Op vrijdag 07 juni 2002 23:57 schreef Poudaman het volgende:
dank je wel....maar als jij mij dan ook nog eens verteld wat jouw mening over de hardware is die ik genoemd heb dan heb ik er ook nog eens wat aan.
Ik zal mijn ervaring ook vertellen.
Ik heb zelf een SB Live 5.1, met DTT2200 set eraan hangen. Ik heb ook een Abit KT7A moederbord, met de VIA KT133A chipset. Een tip: niet doen! Je moet ontzettend veel tweaken met BIOS / Drivers (Via 4in1, latency patch enz) voor je dit een beetje stabiel/snel hebt lopen.
Uiteindelijk is dat bij mij wel gelukt. Ik kan zo niet zien wat voor moederbord je hebt, met welke chipset, maar let hier op!
ik snap niet dat hier bij zo ontzettend veel posts iemand moet komen en links laat zien naar oude threats. hier word je meteen als newbie bekeken en niet serieus genomen. waarschijnlijkl heb je hier bij tweakers 1000 posts nodig om een keer een normaal antwoord te krijgen.
en nou zul je waarschijnlijk zeggen dat ik maar beter moet zoeken....nee hoor. wil weten wat de useres er vandaag de dag van vinden!
De Live is inmiddels een verouderde kaart (Inmiddels is er de Audigy) dus ik denk dat de meningen nog wel hetzelfde zijn als je in de search kan vinden. Er zijn veel problemen met de Live, vandaar dat ik je wijs op de search. Veel voorkomende problemen staan hier namelijk in vermeld.
Waarom wijs ik je op de search? Uit jouw post komt niet echt duidelijk naar voren dat je deze al gebruikt hebt. (Is dat wel zo, dan bij deze een tip voor een volgend topic: zet erbij wat je zelf al gedaan hebt)
Ik vertelde net al dat er veel problemen mee waren. Deze kan je terug vinden in de search (onder de door mij genoemde zoektermen). Het is dus denk ik nuttig om gewoon een aantal topics (en zeker de Sticky topic in dit forum) door te lezen, voor je tot aanschaf van deze kaart overgaat.
maar nogmaals bedankt ! en dit is niet ironisch bedoeld...zal de threads die jij bedoelde goed bestuderen!

thnx
mzzl
Okey

Zoek ook naar topics die over jouw moederbord / chipset gaan, want hier gaat het vaak mis bij een SB Live kaart.