meeste wel eens.

• Miki
Op zondag 09 juni 2002 17:14 schreef Mutant het volgende:

en by the way een athlon met een 200fbs kan makkelijk op 133 lopen hoor.
Maar waarom start ie dan niet op? hij laad en dan kapt ie ermee, bios geeft aan dat de instellingen niet kloppen

• Miki
Het is wel heel nooby, maar kan iemand mij vertellen welke settings ik dan wel moet instellen voor mijn 1 ghz procje, dus FSB multiplier en nog wat zaken, want ik krijg um niet op 133mHz

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

Ik heb nu net de bios 1.09 erop zitten maar het lijkt of hij ook niet helemaal lekker draait.

1008 final was perfect. Anders maar terugflashen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 17:19 schreef Miki het volgende:

[..]

Maar waarom start ie dan niet op? hij laad en dan kapt ie ermee, bios geeft aan dat de instellingen niet kloppen
gewoon handmatig instellen (jumpermode )via jumper 7 x 133 ofzo cpu 1.75 volt of via de bios jumperless

Verwijderd

zou toch nog eens je geheugen checken, lijkt me niet dat het aan de processor ligt. Hier trouwens geen klachten over de A7V133 :P

• Miki
Op zondag 09 juni 2002 23:50 schreef Mutant het volgende:

[..]

gewoon handmatig instellen (jumpermode )via jumper 7 x 133 ofzo cpu 1.75 volt of via de bios jumperless
Via de bios heb ik al gekeken...maar dat maakt geen fuck uit..hij blijft hangen omdat mijn pci bus te groot word.

Verwijderd

Topicstarter
tussen 100 en 133mhz is de pci verhouding 1/4 boven de 133mhz is het 1/3

dus als je hem om bij 120 mhz zet dan is de pcibus dus 120/4 = 30mhz :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 16:50 schreef Mutant het volgende:
tussen 100 en 133mhz is de pci verhouding 1/4 boven de 133mhz is het 1/3

dus als je hem op bij 120 mhz zet dan is de pcibus dus 120/4 = 30mhz :)

• Miki
Op maandag 10 juni 2002 16:50 schreef Mutant het volgende:

[..]
Ik laat het hier maar bij, ik heb zelfs de jumpers gebruikt en dat wil ook niet...zal wel ergens iets aan liggen. If ain't broke don't fixed wordt er gezegd, ach 10*100mhz + 133mhz geheugen is goed te doen :9

Verwijderd

onlangs heb ik een nieuw moedebord in mijn pc moeten steken en zeer onregelmatig kom ik in mijn bios terecht en krijg ik de melding dat mijn front side bus en mijn cpu speed in veilige modus worden geplaatst vanplaats 133 Mhz 100Mhz.:( gevolg is dat ik niets kan instaleren. bij de setup van winxp loopt altijd vast bij instellingen voltooien. win98 krijg ik erop maar er komen foutmeldingen en freezes langs alle kanten erop. onlangs werd dit soort bericht hier ook geplaatst. WAT is er aan te doen???

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 17:43 schreef Miki het volgende:

[..]

Ik laat het hier maar bij, ik heb zelfs de jumpers gebruikt en dat wil ook niet...zal wel ergens iets aan liggen. If ain't broke don't fixed wordt er gezegd, ach 10*100mhz + 133mhz geheugen is goed te doen :9
Miki ik heb voor mijn probleem eindelijk de oplossing gevonden. onder advanced setting in de bios bij chip configuration kan je cpu drive strenght kiezen, zet deze op manual en zet hem op 5 of 6, dit was bij mij de oplossing!! (hiermee versterk je de signalen naar de cpu)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 18:36 schreef stijntjebe het volgende:
onlangs heb ik een nieuw moedebord in mijn pc moeten steken en zeer onregelmatig kom ik in mijn bios terecht en krijg ik de melding dat mijn front side bus en mijn cpu speed in veilige modus worden geplaatst vanplaats 133 Mhz 100Mhz.:( gevolg is dat ik niets kan instaleren. bij de setup van winxp loopt altijd vast bij instellingen voltooien. win98 krijg ik erop maar er komen foutmeldingen en freezes langs alle kanten erop. onlangs werd dit soort bericht hier ook geplaatst. WAT is er aan te doen???
op 100mhz loopt hij bij mij ook stabiel, op 133 heb ik dezelfde problemen als jij!, probeer cpu drive stenght te verhogen, was bij mij de oplossing, miss heb je net als mij (wat ik denk) een brakke cpu

• Miki
Ik ga eens kijken, maar ik durf niet zo....
Heb gisteren via jumpers dus gedaan en ben toen 2 uur bezig geweest om mijn pc te booten. Probleem videokaart geeft geen signaal meer als de FSB op 133 wordt gezet. Ik zal eens kijken naar Advanced settings...ga eens uitvissen wat de echte betekenis van cpu drive strength is.

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
Op vrijdag 07 juni 2002 23:50 schreef Mutant het volgende:
Beste lui,

weten jullie nog wat

jumper op het moederboard op 133 zetten ivm pci divider :?
edit/ ik ben in de war met mijn epox/

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Miki
Ik heb geen PCI divider op mijn asus a7v133 gezien..serieus echt niet!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Op zondag 09 juni 2002 11:16 schreef f.vanderlaan het volgende:
Ik heb ook een A7V133 en bij mij was de oplossing om het bios te flashen naar een nieuwer bios, toen mijn pc vaak vastliep.
Idd dat had ik ook, nu draait ie als een tiet. En uhh wat is een athlon C en wat is een B ?

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 19:47 schreef Evil M@V het volgende:

[..]

Idd dat had ik ook, nu draait ie als een tiet. En uhh wat is een athlon C en wat is een B ?
B =200mhz bus
C =266mhz bus

Verwijderd

Hier exact hetzelfde probleem..fsb wil niet op 133mhz.
Ga vanavond zeker ff die drive cpu strength proberen

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 13:44 schreef Miki het volgende:
Ik ga eens kijken, maar ik durf niet zo....
Heb gisteren via jumpers dus gedaan en ben toen 2 uur bezig geweest om mijn pc te booten. Probleem videokaart geeft geen signaal meer als de FSB op 133 wordt gezet. Ik zal eens kijken naar Advanced settings...ga eens uitvissen wat de echte betekenis van cpu drive strength is.
hee Miki, je kunt niet zomaar je fsb op 133 zetten als je je multyplier niet naar beneden doet. als je hem op 133 zet dan wil je cpu op 1330 Mhz draaien, dit kan deze denk niet aan en zal niet eens opstarten (probleem videokaart dus, is dus niet je videokeert).
zorg dat je cpu unlocked is en begin bij 7,5 * 133 (mp * fsb) en verhoog dan je mp en/of fsb in kleine stapjes.

• oc_maniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 00:15
Hm, het zou het volgende kunnen zijn:

Power supply leverd niet voldoende stroom - voor een test haal alle onnodige kaarten, harddisks en andere spullen eruit. Controleer in je BIOS de waarden.
FSB/multiplier - heb je je CPU unlocked? Indien niet, draait de CPU flink hoger wat die mischien niet aan kan.
RAM - mischien een van je RAM modulen niet goed. Kan 100% zijn op 100MHz, maar op 133 niet. Test je bord met alleen 1 module geinstalleerd.
Temperatuur - met je CPU temp. behoort je niet in de problemen te komen. Maar je chips op je moederbord mischien wel. Kast open, mischien fan erop of heatsinkje installeren
Probeer jumperless je moederbord in te stellen, of juist via de BIOS
Probeer als laatste de voltage naar je CPU te verhogen. Probeer ook je VIO te verhogen (staat in boekje moederbord). Hogere voltage leverd 'zuiverdere' stromen, maar ook hogere temperaturen.

Succes!

Specs: AMD XP2000+(P), Asus A7V133 mb, Asus V7100Pro 32MB SDRAM, 768MB RAM 2-2-2, SB Live! Platinum, LG F900P, WD1200JB

Verwijderd

Ik schop deze even omhoog aangezien ik hier toch nog een aantal vragen over heb:

-Hoe herken ik de athlon /b of /c ?? (Ik begin nu toch echt te denken dat ik genaaid wordt)

-Is er al iemand die dit probleem ECHT heeft opgelost??

Mijn Athlon 1400 wordt dus echt niet herkend op 133 fsb.
Eerste keer zet hij hem nog terug op save "mode" (10.5 *100) als ik hem dan nogmaals op 10,5*133=1400 zet dan slaat hij vast en moet ik de bios resetten.

Ervaringen???

• Miki
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 17:08:
Ik schop deze even omhoog aangezien ik hier toch nog een aantal vragen over heb:

-Hoe herken ik de athlon /b of /c ?? (Ik begin nu toch echt te denken dat ik genaaid wordt)

-Is er al iemand die dit probleem ECHT heeft opgelost??

Mijn Athlon 1400 wordt dus echt niet herkend op 133 fsb.
Eerste keer zet hij hem nog terug op save "mode" (10.5 *100) als ik hem dan nogmaals op 10,5*133=1400 zet dan slaat hij vast en moet ik de bios resetten.

Ervaringen???
Ik had dus het probleem dat mijn pc niet op een fsb van 133mhz wilde. Mijn 1 ghz procje wilde niet op 7,5*133 draaien. Later heb ik met de hulp van Extreme (gotmember) ontdekt dat mijn procje niet unlockt was. De L1 bruggen waren nog open. Mensen die dus problemen hebben met een athlon op een fsb van 133, bekijk je L1 bruggen eens. Zien die er zo uit : : : : dan is deze alleen geschikt voor een fsb van 100mhz. Zien ze er zo uit l l l l dan moet ie het wel aan kunnen en zul je toch het ergens bij je bios of geheugen terechtkomen.

Verwijderd

Top!!Dankje voor de snelle reply ik zal dat vanavond meteen checken.
Is dat dus ook het verschil tussen de b en de c versies??
En als laatste zeg je dat je geholpen bent om die bruggen te veranderen, hoe?

• Q-bone
  • Laatst online: 22:12

Q-bone

Dusss...

weet nie of het zo is, maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat jij 1 van de ongelukkigen ben met een gelockde proc, ik heb zelf een amd 1400 en kan ik met maze2 op 1600 krijgen, heb nou ff een nieuw moederbord en binnenkort nieuw samsung geheugen dus weet nie hoeveel ie eigenlijk wil, maar dat gaan we uit proberen, en misschien is de north bridges te heet!! even wat thermal grease er onder!!

bla?

• Miki
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 17:34:
Top!!Dankje voor de snelle reply ik zal dat vanavond meteen checken.
Is dat dus ook het verschil tussen de b en de c versies??
En als laatste zeg je dat je geholpen bent om die bruggen te veranderen, hoe?
Men neme een goed potlood liefst HB en dan bekijk je deze link even, de rest word dan wel heel erg duidelijk http://www.tomshardware.c...1/010115/pcsystem-04.html

De L1 bruggen mogen niet elkaar kruisen dus echt l l l l een handig hulp middel is plakband zodat je de overige bruggen kan afdekken als je met 1 bezig bent. Heb je er 1 gestreept dan verschuif je je plakband naar de volgende brug en streept er weer 1 door. Zo voorkom je dat de strepen bij elkaar komen, want als ze bij elkaar komen werkt het niet. Ps. neem ook een gum erbij voorals het strepen verkeerd gaat. + 1 Waarschuwing, VOORZICHTIG je koeler eraf halen anders kun je de core van je amd proc verneuken. Zoek desnoods eerst even een gebruiksaanwijzing op van je koeler om een te demonteren.
Zelf heb ik dit een week geleden gedaan, dus het moet zeker lukken.

• mhr-zip
  • Laatst online: 19:55
Ik heb wel eens zulke problemen gehad, dat tie vaak vast liep, dat lag aan acpi.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb een A7V133 met een Athlon 1 GB en 256 MBSDRAM PC133 geheugen van SpecTec. Ik klok zonder problemen over tot 1310 Mhz of nog hoger, maar dan moet ik eerst beter koelen. Mijn geheugen loopt op dit moment geloof ik op 143 Mhz, zonder problemen en dan nog met instelling CAS2 ook. Ik heb een standaard CoolerMaster op mijn processor en verder geen koelers in mijn kast. Dus er klopt inderdaad iets niet bij jou.

Verwijderd

Als het aan koeling zou liggen zou hij helemaal niet opstarten en met alarm meldingen moeten komen.
Het volgende heb ik nu gedaan:
-De grote potlood truc
-In de advanced settings de s2k settings op 6 gezet.

Met het volgende resultaat:

-Auto op 1400mhz.
-Dat werkte .....3* opstarten daarna enkele malen vast en weer terug naar save settings (1050)
-Het werkte dus tijdelijk maar dat deed het eerst ook al.Het blijft dus onstabiel

Het lijkt wel of hij gewoon niet stabiel zijn fsb op 133mhz wil laten draaien.
Ik ga nu mijn biosversie downgraden naar 1008 die schijnt het best te zijn.
Andere suggesties??

Verwijderd

Update:

Na het flashen van de bios naar versie 1008 en een andere cooler lijkt hij nu stabiel te draaien.
Nu maar hopen dat dat zo blijft!

• mhr-zip
blijf tie wel draaien met cpu burn? http://slava.parma.ru:8101/Other/Benchmark/cpuburn4.zip

Verwijderd

Ik ga vanavond kijken, zit nu op mijn werk.
Iedereen bedankt voor de info en reacties.

• mhr-zip
Ik vraag me af hoe je je voeding kan uitsluiten als probleem. Zijn er proggies die de volt line enzo opslaan en dat als je gecrashd ben, dat je dan kan kijken wat het voltage op dat moment was. Of zo iets dan.

• mhr-zip
nieuwe voeding 400 watt en het probleem blijft :(

• mhr-zip
Mijn probleem is ook op gelost! Nadat ik me hardeschijf op de gewone ide controler had gehangen ipv op de onboard promise ata 100/raid controler! Ook met acpi aan werkt het als een trein.

Pagina: 1