Toon posts:

CREATIVE LABS SB Live! Player 5.1 - PCI - bulk

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wat voor ervaringen hebben jullie met deze kaart????
denk dat ik dees ga kopen en een hercules 5.1 setje op ga aansluiten http://nl.hercules.com/products_index.php?p=xps510&s=features

heb me nog nooit verdiept in de pc audio spullen dus elke reactie is welkom.
greets Pouda

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer dit eens:

[search=sound blaster live]
[search=sb live]
[topic=288637/1/100]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel....maar als jij mij dan ook nog eens verteld wat jouw mening over de hardware is die ik genoemd heb dan heb ik er ook nog eens wat aan.

ik snap niet dat hier bij zo ontzettend veel posts iemand moet komen en links laat zien naar oude threats. hier word je meteen als newbie bekeken en niet serieus genomen. waarschijnlijkl heb je hier bij tweakers 1000 posts nodig om een keer een normaal antwoord te krijgen.
en nou zul je waarschijnlijk zeggen dat ik maar beter moet zoeken....nee hoor. wil weten wat de useres er vandaag de dag van vinden!

maar nogmaals bedankt ! en dit is niet ironisch bedoeld...zal de threads die jij bedoelde goed bestuderen! :)
thnx
mzzl

Verwijderd

Mijn mening over de Creative kaarten:

De Kaarten zelf zijn zeker gezien hun prijs erg goed, echter vind ik de drivers zwaar belabberd, zeker voor Windows XP: 2 van de 4 speakers die werken, vastlopers, etc...

Ik raad je aan nog wat verder te kijken naar alternatieven...

(Bijv een Terratec-kaartje)

• blackd
  • Niet online
Op vrijdag 07 juni 2002 23:57 schreef Poudaman het volgende:
dank je wel....maar als jij mij dan ook nog eens verteld wat jouw mening over de hardware is die ik genoemd heb dan heb ik er ook nog eens wat aan.
Ik zal mijn ervaring ook vertellen.
Ik heb zelf een SB Live 5.1, met DTT2200 set eraan hangen. Ik heb ook een Abit KT7A moederbord, met de VIA KT133A chipset. Een tip: niet doen! Je moet ontzettend veel tweaken met BIOS / Drivers (Via 4in1, latency patch enz) voor je dit een beetje stabiel/snel hebt lopen.
Uiteindelijk is dat bij mij wel gelukt. Ik kan zo niet zien wat voor moederbord je hebt, met welke chipset, maar let hier op!
ik snap niet dat hier bij zo ontzettend veel posts iemand moet komen en links laat zien naar oude threats. hier word je meteen als newbie bekeken en niet serieus genomen. waarschijnlijkl heb je hier bij tweakers 1000 posts nodig om een keer een normaal antwoord te krijgen.
en nou zul je waarschijnlijk zeggen dat ik maar beter moet zoeken....nee hoor. wil weten wat de useres er vandaag de dag van vinden!
De Live is inmiddels een verouderde kaart (Inmiddels is er de Audigy) dus ik denk dat de meningen nog wel hetzelfde zijn als je in de search kan vinden. Er zijn veel problemen met de Live, vandaar dat ik je wijs op de search. Veel voorkomende problemen staan hier namelijk in vermeld.

Waarom wijs ik je op de search? Uit jouw post komt niet echt duidelijk naar voren dat je deze al gebruikt hebt. (Is dat wel zo, dan bij deze een tip voor een volgend topic: zet erbij wat je zelf al gedaan hebt)
Ik vertelde net al dat er veel problemen mee waren. Deze kan je terug vinden in de search (onder de door mij genoemde zoektermen). Het is dus denk ik nuttig om gewoon een aantal topics (en zeker de Sticky topic in dit forum) door te lezen, voor je tot aanschaf van deze kaart overgaat.
maar nogmaals bedankt ! en dit is niet ironisch bedoeld...zal de threads die jij bedoelde goed bestuderen! :)
thnx
mzzl
Okey :) Zoek ook naar topics die over jouw moederbord / chipset gaan, want hier gaat het vaak mis bij een SB Live kaart.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm...das minder. gebruik ook Xp en moet zeker een GOED werkende kaart hebben. maar veel kosten mag ie niet dus weet echt niet wat ik anders moet bestellen. zag nog een leuke voor 50 € met afstandbediening maar die was niet erg goed uit de test gekomen.
als je nog een goede tip hebt hoor ik het graag!
hadoe he
Pouda
ooops...zie net dat je een terratec aanrade. welke bedoel je precies ????

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 00:03 schreef blackd het volgende:

[..]

Ik zal mijn ervaring ook vertellen.
Ik heb zelf een SB Live 5.1, met DTT2200 set eraan hangen. Ik heb ook een Abit KT7A moederbord, met de VIA KT133A chipset. Een tip: niet doen! Je moet ontzettend veel tweaken met BIOS / Drivers (Via 4in1, latency patch enz) voor je dit een beetje stabiel/snel hebt lopen.
Uiteindelijk is dat bij mij wel gelukt. Ik kan zo niet zien wat voor moederbord je hebt, met welke chipset, maar let hier op!
[..]

De Live is inmiddels een verouderde kaart (Inmiddels is er de Audigy) dus ik denk dat de meningen nog wel hetzelfde zijn als je in de search kan vinden. Er zijn veel problemen met de Live, vandaar dat ik je wijs op de search. Veel voorkomende problemen staan hier namelijk in vermeld.

Waarom wijs ik je op de search? Uit jouw post komt niet echt duidelijk naar voren dat je deze al gebruikt hebt. (Is dat wel zo, dan bij deze een tip voor een volgend topic: zet erbij wat je zelf al gedaan hebt)
Ik vertelde net al dat er veel problemen mee waren. Deze kan je terug vinden in de search (onder de door mij genoemde zoektermen). Het is dus denk ik nuttig om gewoon een aantal topics (en zeker de Sticky topic in dit forum) door te lezen, voor je tot aanschaf van deze kaart overgaat.
[..]

Okey :) Zoek ook naar topics die over jouw moederbord / chipset gaan, want hier gaat het vaak mis bij een SB Live kaart.
hehe....heb al genoeg gelezen denk ik....ga die kaart niet nemen denk ik. heb je misschien een andere aanrader die wel ok is voor weinig geld??? en heb jij misschien iets over die hercules speakers gehoord?
greets
Pouda

Ps.: heb trouwens de epox 8kha+ (rest boeit niet veel denk ik ;))

• blackd
  • Niet online
Op zaterdag 08 juni 2002 00:04 schreef Poudaman het volgende:
hadoe he
Pouda
Pouda, zou je dit even kunnen doornemen please: [topic=309815], thanx :)

Wat voor functies wil je op je kaart hebben?
Misschien zijn dit wat nuttige reviews om door te lezen:
Terratec DMX 6Fire vs. SoundBlaster Audigy Platinum
TerraTec 512i Digital sound card review
TerraTec SoundSystem 512i Digital review
8 geluidskaarten getest bij Hardwareinfo.net
Nog wat meer zoekresultaten

En ook ik kan je wat anders aanraden dan een SB Live ;)

Over Hercules speakers heb ik niet gehoord. Wel wat nuttige links:
Hercules XPS 210 speaker review
Hercules XPS510 5.1 speakerset review
Nog wat meer zoekresultaten

Overigens je Epox heeft ook een VIA chipset, niet aan te raden met SB Live dus.

Verwijderd

Topicstarter
kijk dat bedoel ik nou...waar slaat dat nou in hemelsnaam op als ik ff mzzl zeg of iets dergelijks. lijken wel mierenneukers hier. maar goed. ik vind het dus echt wel fockin B>S>. je kunt hier geen post plaatsen zonder ene van der opmerking. denk dat het de laatste keer was dat ik hier (trouwens wel een heel erg goed hardwareforum voor nl) ben geweest. zal voortaan weer me vragen stellen op engelstalige forums. vind het echt jammer dat hier niets zonder comments kan......sja misschien zijn de nederlanders toch niet zo "tollerant"als ze denken. trouwens is niet iedereen die hier met een in jouw ogen "simpele"vraag aankomt een sukkel op pc gebied...ik verdien me kost ermee en dat al sinds 6 jaar

maar dat terzijde. je hebt heel erg snel en vooral goede links voor mij gevonden en mij ook en eerlijke tip gegeven. ik zal de kaart niet kopen.
dit is me laatste post...
de mzzl
de groeten
hadoe
leckt mich am ARsch!!!!!

Zal nou wel mail krijgen....zo what!!!!
ooohh ja...voor dat ik het vergeet....de groeten en voor dengelsen onder ons greets
pouda

• blackd
  • Niet online
Op zaterdag 08 juni 2002 00:28 schreef Poudaman het volgende:
kijk dat bedoel ik nou...waar slaat dat nou in hemelsnaam op als ik ff mzzl zeg of iets dergelijks.
Nou nou, zo'n reactie is nou ook weer niet nodig.
Ik raad je aan om dit even te lezen: [topic=436470]

Het zijn gewoon wat regeltjes waardoor 't voor ons allen wat leefbaarder wordt. GoT is groot, en dan zijn er regels nodig. Ik ben een regular, te herkennen aan een + , en ik ben 'bedoeld' om nieuwe users deze regels op een redelijk vriendelijke manier (ik hoop dat dat gelukt is..) aan nieuwe users over te brengen. Mocht je klachten hebben, dan graag in [forum=15].

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 08 juni 2002 00:28 schreef Poudaman het volgende:
sja misschien zijn de nederlanders toch niet zo "tollerant"als ze denken. trouwens is niet iedereen die hier met een in jouw ogen "simpele"vraag aankomt een sukkel op pc gebied...ik verdien me kost ermee en dat al sinds 6 jaar
Ik vind het prima wat jij vindt, maar dit ligt niet aan het nederlander zijn of de taal maar aan de grootte van het forum. Je kan met even zoeken veel vinden en dat hebben we dan ook liever, zeker met een onderwerp waar je veel over kan vinden of discussies die al uitentreure gevoerd zijn. Dat houdt het interessanter voor de vaste bezoeker. Jij kan je antwoord op die manier ook prima vinden toch?
maar dat terzijde. je hebt heel erg snel en vooral goede links voor mij gevonden en mij ook en eerlijke tip gegeven. ik zal de kaart niet kopen.
dit is me laatste post...
de mzzl
de groeten
hadoe
leckt mich am ARsch!!!!!

Zal nou wel mail krijgen....zo what!!!!
ooohh ja...voor dat ik het vergeet....de groeten en voor dengelsen onder ons greets
pouda
wat jij wil jongen... toedels

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.